2017-10-07, 21:42
Medlem
BAB7s avatar
"wo gibt es hier ein Telefon"

Sanningshalten i denna länk är svår att bedöma, men om vederbörande talar sanning är det minst sagt intressant:https://www.reddit.com/r/germany/comments/71nug8/lars_mittank_found_in_canada/

Skribenten påstår sig ha stött på en förvirrad man, troligen hemlös som varit väldigt lik Lars, i Kanada..
Den hemlöse ska dessutom ha sagt något på tyska i stil med "wo gibt es hier ein Telefon"
Citera
2017-10-07, 21:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan detta vara möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Sanningshalten i denna länk är svår att bedöma, men om vederbörande talar sanning är det minst sagt intressant:https://www.reddit.com/r/germany/comments/71nug8/lars_mittank_found_in_canada/

Skribenten påstår sig ha stött på en förvirrad man, troligen hemlös som varit väldigt lik Lars, i Kanada..
Den hemlöse ska dessutom ha sagt något på tyska i stil med "wo gibt es hier ein Telefon"

Verkligen intressant måste jag säga! Om det nu stämmer?

Skulle detta ev. stämma så undrar man förstås helt naturligt hur han kunde ta sig till Ontario i Canada från Bulgarien utan pass? Hans pass blev ju kvar på flygplatsen i Varna.

Skulle verkligen den här uppgiften stämma så är den förstås jätteintressant.

Skulle vara mycket intressant att få se ett foto på "Ontario-tysken".
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-10-07 kl. 22:03.
Citera
2017-10-07, 22:15
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Verkligen intressant måste jag säga! Om det nu stämmer?

Skulle detta ev. stämma så undrar man förstås helt naturligt hur han kunde ta sig till Ontario i Canada från Bulgarien utan pass? Hans pass blev ju kvar på flygplatsen i Varna.

Skulle verkligen den här uppgiften stämma så är den förstås jätteintressant.

Skulle vara mycket intressant att få se ett foto på "Ontario-tysken".

Det finns ju farleder ut ur svarta havet till medelhavet, så teoretiskt skulle han kunna åkt båtvägen med något fraktfartyg eller liknande.
Om det går någon sådan fartygstrafik mellan Svart havet och Nordamerika vet jag inte, men det är väl troligt att det gör det?
Citera
2017-10-08, 11:34
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag är nog beredd att hålla med dig där, vi kommer nog aldrig få veta vad som egentligen hände...

Jodå, han kommer hittas i hamnen i Varna när brandkåren väl söker efter skrot på botten. Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2017-10-08, 11:37
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Det finns ju farleder ut ur svarta havet till medelhavet, så teoretiskt skulle han kunna åkt båtvägen med något fraktfartyg eller liknande.
Om det går någon sådan fartygstrafik mellan Svart havet och Nordamerika vet jag inte, men det är väl troligt att det gör det?

Det går gott om trafik från Varna och ut till de flesta kontinenter. Många stora företag har sina fabriker i Bulgarien för det är billigt med arbetskraft och skatter.

Att en båt tar med en passagerare utan pass och riskerar böter är dock osannolikt. Men vem vet, kan kan ju ha gömt sig i en container eller dylikt?
Citera
2017-10-08, 12:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan i o f s vara möjligt.

Citat:

Visst kan detta vara möjligt. Inte första gången någon försvinner som sedan hittats åratal efteråt långt från där de blev sedda den sista gången. Detta nedanstående är ett sådant:

Från Vancouver till Amazonas regnskog.

Vi får hoppas att så är fallet även med Lars precis som med Anton.
Citera
2017-10-08, 20:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittank i Kanada?

Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det går gott om trafik från Varna och ut till de flesta kontinenter. Många stora företag har sina fabriker i Bulgarien för det är billigt med arbetskraft och skatter.

Att en båt tar med en passagerare utan pass och riskerar böter är dock osannolikt. Men vem vet, kan kan ju ha gömt sig i en container eller dylikt?

Jag tycker också att det låter osannolikt men inte omöjligt. Mittank kan ha tagit sig till Ontario i Kanada. Skulle detta visa sig vara han så måste han vara svårt psykiskt sjuk.

Den här personen som har uppgivit sig ha sett honom skulle meddela sina iakttagelser till modern och tyska polismyndigheter. Eller till polismyndigheten där vittnet bor. Kanske har h*n redan gjort detta?
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-10-08 kl. 20:16.
Citera
2017-10-08, 22:01
Medlem
Citat:

Nej, jag tror inte pa den här uppgiften. Det verkar ju helt korkat att lämna den via reddit. Och inget nytt har framkommit, trots att det var nagra veckor sedan.
Citera
2017-10-09, 17:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lars Mittank i Ontario?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag tror inte pa den här uppgiften. Det verkar ju helt korkat att lämna den via reddit. Och inget nytt har framkommit, trots att det var nagra veckor sedan.

Jag tror inte heller på att detta var Mittank som den här personen påträffade. Åtminstone inte dagsläget.

Bara misstankarna om att han ev. skulle kunna befinna sig i Ontario skulle slå ned som en "bomb" i Tyskland och på nätet. För att inte tala om att mamma Sandra skulle bli extra aktiv.

Detta har ännu inte skett efter närmare tre veckor.
Citera
2017-10-09, 21:49
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Jag tror inte heller på att detta var Mittank som den här personen påträffade. Åtminstone inte dagsläget.

Bara misstankarna om att han ev. skulle kunna befinna sig i Ontario skulle slå ned som en "bomb" i Tyskland och på nätet. För att inte tala om att mamma Sandra skulle bli extra aktiv.

Jag vet inte vad jag ska tro, visst verkar det långsökt på ett sätt.
Men - hur många tysktalande hemlösa finns det i Kanada som yrar runt på gatorna?
Det kan inte vara många, om ens någon!
Citera
2017-10-09, 22:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har själv tänkt en del på just detta.

Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro, visst verkar det långsökt på ett sätt.
Men - hur många tysktalande hemlösa finns det i Kanada som yrar runt på gatorna?
Det kan inte vara många, om ens någon!

Jag har också tänkt en del på just detta. Du har rätt i att det inte kan vara många tysktalande hemlösa personer i Ontario. Om ens någon.

Jag tycker bara att det hela låter så otroligt. Fast detta har ju skett förut att personer har varit försvunna i åratal och återfinns långt hemifrån. Som fallet Anton från Vancouver.

Önskar man kunde få se ett foto på denne tysktalande man som påstås vara Mittank.
Citera
2017-10-10, 00:25
Medlem
Citat:

Jag har inte sett något i tyska tidningar om detta. Och mamman tänkte jag på: undrar om hon mår alltför dåligt för att jobba med fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in