2017-10-07, 01:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg lurer på hva Madsen har gjort med henne.
Håper de finner ut mer.

Peter har ikke bara vart slem, utan meget slem i Bibliska proportioner, gamla testamentet-style.

Jag tror inte vi kommer att få reda på den exakta sanningen, pga att Peter kommer att neka till sina dödsdagar.

Åklagarsidan (aktor) kommer att kunna få Peter bakom galler i minst 20 år.

Det tjänar inte någon som jag ser det, att Kim`s sista tid återges med Peter`s stämma. Vanliga, hederliga, kärleksfulla människor mår bara illa ut av det. Kim`s pårörande ännu sämre..

Låt Peter ruttna/bli dräpt i fängelset..,som så många innan honom, de förtjänar inget annat !
Citera
2017-10-07, 01:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hva er dødsårsaken tro?

Strypning, knivhogg i hjertet etter tortur?

Tja Ted Bundy som förgrep sig på sina offer och skar huvudet av många, såg oftast till att slå något hårt i huvudet på dem, ofta ett fälgkors.
Andra kända mördare har strypt sina offer efter att ha slagit en sten i huvudet ex Ander Eklund med Pernilla.
Om PM själv har avvärjningsskador talar mycket för strypning. Att både huvud och hals saknades på torson kan också tyda på att han strypt henne.

Har han verkligen filmat det hela, vill man knappt tänka på vad han då kan ha gjort i form av tortyr eller liknande....
Citera
2017-10-07, 01:12
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Det er vel ingen tvil om at Masen blir dømt for drap

Finns det nog bevis för det? Indicer, javisst, men fällande bevis?
Citera
2017-10-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad kan mördar-Madsen dömas för med de bevis som finns i dagsläget? Bara för styckning av kroppen/brott mot griftefriden eller något mer? Brott mot sjöfarts- eller miljölagen för sänkningen av ubåten?

Enkom det faktum att han hela tiden backar och ändrar sin historia i takt med att nya bevis dyker upp visar ju vilken kyligt beräknande psykopat han är. En normal människa hade brutit ihop och grinande erkänt vid det här laget. Må han ruttna i fängelse!

Det är en bra fråga, men fynd i ubåten, torson, hans perverssex som hittats på hårddisk, och flera saker till, kan nog leda till dråp/mord, men fler bevis förstärker fakta och indicier...
Citera
2017-10-07, 01:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En försvarsadvokats jobb är ju att föra sin klients försvarstalan på bästa sätt även om det är uppenbart att klienten är till 100% skyldig. Så man får vara tacksam att det finns försvarsadvokater som vill ta på sig det här ofta motbjudande jobben.

Ja visst, så är det. Jag avundar henne verkligen inte. Däremot har jag tagit henne i försvar varje gång någon har attackerat henne här i tråden. Tror jag är den ende som har tagit henne i försvar då hon blivit kallad både det ena och det andra, av folk som har noll koll själva men tror de vet bättre än en advokat med många års erfarenhet.
Citera
2017-10-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tja Ted Bundy som förgrep sig på sina offer och skar huvudet av många, såg oftast till att slå något hårt i huvudet på dem, ofta ett fälgkors.
Andra kända mördare har strypt sina offer efter att ha slagit en sten i huvudet ex Ander Eklund med Pernilla.
Om PM själv har avvärjningsskador talar mycket för strypning. Att både huvud och hals saknades på torson kan också tyda på att han strypt henne.

Har han verkligen filmat det hela, vill man knappt tänka på vad han då kan ha gjort i form av tortyr eller liknande....

Etter hva jeg har lest så har PM gitt KW ett knivstikk i brøstet, og det første jeg da tenker på er at det er et knivstikk i hjertet.
Citera
2017-10-07, 01:15
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ja, absolut. Vad sägs om en torso med 14 knivstick, som PM kan knytas till vid tidpunkten för döden, bara för att ta ett exempel.

Gärningsmän har blivit fällda för mord på klart svagare bevis än så. Här har vi långt mer än bara indicier. Det finns massvis med teknisk bevisning, och idag hittade polisen en hel skattkista med tekniska bevis. Var så säker.
Citera
2017-10-07, 01:16
Medlem
Citat:

Ja det er nok beviser for det, bla 14 knivstikk i og rundt vagina som ble påført ved dødstidspunktet
Citera
2017-10-07, 01:17
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, absolut. Vad sägs om en torso med 14 knivstick, som PM kan knytas till vid tidpunkten för döden, bara för att ta ett exempel.

Gärningsmän har blivit fällda för mord på klart svagare bevis än så. Här har vi långt mer än bara indicier. Det finns massvis med teknisk bevisning, och idag hittade polisen en hel skattkista med tekniska bevis. Var så säker.

Jag håller tummarna för att du har rätt.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Etter hva jeg har lest så har PM gitt KW ett knivstikk i brøstet, og det første jeg da tenker på er at det er et knivstikk i hjertet.

10 stick i bröstet, 4 i underlivet.
Enligt polisen kan man inte fastställa dödsorsak.
De har inte sagt att något av sticken var i hjärtat, bara att det var i bröstet.
My take = inget stick satt i hjärtat, då hade vi fått veta det, och det hade antingen bedömts som dödande, eller så hade vi fått veta att det fastställts som post mortem.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja visst, så är det. Jag avundar henne verkligen inte. Däremot har jag tagit henne i försvar varje gång någon har attackerat henne här i tråden. Tror jag är den ende som har tagit henne i försvar då hon blivit kallad både det ena och det andra, av folk som har noll koll själva men tror de vet bättre än en advokat med många års erfarenhet.

Om du med det fetade syftar på PMs advokat har hon knappt ett års erfarenhet som advokat. Också hennes första mål där någon står anklagad för mord.
Citera
2017-10-07, 01:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja det er nok beviser for det, bla 14 knivstikk i og rundt vagina som ble påført ved dødstidspunktet

4 i underlivet!
10 i bröstet!

enligt vad som framkom vid senaste häktningsförhandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in