Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
SvFF hade äntligen fattat att sänker man biljettpriserna kommer det mer åskådare. Mina högst upp kostade 100 spänn/styck. Fattade på pendeln hem att de också hade delat ut gratisbiljetter till småkillar/tjejer (också det klokt).
Men ska jag vara ärlig var det rätt pris m a p själva upplevelsen om man struntar i resultatet. För mig och mitt matchsällskap som regelbundet går på allsvensk fotboll både hemma och borta kändes matchen som ett j-la jippo med gymnastikuppvisning före, countrymusik i paus, sponsat tifo, extremt plastig och tyst publik, jobbig speaker och en hemmaklack som hördes mindre än Östersund eller Halmstads bortafölje. Lägg så till att man ska promenera genom ett sketet köpcentrum för att komma till arenan från pendeltåget. Skulle vilja påstå att det är en större upplevelse och värt åtminstone 150 kr att se Djurgården på lika nybyggda Tele2 och då är jag Hammarbyare!
Jag som ser fotboll ofta och som nu skaffat biljett blir lätt irriterad när folk sitter och kräver att man ska vara med i vågen och hålla koll på den. Jag vägrar göra vågen, jag vill hålla fokus på matchen.
Gymnastikuppvisning var plåster på såren för att de inte kunde genomföra den innan EL-finalen.
De måste göra något åt parkeringarna, det är inte trafiksäkert för fem öre att ha det som det är nu när det inte finns plats för alla bussar och bilar och folk får vandra flera hundra meter på vägar för att nå arenan
Sverige var överlägsna ikväll, kändes som alla skott gick in.