2017-10-07, 20:16
Medlem
Kan PM ha utviklet et kvinnehat etter at han mor forlot han som barn?
Eller han følte at hun forlot han.
Citera
2017-10-07, 20:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var Peter som ville flytta till pappa som hade honom som favorit av barnen och gärna tog emot honom. Vad jag vet blev han snarast bortskämd och pappan byggde honom en egen verkstad där han kunde få experimentera.

Eller så tyder det på en herre som alltid skyller på omständigheter eller på andra, jämför sig, anser sig förfördelad eller är avundsjuk.

I så fall besitter han fortfarande dom egenskaperna fast kanske i mer förädlad form.

Precis dom egenskaper som Johanna Möller bl.a. uppvisar. Hon ansågs av Rättspsyk lida av flertal personlighetsstörningar. Troligtvis bl.a. narcissism. Grandiositet mest utmärkande drag. En kallhamrad elak typ. (som dömdes av TR för mord på sin make, far och mordförsök på sin mamma+en drös andra brott).

Skall om en vecka upp i HR.
Peter och hans bröder fick stryk om de kissade i sängen, pappan blev galen om det hände. Låter inte som en fin uppväxt i mina öron. Mycket våld i hemmet. Allt enligt urdrag ur boken om Madsen.
Citera
2017-10-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fynden gjorda ca 1000m från där hundarna markerat. Det är ändå en bit.

Oskönt jobb det måste vara att hantera såna här fynd.

Båda hundarna har markerat på samma ställen. Men likdofter flyter med strömmen.
Så det visste de från början att de hade ett stort område att söka av.
Troligtvis har dykarna sökt av ett mkt. större område i omkrets än 1 km från var likhundarna markerat ursprungligen.
Jag måste säga att jag beundrar danska polisens envishet och stora motivation att återfinna hela personen för de anhörigas skull och begravning. Samt för utredningen.

Tur att de finns människor som klarar av sådana här mardrömsjob.
Citera
2017-10-07, 20:31
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-07/psykundersokningen-av-peter-madsen-kan-paga-i-over-tva-manader

Det kanske inte "överstökat" innan årsskiftet.

Åklagaren angav vid senaste häktningsförhandling att åtal beräknas vara klart om ca 3 månader, så under januari nångång i bästa fall. Han ska ju psykutvärderas också vilket verkar kunna ta upp till 2 mån enl uppgift.
Synd att man inte bara kan sätta ett kryss på fanskapet.

PS. Stort tack även för alla artikellänkar, toppenbra jobbat!!
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Citera
2017-10-07, 20:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det ble funnet en pose med knokler, fettvev, muskler og hår i ubåten.

At det ble funnet knokler i en pose betyr at de stammer fra armene eller fingrene da.

Har han kuttet av henne fingre tro?

Varför måste knokler = danska för benvävnad, betyda att dessa benbitar måste komma från övre extremiteterna? Kan ju lika gärna uppstått mindre bendelar när undebenen kapades.
Citera
2017-10-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hmm, jag menade givetvis inte att man över huvud taget inte funnit något blod i ubåten - min kommentar handlade om påståendet att det skulle vara omöjligt att rengöra en ubåt. Att man funnit blod på Madsens overall är ju allmänt känt, men den är det ju bara att lyfta ut för att bli av med.
Artikeln säger alltså att man funnit blod, men efteråt har vi fått det här preciserat att handla om overallen. En blodig overall motsäger inte möjligheten att han skulle kunna ha förberett sig med byggplast.

Det utvecklade sig till en liten meningslös metadiskussion - frågan jag ställde handlar om de misstag som Madsen påstås ha gjort.

Här kommer frågan igen:

Nu har väl inte polisen sagt något om att de hittat något blod i ubåten? Hur vet du att han inte var ordentligt förberedd genom att plasta in hela inredningen? Om han kilat dit med en såg tidigare på dagen, varför skulle han inte då också ha kilat dit med en rulle byggplast?

Vad är det för misstag han begått, förutom att befinna sig i undervattensläge just när polisen och kustbevakningen försökte få tag på honom mitt på natten? Och det är väl mer att betrakta som otur än ett misstag...
Man har hittat blod, hårtussar och annat säger de, och det har undersökt dna på detta och det är KWs
Citera
2017-10-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Enligt media skilde sig föräldrarna sig när P var 4 eller 6 år och han blev kvar hos sin åldrige far som dog när PM var 17 år. Hur gammal pappan var framkommer inte men tydligen skötte P honom de sista åren som man kan anta att han var i det närmaste pensionär när PM föddes. Kontakten med mamman efter skilsmässan var sparsam, uppväxten ensam med pappan och handlade mycket om berättelser från andra världskriget och teknik.

