2017-10-07, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur högt rankar vi egentligen Mikael Lustig bland svenska landslagshögerbackar genom åren? Det känns som att han peakar lite nu, har varit mycket bra hela kvalet igenom. Bäst under 2000-talet känner jag mig rätt säker på i varje fall.

Han kan vara hur bra han vill. I pöbelns ögon är han evigt dömd sen stolpfadäsen mot Ukraina.
Citera
2017-10-07, 22:34
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Han kan vara hur bra han vill. I pöbelns ögon är han evigt dömd sen stolpfadäsen mot Ukraina.
Hans namn, hipster-utstrålning samt stolpmissen gör att han haft allt emot sig redan från början. Spelar ingen roll hur bra han än spelar.
Citera
2017-10-07, 22:43
Medlem
Holland vinner 3-1 mot Vitryssland. Man måste vinna med 7-0 mot Sverige. 6-0 räcker inte då Sverige går vidare på flest gjorda mål endå.
Citera
2017-10-07, 23:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Kanske en tämligen irrelevant fråga men var detta första gången på typ 15 år som samtliga spelare i Sverige sjöng med i nationalsången?
Citera
2017-10-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
SvFF hade äntligen fattat att sänker man biljettpriserna kommer det mer åskådare. Mina högst upp kostade 100 spänn/styck. Fattade på pendeln hem att de också hade delat ut gratisbiljetter till småkillar/tjejer (också det klokt).

Men ska jag vara ärlig var det rätt pris m a p själva upplevelsen om man struntar i resultatet. För mig och mitt matchsällskap som regelbundet går på allsvensk fotboll både hemma och borta kändes matchen som ett j-la jippo med gymnastikuppvisning före, countrymusik i paus, sponsat tifo, extremt plastig och tyst publik, jobbig speaker och en hemmaklack som hördes mindre än Östersund eller Halmstads bortafölje. Lägg så till att man ska promenera genom ett sketet köpcentrum för att komma till arenan från pendeltåget. Skulle vilja påstå att det är en större upplevelse och värt åtminstone 150 kr att se Djurgården på lika nybyggda Tele2 och då är jag Hammarbyare!

Jag som ser fotboll ofta och som nu skaffat biljett blir lätt irriterad när folk sitter och kräver att man ska vara med i vågen och hålla koll på den. Jag vägrar göra vågen, jag vill hålla fokus på matchen.

Gymnastikuppvisning var plåster på såren för att de inte kunde genomföra den innan EL-finalen.

De måste göra något åt parkeringarna, det är inte trafiksäkert för fem öre att ha det som det är nu när det inte finns plats för alla bussar och bilar och folk får vandra flera hundra meter på vägar för att nå arenan

Sverige var överlägsna ikväll, kändes som alla skott gick in.
Citera
2017-10-08, 00:01
Medlem
Citat:
Hur högt rankar vi egentligen Mikael Lustig bland svenska landslagshögerbackar genom åren? Det känns som att han peakar lite nu, har varit mycket bra hela kvalet igenom. Bäst under 2000-talet känner jag mig rätt säker på i varje fall.
Han kommer nog ganska högt upp, eftersom han som du säger förmodligen är bäst på 2000-talet. Positionen är dessutom en av de med minst bra svenska spelare på i historien.
Citera
2017-10-08, 02:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Håller med, Lustig gör det extremt bra men för "allmänheten" kommer han förmodligen bli ihågkommen efter sin fadäs mot Ukraina vilket är ren idioti! Han har kompenserat med råge.

-

En helt underbar kväll att uppleva på plats, ett fungerande spelsystem gjorde att man bitvis undra hur fan Frankrike kunde spela 0-0 hemma mot dessa? Men vi gör det riktigt bra och är organiserade överallt vilket är väldigt kul å se. 8-0 skojar man inte bort och nu är det bara att man hoppas på ett uppgivet Holland, play-off platsen är vår och sen får vi se vart det leder..
Citera
2017-10-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Håller med, Lustig gör det extremt bra men för "allmänheten" kommer han förmodligen bli ihågkommen efter sin fadäs mot Ukraina vilket är ren idioti! Han har kompenserat med råge.

