Citat:
Ursprungligen postat av
Sugar-Daddy
Sluta spre falsk info, det er funnet blod i ubåten
PM har også sagt at det var blod over alt etter ulykken
Falsk info? Det var väldigt vad det ramlar in osakliga kommentarer här.
För det första är det för mig helt ointressant vad mytomanen PM säger. Hans ord måste väl vara vatten värda vid det här laget, när blev han sanningsvittne?
För det andra: kommentaren som jag svarade på var ett påstående om att Madsen gjort flera misstag eftersom det fanns blod i ubåten. Enligt påståendet skulle han få hålla på i ett år att rengöra ubåten och att det skulle vara näst intill omöjligt att få bort.
Jag förstår den här kommentaren som att man tar som utgångspunkt att styckningen har skett mitt på golvet, stt ubåten är nerdränkt i blod och att det skulle vara omöjligt att sanera den.
Min kommentar var att vi inte vet något om det. Det är mycket riktigt korrekt som någon påpekade att polisen gått ut med att man funnit blod på flera ställen i ubåten, men detta är för mig inget som helst bevis för att styckningen skett utan byggplast och att den skulle vara omöjlig att sanera. Tvärtom vet vi inte vilket blod som åsyftas. Det är blodiga kläder, overall, underkläder och annat som hittats.
Frågan är för tredje gången: varför kan inte PM ha förberett styckningen och plastat in ubåten i byggplast? Vad är det för misstag som det hänvisas till?