2017-10-07, 15:46
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dömd och färdig...

Då var det klart då.

Långt ifrån skulle jag vilja säga.

Det var ta mig fan en av de mest förbryllande artiklar jag läst. Ingen ny fakta, inga nya infallsvinklars. I en av de tystaste utredningarna i Sveriges historia väljer åklagaren att släppa " oss har han minsan inte förbryllats" Jag får en stark känsla av att hon retat upp sig på något och blivet lite förnärmad.
Och är det inte ganska konstigt att hon inte förbryllat. Han förbryllar ju tillexempel Krimologen Leif GW, och självklart gör han det. Han är ju verkligen en lågoddsare statistiskt. Att aldrig någonsin minsann inte kännt minsta förbryllande i det här ärendet tyder för mig på en obefintlig kunskap brott eller kriminologi överhuvud taget. Herre Gud, det är ju så förrvirrande att Sveriges radio väljer att kommentera Flashback.
Man vill heller inte utala sig om vad han säger i förhör(inte så konstigt kanske). Om det fanns motiv, eller någon koppling.
Men stolt och oförbryllat säger hon att det finns inget som hitils framkommet i utredningen som tyder på att han tidigare begått brott. Att det teoretiskt kan vara en eller flera mördare.
Jag hoppas att hon är den enda som jobbar med den här utredningen som inte är förbryllad. För annars är den nog illa ut. Det skulle jag kunna sätta mycket guld i pant på.
Senast redigerad av Merrybum 2017-10-07 kl. 15:49.
Citera
2017-10-07, 15:53
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ja du din dumpundade fan eftersom bilen vart stort fokus i media och i utredningen så hade väl den som ägt bilen trätt fram och sagt chilla om han haft rent mjöl.

Eftersom det vart ett obesvart feågetecken på den jääävla bilen så länge är det ju völdigt sannolikt någon som inte är helt halal där

Första inlägget i detta ämnet för dig! ÄR det så att du vill att folk härinne ska fortsätta diskutera om bilar istället för att försöka pussla ihop saker och ting? Ditt inlägg luktar lite panik med tanke på ordvalet. Förresten så heter det RENT MJÖL I PÅSEN
Senast redigerad av hollyvanarx 2017-10-07 kl. 15:56.
Citera
2017-10-07, 16:00
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Långt ifrån skulle jag vilja säga.

Det var ta mig fan en av de mest förbryllande artiklar jag läst. Ingen ny fakta, inga nya infallsvinklars. I en av de tystaste utredningarna i Sveriges historia väljer åklagaren att släppa " oss har han minsan inte förbryllats" Jag får en stark känsla av att hon retat upp sig på något och blivet lite förnärmad.
Och är det inte ganska konstigt att hon inte förbryllat. Han förbryllar ju tillexempel Krimologen Leif GW, och självklart gör han det. Han är ju verkligen en lågoddsare statistiskt. Att aldrig någonsin minsann inte kännt minsta förbryllande i det här ärendet tyder för mig på en obefintlig kunskap brott eller kriminologi överhuvud taget. Herre Gud, det är ju så förrvirrande att Sveriges radio väljer att kommentera Flashback.
Man vill heller inte utala sig om vad han säger i förhör(inte så konstigt kanske). Om det fanns motiv, eller någon koppling.
Men stolt och oförbryllat säger hon att det finns inget som hitils framkommet i utredningen som tyder på att han tidigare begått brott. Att det teoretiskt kan vara en eller flera mördare.
Jag hoppas att hon är den enda som jobbar med den här utredningen som inte är förbryllad. För annars är den nog illa ut. Det skulle jag kunna sätta mycket guld i pant på.

Det enda som jag skulle kunna tänka mig som orsak med EG som gärningsman är att han, som någon talade om i tråden (gammal skolkamrat), att han har spelat rollspel men fråga mig inte hur eller varför, får där enda infallsvinkeln till att han skulle kunna ha gått bananas.
Citera
2017-10-07, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Bra där! Varför svamla om färger modeller med mera. Bättre vi försöker trassla upp härvan.Någonstans i de vi diskuterat över lång tid finns lösningen. För min del så funderar jag i vilka andra som skulle kunnat deltagit i brottet för ENSAM det var han helt klart inte .
TICK TACK TICK TACK

