2017-10-07, 19:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Restriktioner är fåtal länder som har och där ingår Sverige, och vi får mycket kritik för den metoden som liknas vid tortyr.

Det stämmer. Och i Västsverige, i Göteborg och kringliggande kommuner så är detta än vanligare.
Citera
2017-10-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Nej inget mer vad jag vet, men han hade ju tydligen en inte helt oproblematiskt relation till sin far. Han har ju öppet kritiserat honom för att han behandlades orättvist, något i den stilen.

Enligt mig tyder ett sånt uttalande om sin far att det inte direkt varit en dans på rosor för herr madsen under ungdomens dag.

Det var Peter som ville flytta till pappa som hade honom som favorit av barnen och gärna tog emot honom. Vad jag vet blev han snarast bortskämd och pappan byggde honom en egen verkstad där han kunde få experimentera.

Eller så tyder det på en herre som alltid skyller på omständigheter eller på andra, jämför sig, anser sig förfördelad eller är avundsjuk.

I så fall besitter han fortfarande dom egenskaperna fast kanske i mer förädlad form.

Precis dom egenskaper som Johanna Möller bl.a. uppvisar. Hon ansågs av Rättspsyk lida av flertal personlighetsstörningar. Troligtvis bl.a. narcissism. Grandiositet mest utmärkande drag. En kallhamrad elak typ. (som dömdes av TR för mord på sin make, far och mordförsök på sin mamma+en drös andra brott).

Skall om en vecka upp i HR.
Citera
2017-10-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den informationen ger inget. Det är många i Madsens generation som haft taskig barndom och kommit över det. Och blivit goda samhällsmedborgare.

Det kan vara något fel i hans psyke där han överdriver orättvisor. Jag retar mig på att han lyckats lura sin omgivning i så många år. Det måste ju ha funnits signaler som ingen riktig förstod. Jag ser fram emot utredningen, för endast den kommer ge svar på det vi alla undrar.
Å herregud, finns det ingen allmänbildning kvar i Sverige. Självklart blir inte alla med taskig barndom mördare eller kriminella. Lika lite som alla låginkomstagare blir kriminella. Men dessa grupper är likväl överrepresenterade i vardera nämnda sammanhang.

Att en dålig relationen till sin far kan ha en stor negativ påverkan är redan bevisat. Lägg då till hans arvslotteri som verkat belöna honom med psykopatiska drag. Så ja jag tycker nog att det är relevant.
Citera
2017-10-07, 19:48
Medlem
allt.o.ingets avatar
Sällan har man sett mordfall med starkare bevisning än detta.

Det bästa peter madsen kan göra är att tala ut. Då återvinner han åtminstone en gnutta heder och kan bli ett viktigt bidrag till förståelsen av det mänskliga psyket.

Innerst inne tror jag det är det han vill. Han vill bli avklädd och exponerad. Han berättar indirekt sanningen genom att själv plantera bevis på bevis. Han vill bli överbevisad. Det är det enda han kan acceptera för att acceptera sanningen.

Man kan jämföra med jeffrey dahmer som då han väl hade överbevisats äntligen kunde tala ut.Han ville få ett stopp på det och det tror jag madsen också vill.
Citera
2017-10-07, 19:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det stämmer. Och i Västsverige, i Göteborg och kringliggande kommuner så är detta än vanligare.

Nej, i hela Sverige är det slentrianmässiga restriktioner och 2009 var Europarådets tortyrkommitté på besök i Stockholm. Vi har lovat bättring med isolering och långa häktningstider, men inte uppfyllt kraven.
Citera
2017-10-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var Peter som ville flytta till pappa som hade honom som favorit av barnen och gärna tog emot honom. Vad jag vet blev han snarast bortskämd och pappan byggde honom en egen verkstad där han kunde få experimentera.

Eller så tyder det på en herre som alltid skyller på omständigheter eller på andra, jämför sig, anser sig förfördelad eller är avundsjuk.

I så fall besitter han fortfarande dom egenskaperna fast kanske i mer förädlad form.

