2017-10-07, 15:47
Avslutad
Vet någon om det finns någon bild/bilder där man ser de skjutna offren? Svårt hitta..
Citera
2017-10-07, 15:52
Medlem
Tillssons avatar
Bild på attentatsplatsen i efterhand - mycket kvarlämnade tillhörigheter av naturliga skäl.

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.3540936.1507134376!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/article_1200/857173398.jpg
Citera
2017-10-07, 15:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Utan känsla för trycket kommer skotten utan kontroll.

Har du bytt mag med tjocka handskar någon gång?

Vad skulle han bränna sig på när de satt handrails över pipan?

Aldrig hört talas om skavsår från tumgreppet.

Prova fyll ett mag med handskar och se hur det går.

Man behöver inte parera kaliber 5,56 nämnvärt då rekylen är svag.

Kan man inte hantera ett vapen utan att behöva handskar har man valt fel kaliber att skjuta med.

Jag har 10 månader i temperaturer från +30 till -30 och dryg meter snödjup med ak4 ständigt vid min sida. Därtill stor vana ksp och m/40 och verktyget och Olles brorsa.

Dock ej Ak5, medges.

I am shitting you not. Jag föredrog handskar eftersom jag inte var så road att jag höll på och grottade med byssen precis hela tiden. Däremot sköt man ju utan handske när man skulle träffa ngt. Med lösa skott och automateld satt handsken kvar.

Du förstår inte att SP inte behöver träffa ngt och att bumperstocken gör arbetet. Har man en lite löst sittande vante så drar man av den med tänderna om man behöver träffa prick.

Är man snickare eller skogshuggare eller skogsmulle eller troll så kör man väl utan vante, men sen de enarmade armarnas eventuella hädangång så skulle jag tippa att SP kanske inte fick så mycket träning med händerna, och belastar du då händerna på ställen de inte är vana att belastas på så uppstår nog skavanker även på en 64-årig Nevadabo.
Citera
2017-10-07, 15:54
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
rails sitter på vapnet, det är på railsen du fäster sikte, ficklampa, bipod etc.

handguarden är metallhöljet som sitter runt pipan.

rails kan du fästa på handguarden

Vi kan ta en källhänvisning till det påståendet, tack.
Citera
2017-10-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
det bli för varmt, enkelt

Han hade ju flera vapen som var laddade och redo att användas , varför skulle han skjuta med samma vapen i 10 min ?
Citera
2017-10-07, 15:59
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vet någon om det finns någon bild/bilder där man ser de skjutna offren? Svårt hitta..

Kikar på det - hittade den här med lite pics på i vart fall ett offer...

Källa: http://heavy.com/news/2017/10/stephen-paddock-crime-scene-photos-hotel-room-inside-guns-leaked-fake-real/
Senast redigerad av Tillsson 2017-10-07 kl. 16:03.
Citera
2017-10-07, 16:02
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Och vad är det du skjuter med som liknar en AR 15 i Sverige om man får fråga?

Tror få skjuter ett vapen så att det överhettas då det inte finns någon poäng i det, förutom att klämma iväg så många skott som möjligt i en väldigt desperat situation. Att inte bära handskar när man tar i prylar som är flera hundra grader varma verkar mer dumdristigt än en tjejgrej. Du får väl klämma lite på grillslingan i ugnen om du känner dig manligare av det.

Förresten: googlar man så går det att hitta många skyttehandskar som ser lika rejäla ut som skidhandskar, och som är lika de på bilderna från sviten. Även polis och militär använder sådana. Verkar inte vara ett hinder att skjuta med dem på direkt.

Mina vapen är inte topic så den saken håller jag för mig själv.

Jag sysslar inte med skidskytte så jag har inga handskar när jag skjuter. Jag har provat att skjuta med handskar och har inte handsken en öppning för pekfingret tappar man känslan för trycket.

Åk till valfri älgbana och skjut 12 skott med en cylinderrepeter. Pipan blir het.

