2017-10-03, 06:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Instämmer. Väl talat .
Intstämmer inte alls. Fortsätt posta PM, spekulera mera och friare. Det blir så ofruktsamt att bara upprepa det gammelmedia bekräfftat
Citera
2017-10-03, 07:20
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Intstämmer inte alls. Fortsätt posta PM, spekulera mera och friare. Det blir så ofruktsamt att bara upprepa det gammelmedia bekräfftat
Jajaja ingen som sagt ngt om spekulera fritt ! Bara löjleriet vissa har för sig och låtsas få PM för att verka viktiga. Det konstiga är att bara ett litet fåtal får alla PM .. ;-///
Senast redigerad av hollyvanarx 2017-10-03 kl. 08:15.
Citera
2017-10-03, 08:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Kan inte svara på allt, men drogmissbruk pratas ju på stan om nu att han var ganska djupt ner i bensoträsket. Vad mer han petat i sig, ja jag vettefan.

Förmodligen är han rädd som du skriver, möjligt att han haft ihjäl dom. Jag hyser inte samma värme och kärlek för denna människa då jag anser att han varit väldigt märklig under hela sin uppväxt. Bara för det blir man självklart inte mördare men jag tycker det är extremt konstigt att alla ska höjja han till skyarna. För så har inte sanningen sett ut.

Att hans familj och närmsta vänner inte kommer in här och viker ut hela hans liv är väl inte så märkligt, dom vill ju självklart skydda han så gott det går.

Jag sitter själv på en hel del information av honom, det snackas galet i Mullsjö och vad han faktiskt hållt på med. Men jag låter vissa saker vara osagda och undviker helst att röjja vissa källor. Låt oss bara säga att han är ingen ängel.

Dom är dock snabba på att vilja ha pisseprov från folk både med och utan drogkopplingar

--------

Något som dock kan vara värt att titta närmare på, som nu har börjat diskuteras mer i Mullsjö är ju hurvida V*ctor Josefsson och Lou*sanne Th*m på något sätt kan vara inblandade. Jag har tidigare sagt att jag har svårt att tro det. Hon, en trevlig snäll normal tjej från Mullsjö. Han tillsynes idag iaf ha ett bra jobb på försvarsmakten.

Faktum kvarstår dock, att dom bor lite FÖR nära BO och har umgåtts flitigt med EG. Jag är väl lite för mycket som Leif GW och hatar slumpen.

Det har nämnts av en postare att han misstänktes ha fått med sig kassan från kommunens ålderdomshem där han jobbade. Kan tyda på en grabb som saknar lite spärrar i en ålder där man tycker allt mäts i stålar – innan man själv har tillgång till mycket att tala om. Ser man ju hos många iofs.

Men det är en bit kvar till rån och rånmord.

Vilket antyder att han hamnat i sällskap med någon pådrivande jeppe, om han inte är pådrivande typ själv.

I kontrast till det kan man ju tycka att hans närmaste omgivning och familj skulle ha inverkat hämmande på honom i sådant avseende – fast det kan ju gå snabbt att man attraheras av personer, pengar och sammanhang som skiljer sig från en t.ex. upplevt kvävande familj och uppväxtförhållanden.

Du kan inte släppa lite info om vad du hört i termer av kriminella påhitt och om vilka typer och "intressen" han umgåtts med? Hur passar hans fru in i det där, eller tillhör hon "familje"-sidan, som han verkar vilja skilja sig ifrån (genom att "tuffa till sig")?
Citera
2017-10-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har nämnts av en postare att han misstänktes ha fått med sig kassan från kommunens ålderdomshem där han jobbade. Kan tyda på en grabb som saknar lite spärrar i en ålder där man tycker allt mäts i stålar – innan man själv har tillgång till mycket att tala om. Ser man ju hos många iofs.

Men det är en bit kvar till rån och rånmord.

Vilket antyder att han hamnat i sällskap med någon pådrivande jeppe, om han inte är pådrivande typ själv.

I kontrast till det kan man ju tycka att hans närmaste omgivning och familj skulle ha inverkat hämmande på honom i sådant avseende – fast det kan ju gå snabbt att man attraheras av personer, pengar och sammanhang som skiljer sig från en t.ex. upplevt kvävande familj och uppväxtförhållanden.

Du kan inte släppa lite info om vad du hört i termer av kriminella påhitt och om vilka typer och "intressen" han umgåtts med? Hur passar hans fru in i det där, eller tillhör hon "familje"-sidan, som han verkar vilja skilja sig ifrån (genom att "tuffa till sig")?

Nja, tycker man får en rätt klar bild utav vem han är om man läser dom inlägg jag gjort i denna tråden ang. hans persona, utan att skriva ut känsliga detaljer som kan röja folk som anförtrott sig till mig.

Som du säger kan saker gå snabbt utför, men att någon mer är inblandad är såklart även jag helt säker på. Han har kunnat explodera i raseri förr, hur han har varit dom senaste åren ang. det vet jag faktiskt inte. Därav vet jag inte heller vem frugan är tyvärr.
Citera
2017-10-03, 08:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Detta är intressant. Paret flyttade för bara några månader sedan till Boxholm. De har inga vänner eller anknytningarna där. Nu är ju hennes insta privat. Men jag minns att det var väldigt många konstiga slumpmässiga sammanträffande. Hon hade varit barnvakt år hans barn inte långt innan mordet. Hon klippte sig och färgar håret blått en kort tid efter mordet. Det här verkar vara en tjej som haft sitt bruna halvlånga hår hela sitt liv. Jag mina även att någon här reagerade på ett kort/ tidningsurklipp som på påstods ha hittats när paret renoverade. Om man går riktigt långt tillbaka i deras konversationer verkar det som om Edvin var lite förtjust i henne. Tittar man på bilder på hennes anhöriga håller jag inte heller för omöjligt att denna tjej kan varit placerad i perioder under sin uppväxt.

