2018-01-11, 19:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ja nu rör det på sig ånyo i media med Amir Nabizadeh. Nu som svensk åker han på semester hem till familjen för första gången på tre år.

"Jag saknade mina vänner och skolan. Här i Teheran finns allt men inte tryggheten som jag hade i Sverige."

http://www.friatider.se/afghanledare-fick-asyl-nu-r-han-p-semester-hemma-hos-familjen-i-mellan-stern

Asyl och medborgarskap ska ges till personer som flytt och inte kan återvända till sitt forna hemland.

Så bedrägeriet fortsätter.

Vi får se hur lång tid det tar innan hela familjen kan återförenas i Sverige på vår allas bekostnad och ytterligare höjda skatter och pansionsålder.
Citera
2018-01-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja nu rör det på sig ånyo i media med Amir Nabizadeh. Nu som svensk åker han på semester hem till familjen för första gången på tre år.

"Jag saknade mina vänner och skolan. Här i Teheran finns allt men inte tryggheten som jag hade i Sverige."

http://www.friatider.se/afghanledare-fick-asyl-nu-r-han-p-semester-hemma-hos-familjen-i-mellan-stern

Asyl och medborgarskap ska ges till personer som flytt och inte kan återvända till sitt forna hemland.

Så bedrägeriet fortsätter.

Vi får se hur lång tid det tar innan hela familjen kan återförenas i Sverige på vår allas bekostnad och ytterligare höjda skatter och pansionsålder.

På vilket sätt begår Amir bedrägeri? Han har ju skyddsskäl och tut. Resedokumentet gör att han kan återförenas med sin mor och far som han trodde var döda. MV har ju beslutat att han fick tut.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2018-01-11, 19:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
På vilket sätt begår Amir bedrägeri? Han har ju skyddsskäl och tut. Resedokumentet gör att han kan återförenas med sin mor och far som han trodde var döda. MV har ju beslutat att han fick tut.

#vistårinteut

Rymdkram.

Du har helt rätt. Ett svenskt pass skyddar bättre än en bombväst. Och det är lätt att glömma att just mellanöster är känt för sina mirakel. Att de döda återvänder är mer än vanligt och inget man höjer på ögonbrynen för.

Alah är stor och närvarande. Vik en foliehatt och lyssna vad han säger. Han talar även till Troll.
Citera
2018-01-11, 20:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

#vistårinteut

Rymdkram.
Sluta far med osanning i tråden. Amir Nabilzadeh har själv uppgivit att familjen flydde till Iran när han var en månad gammal. Han har aldrig uppgivit att föräldrarna var döda.

Upprepar du en gång till att så är fallet lämnar du en källa som styrker ditt påstående.
Citera
2018-01-11, 20:38
Medlem
NoTruces avatar
Hmm, lite väl magstarkt att kalla honom svensk bara för att han fått UT. Tror han själv också skulle vara tveksam till det.

Rätta mig om jag har fel, men han fick inte UT p.g.a. asylskäl?
Citera
2018-01-12, 04:45
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Det är också något som ni bara är engagerade om det är personer som är liknande er, Hanif är ju som en sverigedemokrat mer än moderat i sina uttalanden. När andra personer fått sina familjer ihjältorterade och barnen våldtagna, då har ni i dom trådarna varit frånvarande för det är ju i länder som ni gärna turistar och har en vänskaplig relation trots att deras folk är allt annat än mänskliga mot andra. Talande för västerlänningar överlag. Denna tråden är inte om rättvisa, det är gnäll för en kille fick put för han ljög. Medan Sverige, väst och dess marionetter begått värsta folkbrotten och fortfarande vill ta andras länder och förslava. Men ni är ju på väg mot en permanent bottenlös tillvaro.

Precis som vänstern och rödgröna sett Bali som en tillgång om han predikat öppna gränser, fri invandring och asyl till alla. Nu är han blott en husneger enligt statliga SR.

Likhet inför lagen (urkundsförfalskning) inget socialdemokrater eller C tror på längre
Citera
2018-01-12, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Precis som vänstern och rödgröna sett Bali som en tillgång om han predikat öppna gränser, fri invandring och asyl till alla. Nu är han blott en husneger enligt statliga SR.

Likhet inför lagen (urkundsförfalskning) inget socialdemokrater eller C tror på längre
Likhet inför lagen skiter ni i, hade ni bestämmt skulle etniska svenskar få företräde i allt. Men nu får ni känna på det som andra fått känna av er tidigare, rättvist. Sverige och väst är på knäna.
Citera
2018-01-12, 13:23
Medlem
Mich13s avatar
Född 1999?

https://paavotajukangas.files.wordpress.com/2017/10/7b054eda-8f12-4a9e-92fd-fe0a8f98149a.jpg
Citera
2018-01-12, 16:26
Moderator
Tinuviels avatar
Så sammanfattningsvis har Amir Nabizadeh ljugit om sin ålder (född 31/1 1994 inte 1999) och genom resan visar det sig föga förvånande även de skäl han angav för att fly från Iran (sannolikt ljög han också om ursprungsland och sade Afghanistan). Han har uppgivit att "han hade problem med delar av familjen som var religiösa, de hotade och försökte döda mig och jag fick ingen hjälp av polisen".
https://www.pressreader.com/sweden/bohusl%C3%A4ningen/20170719/281487866402210

Så efter att som "minderårig" (barnlajvare, som Hanif Bali skulle uttryckt det) ha kostat samhället åtskilliga miljoner och utifrån ytterligare en lögn om en "hotbild" erhållit TUT i tre år twittrar han nu glatt från Iran om att det är trevligt att se familjen och äta bröd som bara kostar 1 krona stycket.