Jörgen Brink har vunnit ett par vasalopp, men folk snackar ändå ner honom för stafetten 2001
Citera
2017-10-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Holland vinner 3-1 mot Vitryssland. Man måste vinna med 7-0 mot Sverige. 6-0 räcker inte då Sverige går vidare på flest gjorda mål endå.

Ytterst nära att Vitrysland fick in 2-2 någon minut innan Holland gjorde 2-2. Bulgarien var nära att kvittera mot Frankrike på övertid. Sverige kunde ledit gruppen nu.

Sverige kunde även varit klara om vi besegrat Bulgarien borta och Holland hemma
Citera
2017-10-08, 11:19
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Alexander Östlund, Mikael Nilsson, Teddy Lucic och Niclas Alexandersson är väl dem som kört som högerback under 2000-talet fram tills Lustig tog över. Framförallt Lucic och Alexandersson vart väl duktiga men skulle ändå vilja gå så långt och säga att dagens Lustig är bättre. Lustig är både duktigt defensivt och offensivt. Lucic hade brister inom offensiven och Alexandersson hade väl en del brister inom defensiven om jag inte missminner mig?

Något annat som slagit mig under kvalet är hur bra spelare Berg har blivit. Han håller ju på något sätt att etablera sig som Sveriges stora stjärna i landslagssammanhang. Något som man inte alls tänkte på när Zlatan var i landslaget.

Lite ödets ironi att de lovande U-21 spelarna Toivonen och Berg hade så stora förväntningar på sig. Sen "blev" det aldrig något, tills plötsligt nu när de är det givna anfallsparet.
Citera
2017-10-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Alexander Östlund, Mikael Nilsson, Teddy Lucic och Niclas Alexandersson är väl dem som kört som högerback under 2000-talet fram tills Lustig tog över. Framförallt Lucic och Alexandersson vart väl duktiga men skulle ändå vilja gå så långt och säga att dagens Lustig är bättre. Lustig är både duktigt defensivt och offensivt. Lucic hade brister inom offensiven och Alexandersson hade väl en del brister inom defensiven om jag inte missminner mig?

Något annat som slagit mig under kvalet är hur bra spelare Berg har blivit. Han håller ju på något sätt att etablera sig som Sveriges stora stjärna i landslagssammanhang. Något som man inte alls tänkte på när Zlatan var i landslaget.

Lite ödets ironi att de lovande U-21 spelarna Toivonen och Berg hade så stora förväntningar på sig. Sen "blev" det aldrig något, tills plötsligt nu när de är det givna anfallsparet.

Ändå sedan jag såg Berg vara dominant när mitt HIF mötte Göteborg på hemmaplan så har jag vetat hur bra han är. Hur enkelt har det varit för Toivonen & Berg att prestera löpmeter & mål när en lufsande Zlatan lufsat omkring på topp utan att hjälpa till i defensiven; aldrig blivit utbytt, oavsett hur lite han rörde sig eller hur lite han skapade trots att varenda spelare skulle passa bollen mot honom. Jag räknar med att Zlatan får guldbolleni år trots att han varit knäskadad ett halvår. Emil Forsbergs alla assist i bundesliga är ingenting. Zlatan är ju Zlatan! Minns vad alla sa: när Zlatan slutar kommer Sverige aldrig vinna en match mer. Så lät det i media. Underbart med ett lag som spelar finare än vad vi någonsin gjorde med Zlatan i laget.
Citera
2017-10-08, 12:11
Medlem
Jaxxxs avatar
Om man bara ser till "pappret" som jag vet att man inte ska göra. Är inte detta en av de svagare svenska landslagsuppställningarna? Om man ser till klubbtillhörighet och status i klubblag.

Riktigt bra lagbygge hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in