Men ja du har nog rätt han var säkert inte ensam - någon mer måste ju vart inblandad eftersom den jävla bilen fortsatt är ouppklarad
Citera
2017-10-07, 20:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Varför har ingen uppgifter om frun till E måste finnas många som känner henne o pratar med henne. Hon är väl inte inlåst måste väl vara ute ibland o ha vänner som undrar o frågar om vad E gjorde dagarna kring brottet.
Citera
2017-10-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Förhoppningsvis får vi se i FUP hur bankomatuttagen hänger i hop med morden om de gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja. Jag har både närvarat på förhör och själv blivit det. Men det är inte intressant i sammanhanget. Mer topic är i så fall de kanske runt 500 förundersökningsprotokoll jag läst. Du lever i en låtsatsvärld, förmodlingen inspirerad av fiktiva film- och tv-produktioner. Förhörsledare vet mycket väl vad det är som gäller, och de sysslar inte med att ljuga. Eftersom fup är en offentlig handling så skulle dom aldrig få för sig att bete sig på det viset.

OT: Orelevant är inte ett ord. Det heter Irrelevant.
Instämmer. Jag är själv förhörsledare, så jag vet. Men kan vi inte lämna den diskussionen nu? Det kanske finns en annan tråd om förhörsteknik eller liknande där ni kan fortsätta skriva om det? Nu vill vi veta mer om dubbelmordet istället!
Citera
2017-10-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Förstår inte hur man skulle kunna köpa aktier eller bitcoins anonymt. Förklara gärna.
Aktier är svårt att köpa anonymt, då de är registrerade i en elektronisk aktiebok hos Euroclear, där du måste uppge person- eller organisationsnummer. Bitcoin däremot kan du köpa och sälja anonymt. Det är ju en virtuell valuta som du kan handla med ett konto som kan registreras anonymt. Men jag tror inte det är relevant i detta fallet hur som helst.
Citera
2017-10-07, 22:31
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Aktier är svårt att köpa anonymt, då de är registrerade i en elektronisk aktiebok hos Euroclear, där du måste uppge person- eller organisationsnummer. Bitcoin däremot kan du köpa och sälja anonymt. Det är ju en virtuell valuta som du kan handla med ett konto som kan registreras anonymt. Men jag tror inte det är relevant i detta fallet hur som helst.

Bitcoin spårade polisen när Expressapoteket i Uppsala torskade så det är inte helt anonymt
Citera
2017-10-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Bitcoin spårade polisen när Expressapoteket i Uppsala torskade så det är inte helt anonymt
Man kan vara försiktig eller oförsiktig. Det finns flera sätt.
Citera
2017-10-07, 23:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kollade litet amerikanska bilar i Boxholmstrakten och hittade denna blogg. http://duckflower.blogg.se/2017/june

Där finns mängder av bilder från olika "raggarbils"-event, bl.a. från Skänninge helgen innan mordet.
http://duckflower.blogg.se/2017/june/44-bilder-fran-skanninge-cruising-20170605.html
https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/library/2017-06-05-cruising-skanninge?sort=9&page=1 (Obs, två sidor med bilder)
http://duckflower.blogg.se/2017/june/70-bilder-fran-skanninge-2017-06-06.html
https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/library/2017-06-06-skanninge?sort=9&page=1 (Obs, tre sidor med bilder, där framförallt sidorna 2 och 3 visar en del turkosa/mintgröna).

Skänninge ligger ca 15 minuters bilresa från Mantorp. Bland bilderna finns flertalet turkosa/mintgröna modeller av olika märken. Någon kanske hittar någon intressant bil och/eller koppling till tidigare diskussioner?

(Själv blev jag litet konfunderad över denna bil, eftersom registreringsnumret inte verkar finnas i bilregistren? För även avställda bilar brukar ju finnas med. Har jag sökt fel? Är registreringsskylten utländsk?
Här är bilen: https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/media/2017-06-06-skanninge/DSCN2995_zpstjlyw2eg.jpg.html?sort=9&o=35
Någon som hittar uppgifter i registret?)
CUG041 tillhör en i Norrköping
Citera
2017-10-08, 01:01
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
För att måla fartränder på en amerikanare?
Då använder man maskerings tejp
Citera
2017-10-08, 01:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Verkligen konstigt att de inte aktivt letar efter flera gärningsmän?
Var MGM så stor och stark?
Eller BO så svaga?
Så tragiskt för de anhöriga 😒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in