Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Dömd och färdig...
Då var det klart då.
Långt ifrån skulle jag vilja säga.
Det var ta mig fan en av de mest förbryllande artiklar jag läst. Ingen ny fakta, inga nya infallsvinklars. I en av de tystaste utredningarna i Sveriges historia väljer åklagaren att släppa " oss har han minsan inte förbryllats" Jag får en stark känsla av att hon retat upp sig på något och blivet lite förnärmad.
Och är det inte ganska konstigt att hon inte förbryllat. Han förbryllar ju tillexempel Krimologen Leif GW, och självklart gör han det. Han är ju verkligen en lågoddsare statistiskt. Att aldrig någonsin minsann inte kännt minsta förbryllande i det här ärendet tyder för mig på en obefintlig kunskap brott eller kriminologi överhuvud taget. Herre Gud, det är ju så förrvirrande att Sveriges radio väljer att kommentera Flashback.
Man vill heller inte utala sig om vad han säger i förhör(inte så konstigt kanske). Om det fanns motiv, eller någon koppling.
Men stolt och oförbryllat säger hon att det finns inget som hitils framkommet i utredningen som tyder på att han tidigare begått brott. Att det teoretiskt kan vara en eller flera mördare.
Jag hoppas att hon är den enda som jobbar med den här utredningen som inte är förbryllad. För annars är den nog illa ut. Det skulle jag kunna sätta mycket guld i pant på.