Citat:
Ursprungligen postat av
Ultra24
Kan inte svara på allt, men drogmissbruk pratas ju på stan om nu att han var ganska djupt ner i bensoträsket. Vad mer han petat i sig, ja jag vettefan.
Förmodligen är han rädd som du skriver, möjligt att han haft ihjäl dom. Jag hyser inte samma värme och kärlek för denna människa då jag anser att han varit väldigt märklig under hela sin uppväxt. Bara för det blir man självklart inte mördare men jag tycker det är extremt konstigt att alla ska höjja han till skyarna. För så har inte sanningen sett ut.
Att hans familj och närmsta vänner inte kommer in här och viker ut hela hans liv är väl inte så märkligt, dom vill ju självklart skydda han så gott det går.
Jag sitter själv på en hel del information av honom, det snackas galet i Mullsjö och vad han faktiskt hållt på med. Men jag låter vissa saker vara osagda och undviker helst att röjja vissa källor. Låt oss bara säga att han är ingen ängel.
Dom är dock snabba på att vilja ha pisseprov från folk både med och utan drogkopplingar
--------
Något som dock kan vara värt att titta närmare på, som nu har börjat diskuteras mer i Mullsjö är ju hurvida V*ctor Josefsson och Lou*sanne Th*m på något sätt kan vara inblandade. Jag har tidigare sagt att jag har svårt att tro det. Hon, en trevlig snäll normal tjej från Mullsjö. Han tillsynes idag iaf ha ett bra jobb på försvarsmakten.
Faktum kvarstår dock, att dom bor lite FÖR nära BO och har umgåtts flitigt med EG. Jag är väl lite för mycket som Leif GW och hatar slumpen.
Det har nämnts av en postare att han misstänktes ha fått med sig kassan från kommunens ålderdomshem där han jobbade. Kan tyda på en grabb som saknar lite spärrar i en ålder där man tycker allt mäts i stålar – innan man själv har tillgång till mycket att tala om. Ser man ju hos många iofs.
Men det är en bit kvar till rån och rånmord.
Vilket antyder att han hamnat i sällskap med någon pådrivande jeppe, om han inte är pådrivande typ själv.
I kontrast till det kan man ju tycka att hans närmaste omgivning och familj skulle ha inverkat hämmande på honom i sådant avseende – fast det kan ju gå snabbt att man attraheras av personer, pengar och sammanhang som skiljer sig från en t.ex. upplevt kvävande familj och uppväxtförhållanden.
Du kan inte släppa lite info om vad du hört i termer av kriminella påhitt och om vilka typer och "intressen" han umgåtts med? Hur passar hans fru in i det där, eller tillhör hon "familje"-sidan, som han verkar vilja skilja sig ifrån (genom att "tuffa till sig")?