Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Vem fan är den där advokaten som sitter och skyddar "barnet"? "Advokat. Asylrätt & brottmål." Antar att hon tjänar riktigt bra? Antar också att det är uteslutande skattepengar som är hennes lön? Vore trevligt om någon kunde klargöra detta, har inte bestämt mig riktigt än hur mycket jag ogillar henne.
Emmas bransch. I den ingår att uppträda som hon gör på Twitter, med hysteriska aktivism-utfall, där hon framstår som något av en korsning av en driven psykopatfjolla och en punschigt vänsteraktivistisk batikfröken. Hon om någon, som jurist, borde fatta att den övervägande delen av de här afghanska demonstranterna
inte har något att hämta i enlighet med svenska demokratiska principer och lagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zoom008
Måste vara ovanligt att en advokat sitter och tvittrar på det där viset. Trodde såna var seriösa och arbetade på ett helt annat vis. Beträffande pengarna som nu samlats in kan det ju bli ett riktigt drama. Har inte hängt med fullt ut men som jag fattar det har han med hucklet och den här Amir fått in pengarna på ett konto? Kan ju bli en riktigt fest av det hela när dom uttröttade och dödsrädda landsmännen börjar kräva delaktighet i den summan. Dessutom har väl dom här sittstrejkerna inte gett så mycket och Ribbenvik har inte hört av sig på nåt av lägren. Ju mer slitna och förbannade, desto mer förvirrade beslut av barnen?
Ännu roligare om dom nu ska börja hindra utvisningar och måla sig blodröda utanför TV4. Ju mer habalo desto fler kommer avsky dom i slutändan. Har vi riktig tur kommer dom kasta en burk målarfärg på partiledarna när dom lämnar studion. Jag hoppas att dom blir ännu mer uppgivna och förbannade vilket kan höja ribban i tokerier. Någon dag vaknar väl även Röven och dom andra pajasarna i regeringen och sätter fart med utslussning. Det sista man tappar är hoppet.
Instämmer här. Emmas Twitterhistoria är förresten föga imponerande. Ungefär som Hanif Bali ofta sticker ut med sina tweets har Emma Persson gjort det likaså - med skillnaden att man av henne fått intrycket av en aktiviststolle, en asylrättsfåne som drar ett löjets skimmer över asylrättsfrågor. När det gäller det "iranska afghanbarnet" Amir känns det mycket som snusklady-varning över Emmas agerande när hon går loss på trippat vis och pekar med hela armen på Twitter (hon står säkert på en hög piedestal, lätt bakåtlutad, i detta läge) för att värna om en suspekt barnlajvarsnubbe med skum dagordning i Sverige.