2017-10-07, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns även möjligheten att hon tog av sig kläderna alldeles frivilligt, till en början...

NOT! den "möjligheten" finns inte på kartan. Han har hotat henne, bundit henne, strypt henne, styckat henne. punkt slut.
Citera
2017-10-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det finns ju även möjligheten att hon själv körde kniven i sitt underliv 14 gånger, ungefär lika stor möjlighet som för dumheterna du förfäktar.

Det kommer aldrig att komma fram en helt säker händelsebeskrivning, pga. att PM är den enda som vet, och är totalt opålitlig.

Min fundering, är att han drogade/sövde henne på något sätt, t.ex. eter. Då skulle det vara relativt lätt att få av kläderna oskadda. Men det kan ju också ha varit strypning, som många tror.....
Citera
2017-10-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
dödsorsak kan ej fastställas öppnar följande möjlighet: en invändning kan ju vara att kim wall dog hastigt av en plötslig sjukdom. det var ju precis det som Leif GW sa angående mats alm. denna invändning kan anses vara motbevisad om man t ex har bevis på strid innan dödsstillfället (skador på madsen och kim ). det är dumt att i sånt här tidigt skede komma med eventuellt invändning.

motivet att det är sexuellt hos peter madsen eller pengar via livsförsäkring hos mats alm väger inte lika tungt som avsaknad av dödsorsak.

jag har inte tagit ställning till om indiciekedjan ändå är tillräckligt stark att fälla honom. jag låter det vara osagd förrän jag har hela bevisningen framför mig.
Tack. Vi får bara hoppas att dödsorsaken kommer fram. Han hade väl hudavskrapningar med KW:s DNA vid näsan och i nacken. Låter som att hon försökt skydda sig och komma loss.
Citera
2017-10-07, 12:01
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om du söker lite i tråden så ser du att det där har tagits upp hundratals gånger redan.

Onödig kommentar. Omöjligt att läsa igenom näst intill 28tusen inlägg för att behaga dig..

EDIT;
Det som dock inte var onödig kommentar var tankar kring hans eventuella sexualsadism
Senast redigerad av Hummm.. 2017-10-07 kl. 12:05.
Citera
2017-10-07, 12:01
Medlem
Jofs avatar
Är det helt kört för för dansken nu?
Blir tufft för honom. Kanske kommer han att erkänna.
Citera
2017-10-07, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2loud
Har bara "ytsurfat" lite i alla nya inlägg och funderar lite över det här med den dumpade telefonen och minneskortet ,,, OM missfostret nu filmat sina bestialiska handlingar och ville försäkra sig om att filmen inte skulle upptäckas skulle jag lagt det på ett moln ,, men allt som lagrats på minneskort och i telefonens minne kan återskapas även efter det raderats med rätt teknik således är den fysiska telefonen och minneskortet farligt för honom att behålla ,,, med filmen på ett moln kunde han göra sig av med alla bevis men endå behålla filmen ,,, han motsatte sig att polisen skulle få tillgång till hans dator ,, dels kan det ha med det innehållet som dom nu hittar men genom datorn kan man säkerligen hitta fram spår som leder till molntjänsten som filmen sparat på

han motsatte sig att polisen skulle få tillgång av datorn av en enda anledning - de filmerna han laddat ner. Han vet att detta skapar besvärande omständigheter då han själv vet anledningen om varför han mördade Kim.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Benen var ihopbundna. De borde kunna bedöma huruvida det skedde före eller efter dödens inträffande
Nej de hittade först ett ben sedan ett till. Sedan påsen med huvudet.

Extrabladet:

Her er en opsummering af det pressemøde, som drabschef Jens Møller netop har holdt i sagen mod Peter Madsen, der er sigtet for at have dræbt og parteret Kim Wall.
- Dykkere fandt først et ben, så yderligere et ben, og derefter en pose med hovedet, der var tynget ned af metal. Hovedet er identificeret som Kim Walls via tandaftryk. Hendes arme er fortsat ikke fundet.
- Der blev gennemført en obduktion klokken tre i nat. Dødsårsagen er endnu ikke fastslået. Der er ikke fundet frakturer eller mærker efter ystump vold på kraniekassen.
- Der er desuden fundet en pose med Kim Walls trøje, nederdel og sko samt en kniv, der var tynget ned af blylodder. Tøjet skal nu tørres i et dna-skab, før det kan undersøges nærmere.

http://ekstrabladet.dk/112/article6859531.ece
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Eftersom kläderna ska torkas så kan man väl tolka att påsen tagit in vatten, men intakt i den bemärkelsen att det inte fanns hål i den som gjort att annat innehåll skulle kunna ha trillat ut. Så tolkar jag det iallafall!

Det betyder att kläderna vid första bedömning verkar intakta.
Citera
2017-10-07, 12:04
Medlem
Overminds avatar
Kommer närmare och närmare min tes om att han dödat förut. Jag följer detta med vakande ögon. Skall bli spännande och komma till slutet förr eller senare.

Danmarks lilla Ted Bundy.
Citera
2017-10-07, 12:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
dödsorsak kan ej fastställas öppnar följande möjlighet: en invändning kan ju vara att kim wall dog hastigt av en plötslig sjukdom. det var ju precis det som Leif GW sa angående mats alm. denna invändning kan anses vara motbevisad om man t ex har bevis på strid innan dödsstillfället (skador på madsen och kim ). det är dumt att i sånt här tidigt skede komma med eventuellt invändning.

motivet att det är sexuellt hos peter madsen eller pengar via livsförsäkring hos mats alm väger inte lika tungt som avsaknad av dödsorsak.

jag har inte tagit ställning till om indiciekedjan ändå är tillräckligt stark att fälla honom. jag låter det vara osagd förrän jag har hela bevisningen framför mig.

KW:s DNA i bland annat PM:s nacke.

Det går alldeles utmärkt att redan nu och med gott samvete komma med invändningar.

Det finns mängder med indicier som talar för ett mord, dock så finns det i ankdammen Sverige folk som alltid gör saker och ting svårare än de är, sannolikt kulturbetingat.
Citera
2017-10-07, 12:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"10:09
Linette K. Jespersen
Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt. "

Betyder detta att påsen var intakt? Är så dålig på danska.

Vore bra ifall påsen var intakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Eftersom kläderna ska torkas så kan man väl tolka att påsen tagit in vatten, men intakt i den bemärkelsen att det inte fanns hål i den som gjort att annat innehåll skulle kunna ha trillat ut. Så tolkar jag det iallafall!

Tyget kan vara blött av förruttnelseprodukter, hjärnsubstans etc. Påsen behöver alltså inte ha tagit in vatten för att tyget ska vara blött.
Citera
2017-10-07, 12:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
om dödsorsaken inte kan fastställas så öppnar det vägar och möjligheter till det. du minns väl hur det gick med mats alm. det var ju "solklart" mord men han friades pga dödsorsak inte kunde fastställas.

Det är så stora skillnader mellan fallen LC och KW att det inte går att dra sådana paralleller. Det handlar inte bara om dödsorsaken i fallet LC. Utan också om platsen LC dog, tidpunkten för döden, var befann sig MA vid tidpunkten m.m.

I fallet KW, är platsen känd, gärningsmannen är knuten till offret vid tidpunkten för mordet osv osv.

Men som sagt. Det är bara att du kommer upp med ett alternativt scenario som du tjatar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in