Precis dom egenskaper som Johanna Möller bl.a. uppvisar. Hon ansågs av Rättspsyk lida av flertal personlighetsstörningar. Troligtvis bl.a. narcissism. Grandiositet mest utmärkande drag. En kallhamrad elak typ. (som dömdes av TR för mord på sin make, far och mordförsök på sin mamma+en drös andra brott).

Visst, men det tyder inte på att han fick en kärleksfull och sund uppväxt för det. Sedan kan valet stått mellan pest och kolera, där pesten iallafall delade hans intresse för experiment och dylikt.

Men detta är ett utstick, som jag ångrar att jag tog upp. Ska inte dra vidare med det här något längre
Citera
2017-10-07, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Likhundarna i detta ärende har suttit i båtar och markerat över vatten. Att den känner lukt på flera kilometers håll vet vi men det hade ju varit bättre om den markerade ungefär där likdelarna låg. Nu har inte hundarna gjort mer än stärkt misstanke att likdelsrna fanns i Kögebukten. Dykarna hade mer nytta av att få Nautilus exakta rutt.

Eh, nej!

Doftmolekyler från lik avsätts till omgivningen och molekylerna färdas i vatten och atmosfär.

Doftmolekyl --> Doft.

En hund kan inte känna doft på flera kilometers håll. När hunden känner doft och markerar så har minst en doftmolekyl eller kombination av molekyler färdats från doftkällan och hamnat i hundens nos. Ju längre från doftkällan man befinner sig desto större utspädning av molekylerna, mindre chans att råka få en molekyl i snoken.

En hund kan markera i vattnet exakt där likdelarna ligger om doftmolekyler stiger rakt upp genom vatttnet och ut i atmosfären.

Hundarna har bekräftat att det finns likdelar eller något som har varit i kontakt med lik i Kögebukten eller dess närhet, dock har hundarna inte berättat vad för slags likdelar det är eller vilken person de kommer ifrån.
Citera
2017-10-07, 19:58
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, i hela Sverige är det slentrianmässiga restriktioner och 2009 var Europarådets tortyrkommitté på besök i Stockholm. Vi har lovat bättring med isolering och långa häktningstider, men inte uppfyllt kraven.

Det stämmer att vi har lovat bättring när det gäller isolering och långa häktningstider, men inte uppfyllt kraven. Men Västsverige har, åtminstone för ett antal år sedan, "legat i topp" när det gäller restriktioner.
Citera
2017-10-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Enligt media skilde sig föräldrarna sig när P var 4 eller 6 år och han blev kvar hos sin åldrige far som dog när PM var 17 år. Hur gammal pappan var framkommer inte men tydligen skötte P honom de sista åren som man kan anta att han var i det närmaste pensionär när PM föddes. Kontakten med mamman efter skilsmässan var sparsam, uppväxten ensam med pappan och handlade mycket om berättelser från andra världskriget och teknik.
Citera
2017-10-07, 20:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Även om olycka skulle ha inträffat så är det väl bara att försöka ta sig till närmaste hamn och förklara. Inte fan behöver man stycka en kropp bara för att något avlidit i en olycka. Nej, det här verkar vara en psykopat. En Jack The Ripper på De Sju Haven. En person som vill se hur långt han kan gå med att lura lagen. Den här typen av personer vill egentligen åka fast till slut så att han får prata av sig.
Det handlar snarare om en sadist som omsatt det han läge fantiserat om och tittat på i sjuka filmer i sin dator i praktiken.
Förutom tortyren, makten över liv och död handlar det sannolikt också om pervers sexuell njutning och tillfredsställelse.
Skulle inte förvåna mig det minsta om detta också filmats under gärningen, för att kunna njuta av om och om igen, och kanske försöka sälja filmen till andra dårar med liknande intressen.
En människa snarlikt funtad som balten som häromåret mördade Lisa Holm.
Samma skrot, lås in och kasta bort nyckeln är det enda rätta då vi inte tillämpar dödsstraff.
Citera
2017-10-07, 20:05
Medlem
Pajosvs avatar
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-07/psykundersokningen-av-peter-madsen-kan-paga-i-over-tva-manader

Det kanske inte "överstökat" innan årsskiftet.
Citera
2017-10-07, 20:12
Medlem
vad kan nästa nödlögn tänkas bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här