Därtill anser han sig ha RÄTT. Rätt att ljuga, rätt att under falska förespeglingar tillskansa sig ett annat lands resurser och ta del av något som hade kunnat komma andra bättre behövande till del. Nabizadeh skriver:
Citat:
Att vara flykting i Sverige betyder inte att man är i fängelse. Låt folk ha friheten attleva precis som du vill ha friheten att leva
https://twitter.com/nabizadehse/status/951600090195550208

Dessutom mästrar han:
Citat:
Som en nyanländ i Sverige, jag tycker att svenskarna har rätt att fråga mig och få svar på deras frågor om mina perspektiv om livet i Sverige, men det betyder inte att de får skriver vad som helst! Jag har respekt för de som har respekt för mig.
https://twitter.com/nabizadehse/status/951591282928963584
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-12 kl. 16:39.
Citera
2018-01-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så sammanfattningsvis har Amir Nabizadeh ljugit om sin ålder (född 31/1 1994 inte 1999) och genom resan visar det sig föga förvånande även de skäl han angav för att fly från Iran (sannolikt ljög han också om ursprungsland och sade Afghanistan). Han har uppgivit att "han hade problem med delar av familjen som var religiösa, de hotade och försökte döda mig och jag fick ingen hjälp av polisen".

Som andra har tagit upp här på Flashback, så är det ibland "normalt" för dessa att ljuga, en muslim kan ljuga om det är till nytta för Islam.
I många av dessa länder så finns ju Polisen bara kring myndighetsbyggnader och banker och liknande. I övrigt så finns det ingen Polis alls, - Rättskipningen sker oftast istället klanmässigt, tillhör man en inflytelserik klan så kan man i stort sett göra vad fan man vill. Tex råna, våldta och mörda några...
Man lynchar helt enkelt den som gjort något brott. Polisen utreder inte heller balkongflygningar och liknande. Nu är ju Iran inte ett sådant underutvecklat land att Polisen är helt frånvarande, utan det finns aktiv Polis där, även för medborgarna. Troligen pga att man vill ha en viss kontroll av droghandeln så att Iran inte slits sönder inifrån som tex Afghanistan blivit.

Nu vet jag inte om Amir Nabizadeh kan anses vara medborgare i Iran, men vad jag förstår så är det möjligt för hazarer att tex rösta och öppna ett bankkonto mm,

Anledningen till att Irans hazarer rymt till Europa är varken krig eller förföljelse, utan att det är en hög ungdomsarbetslöshet i Iran och har varit så i flera år. Det är också svårt att skaffa sig en utbildning som är gångbar. Eftersom utbildningsinstitutionerna är eftersatta. Koranstudier kan de ju alltid hålla på med, men Irans ungdom är nog genuint trötta på den religiösa diktaturen där, Det är inget som lockar precis.

Vanliga arbeten som inte är för tunga är nog det som lockar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så efter att som "minderårig" (barnlajvare, som Hanif Bali skulle uttryckt det) ha kostat samhället åtskilliga miljoner och utifrån ytterligare en lögn om en "hotbild" erhållit TUT i tre år twittrar han nu glatt från Iran om att det är trevligt att se familjen och äta bröd som bara kostar 1 krona stycket.

Det låter ju härligt, Kan ju hoppas att PK-Politerpacket, PK-Media-Patrasket, Arnstad, Helin, Guillou, Fjoll-Fridolin, batikhäxorna mfl drar till Iran/Afghanistan så att vi slipper dem för gott ?

Återciterar ifrån den andra tråden om Amir Nabizadeh:

Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
Migrationsverket får en fråga vad som gäller om någon som uppger sig vara hazar och fått asyl i Sverige har för rätt att resa hem till det land man anser sig vara förföljd i.
Migrationsverket svarar:
https://twitter.com/migrationsverk/status/951480005288218624

Det man skriver är att den som åker på semester i sitt "flyktland" kommer granskas och eventuellt få asylskälen indragna. Det är fullt rimligt.

Då visar det sig att Amir Nabizadeh, den galna invandringsaktivisten som polisanmälde någon Sverigedemokrat, har rest på semester till Teheran. Som alltså är landet som motiverar hans skyddsbehov. Han ska alltså skyddas från någonting som han söker sig till aktivt.
https://twitter.com/mackloh/status/951730355295457280

Vad händer nu?
Migrationsverket bör rimligen riva upp asylbeslutet och utvisa honom.
Det är ju uppenbart att han inte har behov av skydd i Sverige.

Så bra då, då är ju landet han flydde ifrån uppenbarligen ett tryggt land -- Han kan ju sen återvända till Sverige igen och söka asyl i ett annat namn och uppge en annan ålder, tex 15 år så kan han köra om sitt bedrägeri en vända till. Eventuellt med blöjor, nalle, napp och nappflaska som extra accessoarer - Sen gör han om samma sak om och om igen tills han blivit gråhårig. Och då är det dags att söka sig tillbaks igen då för att söka ålderspension ?

Allt betalas av 87 %-arna ?
Sverige är väl fantastiskt ?
Citera
2018-01-19, 17:41
Medlem
InflatableBoppos avatar
Hotar med att ta hit sin familj och har en syster i Trollhättan.

https://virgulese.wordpress.com/tag/memoarer/
Citera
2018-01-20, 14:10
Medlem
InflatableBoppos avatar
Vet inte om han är ironiskt när han delar denna. Han är själva beviset på att asylprövningen inte är vare sig rättssäker, enhetlig, förutsägbar och hållbar. Med en rättsäker asylprövning har han inte kunnat söka asyl som ett ensamkommande barn eller fått uppskov för att läsa på gymnasiet.

https://mobile.twitter.com/mandalindholm/status/954360109286780931
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in