Mitt halvautomatiska gevär blir hett men man kan ta i förstocken utan att bränna sig. Vilket den är till för.

När jag gjorde lumpen var det ingen som sköt med handskar. Poliser skjuter mest pistol och bär handskar av andra orsaker.
Citera
2017-10-07, 16:06
Medlem
AX64s avatar
Rätt bra artikel som förtydligar utrustningen som fanns till hands under dådet: https://www.thesun.co.uk/news/4600926/las-vegas-shooting-weapons-guns-picture-video-hotel-room/

Verkar alltså mer troligt att han främst använde FN-15s eller DDM4 hellre än AR-15 under dådet.
Senast redigerad av AX64 2017-10-07 kl. 16:16.
Citera
2017-10-07, 16:10
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har 10 månader i temperaturer från +30 till -30 och dryg meter snödjup med ak4 ständigt vid min sida. Därtill stor vana ksp och m/40 och verktyget och Olles brorsa.

Dock ej Ak5, medges.

I am shitting you not. Jag föredrog handskar eftersom jag inte var så road att jag höll på och grottade med byssen precis hela tiden. Däremot sköt man ju utan handske när man skulle träffa ngt. Med lösa skott och automateld satt handsken kvar.

Du förstår inte att SP inte behöver träffa ngt och att bumperstocken gör arbetet. Har man en lite löst sittande vante så drar man av den med tänderna om man behöver träffa prick.

Är man snickare eller skogshuggare eller skogsmulle eller troll så kör man väl utan vante, men sen de enarmade armarnas eventuella hädangång så skulle jag tippa att SP kanske inte fick så mycket träning med händerna, och belastar du då händerna på ställen de inte är vana att belastas på så uppstår nog skavanker även på en 64-årig Nevadabo.

I Las Vegas blir det sällan minusgrader och jag tror inte det var det vid 1/10-17. Menar du att du hade handskar på dig vid 30 grader varmt när du var ute och sköt? Halsduk oxå? Långkallingar?

Skavanker, var det därför han stod och sköt i skor utan snörning på fötterna? I en lös sweatshirt på överkroppen? Skyddsglasögon? Näe, spray på bara. Cool kille det där.
Citera
2017-10-07, 16:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Noen relevante videoer er samlet her:

http://www.bestgore.com/murder/video-mass-casualty-shooting-country-music-festival-mandalay-bay-las-vegas/

Et relevant fotografi her:

http://i.4cdn.org/pol/1506983818562.jpg

Scroll frem til 09.25 her for close up av mann som er skutt:

https://www.liveleak.com/view?i=8a7_1507174344

Ikke så mange skjutne ofre synlige, men god oversikt over hendelsesforløpet først ca 10 minuttene:

https://www.liveleak.com/view?i=ebe_1507335779
Senast redigerad av Vossevangen 2017-10-07 kl. 16:33.
Citera
2017-10-07, 16:12
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Jag sysslar inte med skidskytte så jag har inga handskar när jag skjuter. Jag har provat att skjuta med handskar och har inte handsken en öppning för pekfingret tappar man känslan för trycket.

Det enda du behöver göra med automatvapen är att kröka pekfingret och hålla kvar vapnet i riktning framåt för att åstadkomma det han gjorde. Låter det knepigt?

Citat:
Åk till valfri älgbana och skjut 12 skott med en cylinderrepeter. Pipan blir het.

Jo, därav smart med handskar om du vill klämma iväg multipla magasin ā 30-90 skott var med bara sekunders tid för magasinbyte emellan. Då blir i princip allt av metall på vapnet glödhett.
Citera
2017-10-07, 16:13
Avstängd
MeggieClearys avatar
Läste ett inlägg i går ( hittar inte det nu ) om
att han har flyttat väldigt ofta. Kan han ha haft förföljesemani och känt sej övervakad/hotad. Han var hos läkare i juni och fick lugnande medecin utskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in