2017-10-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Har man verkligen allt man behöver för detta ombord på en trång ubåt av en ren slump?
Känns som detta rör sig om ett planerat och överlagt dåd.
Med tanke på reaktionen efteråt och ogenomtänkta bortförklaringen som man kunde genomskåda direkt så bör det ändå varit första gången han genomförde något sådant här.
Sicken dåre!
Nej, jag tycker att det låter som att han gjort detta förut i och med att han uppenbarligen trott att han ska komma undan med den ogenomtänkta bortförklaringen som man kunde genomskåda direkt .
Citera
2017-10-07, 12:52
Medlem
Han borde stå för det han gjort...Och börja berätta sanningen.det är enda ingen som någonsin kommer tro på hans lögner...Å ubåten kan man ju lägga på skroten
Citera
2017-10-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Har de gömt sig i ubåten innan och inte synts till tillsammans med KW och PM då dessa sågs tidigare på kvällen och sedan åkt iväg i en smygbåt eller annan ubåt som inte syntes på radar? Nej glöm det, det fanns inga fler än PM och KW ombord på UC3 Nautilus den ödesdigra kvällen och natten.

Solklart är det knappast men tillräckligt misstänkt för att utredas så noga som möjligt.
Tänkte att de kanske åkte ut och steg ombord till havs i nån mindre båt, varvid föraren senare hämta upp dem innan han senare dör upp inför allmänheten och ville ha hjälp.
Är väl inte helt omöjligt att han bjöd ombord likasinnade? Eller
Hur som var bara en fundering på tänkbar story före dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Måste kännas skönt för de anhöriga att de nu har en hel kropp att begrava. Skickligt av dykarna att hitta ett litet människohuvud i stora Öresund.
Väldigt imponerande faktiskt! Och som du säger, måste kännas skönt för de anhöriga, just huvudet liksom..

Usch jag kan bara inte släppa hur hemskt det är, fy fan, stackars Kim alltså. Peter madsen, jag vet inte, det enda som är positivt är väl att hans minne för alltid kommer vara rökt nu och att sanningen hur totalt inkompetent han egentligen är kommer ut. Hur trodde idioten att han skulle komma undan egentligen?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Måste kännas skönt för de anhöriga att de nu har en hel kropp att begrava. Skickligt av dykarna att hitta ett litet människohuvud i stora Öresund.

Ja, det är otroligt imponerande!!!

Försvarsadvokaten säger i ett sms till Ekstrabladet:

" - Jeg har selvfølgelig talt med min klient."

Undrar vad som rör sig i Raket-Madsens huvud just nu.
Citera
2017-10-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Knivstickskadorna tillfogades kroppen precis före eller i dödsögonblicket.
Detta är fakta från dansk rapportering från senaste häktningsförhandlingen.

Tror detta ger lite mer än brott mot griftefriden.
Så PM säger att när han lyfte upp kroppen så visade det sig att KW råkat falla ner på någonting vasst som låg på golvet av ubåten. Men han såg inte detta först utan trodde det var huvudskadan som var den dödande.
Citera
2017-10-07, 12:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det är svårt att läsa om det här mordet.
Jag tror han torterat ihjäl offret med kniv. Och filmat för att ha som fredagsmys och kanske sälja.
Könsdelar, att han skurit i könsdelar, på kvinnor består väl definitionsmässigt även av livmoder och äggstockar. Han kanske plockade ut dem i ett utslag av kvinnohat eller självförakt.

Nu borde han donera sig till psykologisk och biologisk forskning. Kan man skriva brev till aset?
Verkligen? Skärp dig! Men tack ändå. Dags att lämna tråden och ägna sig åt diskbänksrealismen i StarCraft 2.
Citera
2017-10-07, 12:55
Medlem
Har det inte sagts tidigare att det var två dyk? Vilken tid var det första dyket? Vad har han gjort mellan de båda dyken när han har legat i ytläge? Har han antingen haft KW vid liv under denna tid eller har hon legat död? Har han inte vart skraj över att upptäckas då? Jag får det inte att gå ihop.

Sen ang kläderna som jag uppfattar var intakta. Han måste ju fått av henne kläderna innan hon dog eftersom hon hade ett stick i bröstet som skedde innan hon dog. Var det så hon dog? Hade han sånt ”tur” att han lyckades dödade henne på ”första försöket”?

Eller stack han henne först i bröstet (för att ”lugna ner” henne i rådande tumult), ströp henne sen och direkt där efter högg han henne i underlivet 14 gånger?
Citera
2017-10-07, 12:57
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Enkla svaret: likhundar.

Enkla svaret: Först likhundar sedan sonarteknik.
Citera
2017-10-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Han kommer på sin höjd att erkänna att han hade med hennes "försvinnande" att göra. Men kommer inte erkänna mord, styckning. Ja - ett sådant påhittat scenario kommer väl säkert också..
Ja vad jag menade med erkänna är att hennes kropp var styckas och att hon intecdog av luckan. Men att t ex någon annan trängde sig in i ubåten och utförde allt. Och kanske att han hotaDes att avslöja sanningen.
Citera
2017-10-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
vilken jävla självförtroende boost ni har fått.

Knappast, inte jag iaf.! Det finns naturligtvis utrymme för fler historier från PM, skulle inte förvåna om han kommer med någon, han har ju en makt, att ensam sitta vad som egentligen hände.

Nyligen skrev jag om en sådan variant på historia, men den/de kommer inte hålla, är min bestämda uppfattning. Men, osvuret är bäst....
Citera
2017-10-07, 13:00
Medlem
aliasjomens avatar
tror ni madsen hade tagit livet av sig om chansen uppenbarats? det tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in