Jag tror han flyttade till sin far när han var 7 år inte för att det har någon betydelse, men tror det var när skolan skulle börja och skolplacering skulle ske.

Madsen lämnade pappan i tonåren och bodde själv. Därefter besökte Madsen pappan 2 Tim/vecka. Pappan dog ensam hemma, vilket P upptäckte via fönstret, och ringde ambulans.

Därefter sålde P allt, förutom något verktyg , på auktion.

P är inte särskilt sentimental av sig, kan man väl konstatera.

Edit. Vid mobil och blir kortfattad.
Jag får en känsla av att P var särskild redan före 5 års ålder möjligen var det därför pappan och P fann varandra, dom var lika på mer än ett sätt. Pappan misshandlade tydligen sin betydligt yngre fru. Därför skiljde hon sig och tog barnen med sig och flyttade. Han hatade sin fru och dom träffades aldrig mer. P förbjöds att träffa henne bortsett från en dag per år.

När bröderna besökte pappan sägs det att han spöade dom, möjligen som en hämnd för att dom flyttade med mamman. Har inte framgått något om att han skulle gjort det mot P.
Senast redigerad av Remark 2017-10-07 kl. 21:08.
Citera
2017-10-07, 20:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Peter och hans bröder fick stryk om de kissade i sängen, pappan blev galen om det hände. Låter inte som en fin uppväxt i mina öron. Mycket våld i hemmet. Allt enligt urdrag ur boken om Madsen.

Kan det möjligen vara så att det är en psykopatisk mytoman som är källan till allt som står i den där boken?
Citera
2017-10-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kan PM ha utviklet et kvinnehat etter at han mor forlot han som barn?
Eller han følte at hun forlot han.
Något kan ha blivit väldigt skevt av att ha förlorat kontakten med mamman när han var kring 5 år och levt som det skrivs isolerat med en far som tydligen var i 80-års åldern och som var av den gamla skolan.
Citera
2017-10-07, 20:54
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Något kan ha blivit väldigt skevt av att ha förlorat kontakten med mamman när han var kring 5 år och levt som det skrivs isolerat med en far som tydligen var i 80-års åldern och som var av den gamla skolan.
Ja, där har vi förklaringen .
Citera
2017-10-07, 20:56
Medlem
Citat:
"Det var Peter som ville flytta till pappa som hade honom som favorit av barnen och gärna tog emot honom. Vad jag vet blev han snarast bortskämd och pappan byggde honom en egen verkstad där han kunde få experimentera." slut citat

PM och hans tre halvbröder har gemensam mamma.
Den åldriga fadern är alltså bara pappa till PM.
När föräldrarna skildes fick PM välja vilken förälder han ville bo hos.
PM valde sin pappa som hade en spännande verkstad.
Hans pappa var väldigt svartsjuk (eller avundsjuk kanske) och tillät bara lille Peter att träffa sin mor en gång om året.
Om Peter längtade efter sin mamma utpressade pappan honom.
Om han åkte till sin mor och hälsade på fick han inte komma tillbaka hem sedan.
Så det låter ju som en "kärleksfull" barndom.
Jag tycker att PM:s åldriga,konservativa pappa som sitter och pratar om krigshistoria mm med en liten pojke
låter som en helt olämplig förälder. Sedan är det inte sant att Peters mamma övergav honom.
Det var ju PM:s vårdnadshavare (pappan) som dikterade villkoren ( med hot och utpressning) för deras umgänge.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 21:01.
Citera
2017-10-07, 20:57
Medlem
Citat:
Jag tror han flyttade till sin far när han var 7 år inte för att det har någon betydelse, men tror det var när skolan skulle börja och skolplacering skulle ske.

Madsen lämnade pappan och bodde själv. Därefter besökte Madsen pappan 2 Tim/vecka. Pappan dog ensam hemma, vilket P upptäckte via fönstret, och ringde ambulans.

Därefter sålde P allt, förutom något verktyg , på auktion.

P är inte särskilt sentimental av sig, kan man väl konstatera.
Då finns det väldigt olika uppgifter enligt det jag läst så dog pappan när P var 17 år men det är klart att han kanske redan flyttat ut då för att gå på gymnasium och inte behöva pendla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in