2017-10-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ska du säga som verkar ha fixerat dig vid eter. Finns det fynd av eter i ubåten eller vet man ens om Madsen har hanterat eter?

Har kört med det för att få in en motvikt till alla som springer till slutsatser om hur PM's våldshandlingar startat. Min bas är att KW's kläder verkar vara ganska hela, oklart hur hela.

Jag kan också köpa bilden av att total makt för PM nere på botten, kan få KW att bli lydig som ett litet offerlamm, och liknande, utan drogning, absolut möjligt!
Citera
2017-10-08, 13:53
Medlem
Varit ovanligt tyst från camp Madsen? Antar att nästa lögn är svår att komma på.
Citera
2017-10-08, 13:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Har kört med det för att få in en motvikt till alla som springer till slutsatser om hur PM's våldshandlingar startat. Min bas är att KW's kläder verkar vara ganska hela, oklart hur hela.

Jag kan också köpa bilden av att total makt för PM nere på botten, kan få KW att bli lydig som ett litet offerlamm, och liknande, utan drogning, absolut möjligt!

Jo, men du har så jävla hög svansföring i tråden, tillrättavisar åt höger och vänster.

Sen lanserar du eterteorin, som är lika långsökt som tredje män i gummibåtar, stimkort i rektum eller att Wall skulle ha gett sig in i ett erotiskt äventyr.

Det finns liksom inget stöd för teorierna, annat än att de är teoretiskt tänkbara.
Citera
2017-10-08, 13:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Varit ovanligt tyst från camp Madsen? Antar att nästa lögn är svår att komma på.

Han har ju inte fri access till media, annat än som konsument.

Försvaret har nog inget intresse av att delge sin försvarsstrategi. Sen har det pratats om yppandeförbud, men det har jag inte sett källor till.
Citera
2017-10-08, 14:02
Medlem
Citat:
Han har ju inte fri access till media, annat än som konsument.

Försvaret har nog inget intresse av att delge sin försvarsstrategi. Sen har det pratats om yppandeförbud, men det har jag inte sett källor till.

Jag hoppas åtminstone att dem svettas över senaste fyndet.
Citera
2017-10-08, 14:03
Medlem
Citat:
Kanske det, men det finns ingen uppgift om det va?

Jag vill gärna tolka det som att hugget i bröstet var i tid före död övriga när medvetslöshet och död inträffat detta eftersom uttalande nämner hugg i bröstet först och sedan talar om före, under och efter död, blir lite mindre svårt om man så
Citera
2017-10-08, 14:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag vill gärna tolka det som att hugget i bröstet var i tid före död övriga när medvetslöshet och död inträffat detta eftersom uttalande nämner hugg i bröstet först och sedan talar om före, under och efter död, blir lite mindre svårt om man så

Så upptatar jag det också - alltså tidsmässigt, men det har väl 'bara' pratats om stick? Vet inte om det i grunden är någon skillnad på stick och hugg, eller om det är en språklig grej. Och att det skulle varit i hjärtat har väl inte sagts?
Citera
2017-10-08, 14:08
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Exakt det som det inte gör. Han flåsar fram gissningar som alla andra. Sen låtsas han som det regnar när sanningen kommer fram.

Den stora skillnaden med Leif GW och pöbeln på FB är att hans gissningar oftast underbyggda av statistik och därför oftast rätt.

De flesta gissningar här är baserade på känslor och fantasier så därför oftast fel, men då han säger 8 av tio gånger finns det ett underlag för att ha 20% felmarginal.

Lite som att satsa på den sämsta hästen, chansen finns att den kan vinna men inte speciellt stor chans.
Citera
2017-10-08, 14:10
Medlem
Citat:
Så upptatar jag det också - alltså tidsmässigt, men det har väl 'bara' pratats om stick? Vet inte om det i grunden är någon skillnad på stick och hugg, eller om det är en språklig grej. Och att det skulle varit i hjärtat har väl inte sagts?
Nej det är mer en tanke det borde vara logiskt att hugg i bröstet görs för att träffa hjärtat.
Citera
2017-10-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Nej de åkte inte dit för att de pratat om det utan för att de fanns med på en övervakningskamera, som det drösar av i england.
Jo, men eftersom de åkte dit tidigt, så är de inte något exempel på att barn/ungdomar klarar av att hålla tyst om att de mördat. Det var just det som var starten på denna del-debatt - är det troligt att två 15-åringar som mördar och styckar lyckas klara sig i över 30 år utan att prata bredvid munnen? Och framför allt - hur troligt är det att de klarar av att hålla tätt de första 6 månaderna?
Citera
2017-10-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
15 knivhugg i bålen 14 knivhugg i magen och ett hugg i hjärtat.
Herrejösses...
Alla dessa knivhugg medans hon levde och sedan ett sista dödande hugg i hjärtat..
Han måste ha varit helt tokig..vilken jävla skräckupplevelse instängd i en stålcylinder 15 meter under vattenytan..
När görs filmen.?
14 i magen??? Du menar väl i och kring könsorganet.
Citera
2017-10-08, 14:17
Medlem
Citat:
Jo, men du har så jävla hög svansföring i tråden, tillrättavisar åt höger och vänster.

Sen lanserar du eterteorin, som är lika långsökt som tredje män i gummibåtar, stimkort i rektum eller att Wall skulle ha gett sig in i ett erotiskt äventyr.

Det finns liksom inget stöd för teorierna, annat än att de är teoretiskt tänkbara.

Oj då, får ta en titt bakåt och hålla bättre koll på mitt "akterskepp" då

Utöver det jag nyss sa, vet vi att PM hade en förkärlek till sagor andra saker från förr i tiden, så han kan mycket väl ha blivit imponerad av enkelheten med eter, men det är ju helt klart en spekulation, precis som det mesta i tråden, tycker du att den sticker ut så mycket?

Stöd för teorier är det glest med i tråden, och, som jag bedömer det, är det många möjliga händelseförlopp vid första dyket. Det enda vi vet med hel säkerhet, är att KW är död, men hur? Det kommer vi förmodligen aldrig med säkerhet att få veta, för den enda som kan leverera det är PM, så det faller platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in