Boxholm är relativt nära Mantorp och ger ju en saknad koppling över sjön....

Madam louisan*ne th*im (*=0) ger ju lite lätt spontant intryck av att kunna behöva tittas på lite grann. Ser lite hämningslös ut. Behöver inte betyda något förstås.
Citera
2017-10-03, 08:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
En tid efter mordet klipper hon av sig håret i en kortare page och färgar det först blått och sedan rosa. Allt enligt hennes bilder på insta

Dock litegrann för exhibitionistiskt kanske?
Citera
2017-10-03, 08:43
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Boxholm är relativt nära Mantorp och ger ju en saknad koppling över sjön....

Madam louisan*ne th*im (*=0) ger ju lite lätt spontant intryck av att kunna behöva tittas på lite grann. Ser lite hämningslös ut. Behöver inte betyda något förstås.
Tycker hon ser kåt ut! Och som sådan har hon nog lite lustar att leva ut också. ;-)))
Citera
2017-10-03, 08:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Nja, tycker man får en rätt klar bild utav vem han är om man läser dom inlägg jag gjort i denna tråden ang. hans persona, utan att skriva ut känsliga detaljer som kan röja folk som anförtrott sig till mig.

Som du säger kan saker gå snabbt utför, men att någon mer är inblandad är såklart även jag helt säker på. Han har kunnat explodera i raseri förr, hur han har varit dom senaste åren ang. det vet jag faktiskt inte. Därav vet jag inte heller vem frugan är tyvärr.

Jag ska försöka hinna kika i din historik. Jag har några luckor i mitt trådläsande.
Citera
2017-10-03, 08:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Tycker hon ser kåt ut! Och som sådan har hon nog lite lustar att leva ut också. ;-)))

Tack för iakttagelsen... hade aldrig tänkt på något sådant själv.

Finns några andra bilder som mer för tankarna åt andra håll.
Citera
2017-10-03, 09:12
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Tack för iakttagelsen... hade aldrig tänkt på något sådant själv.

Finns några andra bilder som mer för tankarna åt andra håll.
Var mer sett som ett ironiskt skämt.
Citera
2017-10-03, 09:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Kollade litet amerikanska bilar i Boxholmstrakten och hittade denna blogg. http://duckflower.blogg.se/2017/june

Där finns mängder av bilder från olika "raggarbils"-event, bl.a. från Skänninge helgen innan mordet.
http://duckflower.blogg.se/2017/june/44-bilder-fran-skanninge-cruising-20170605.html
https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/library/2017-06-05-cruising-skanninge?sort=9&page=1 (Obs, två sidor med bilder)
http://duckflower.blogg.se/2017/june/70-bilder-fran-skanninge-2017-06-06.html
https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/library/2017-06-06-skanninge?sort=9&page=1 (Obs, tre sidor med bilder, där framförallt sidorna 2 och 3 visar en del turkosa/mintgröna).

Skänninge ligger ca 15 minuters bilresa från Mantorp. Bland bilderna finns flertalet turkosa/mintgröna modeller av olika märken. Någon kanske hittar någon intressant bil och/eller koppling till tidigare diskussioner?

(Själv blev jag litet konfunderad över denna bil, eftersom registreringsnumret inte verkar finnas i bilregistren? För även avställda bilar brukar ju finnas med. Har jag sökt fel? Är registreringsskylten utländsk?
Här är bilen: https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/media/2017-06-06-skanninge/DSCN2995_zpstjlyw2eg.jpg.html?sort=9&o=35
Någon som hittar uppgifter i registret?)
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-03 kl. 09:55.
Citera
2017-10-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kollade litet amerikanska bilar i Boxholmstrakten och hittade denna blogg. http://duckflower.blogg.se/2017/june

Där finns mängder av bilder från olika "raggarbils"-event, bl.a. från Skänninge helgen innan mordet.
http://duckflower.blogg.se/2017/june/44-bilder-fran-skanninge-cruising-20170605.html
http://duckflower.blogg.se/2017/june/70-bilder-fran-skanninge-2017-06-06.html

Skänninge ligger ca 15 minuters bilresa från Mantorp. Bland bilderna finns flertalet turkosa/mintgröna modeller av olika märken. Någon kanske hittar någon intressant bil och/eller koppling till tidigare diskussioner?

(Själv blev jag litet konfunderad över denna bil, eftersom registreringsnumret inte verkar finnas i bilregistren? För även avställda bilar brukar ju finnas med. Har jag sökt fel? Är registreringsskylten utländsk?
Här är bilen: https://s283.photobucket.com/user/duck-flower/media/2017-06-06-skanninge/DSCN2995_zpstjlyw2eg.jpg.html?sort=9&o=35
Någon som hittar uppgifter i registret?)
Jo den är registrerad , kan inte se ägare här nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in