2017-10-07, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
10 stick i bröstet, 4 i underlivet.
Enligt polisen kan man inte fastställa dödsorsak.
De har inte sagt att något av sticken var i hjärtat, bara att det var i bröstet.
My take = inget stick satt i hjärtat, då hade vi fått veta det, och det hade antingen bedömts som dödande, eller så hade vi fått veta att det fastställts som post mortem.

Nei, 10 knivstikk rundt vagina, 4 inne i vagina og ett i brøstet.
Citera
2017-10-07, 01:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Finns det nog bevis för det? Indicer, javisst, men fällande bevis?

Han sitter i en liknande position som Judas, fast sämre..

(vid den "sista måltiden" var det fler, än bara Peter vid bordet som denna gång !)

Senast redigerad av Snapcount 2017-10-07 kl. 01:22.
Citera
2017-10-07, 01:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du med det fetade syftar på PMs advokat har hon knappt ett års erfarenhet som advokat. Också hennes första mål där någon står anklagad för mord.

Nu skrev jag iofs inte något om hur lång erfarenhet hon har som just advokat, eller försvarsadvokat, men som det har hon väl närmare två års erfarenhet, inte knappt ett. Hon har tidigare jobbat som Rigsadvokat, som det heter i Danmark. Och en försvarsadvokat med erfarenhet som åklagare är utan tvekan en stor tillgång. Det är en svensk advokat som gjort samma resa som intervjuades i veckan om just detta, som intygade precis det. Bland annat när han fick frågan om han skulle kunna försvara någon som han tidigare åtalat.

Hon skriver själv att hon "har omfattende erfaring med alle typer af straffesager."

Varför sedan PM valt just henne kan man alltid fundera över. Men helt säkert är en anledning att hon är kvinna.
Citera
2017-10-07, 01:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ja, som någon sa, hur korkad kan man bli?

KW hittades i Kögebukten, som är en del av Öresund, som är en del av Östersjön. Precis på samma vis som Svedala är en del av Skåne, som är en del av Götaland, som är en del av Sverige. Tänk att man ska behöva skriva dig precis allting på näsan.

"Det som geografiskt räknas som Öresund är den vattenmassa som ligger mellan den skånska och själländska kusten med den nordliga avgränsningen av en rak linje mellan Kullens fyr och Gilleleje (Gilbjerg hoved) och den sydliga mellan Falsterbo och fyren vid Stevns klint."

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96resund

Så PM har definitivt varit i Östersjön med sin ubåt vid detta tillfälle, och precis som Möller sa, så har ubåten inte lämnat Öresund. Däremot har den bara varit tillfälligtvis i såväl Kögebukten som Östersjön.

Tillfälligtvis eller inte så har den väl lämnat Öresund eller?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Med all respekt har du nog fått det om bakfoten. Eller så är det jag själv.
Som jag förstått det flöt KW:s kroppsdel i land på södra Amager.
Jo, en del av Kögebukten (troligtvis den nordvästra) räknas till Öresund.

Har du full koll på väderstrecken nu? Nordvästra delen utav Kögebukten är nästan så långt ifrån Öresund man kan komma.

Jag tar det igen och hoppas att ni fattar:

Det som geografiskt räknas som Öresund är den vattenmassa som ligger mellan den skånska och själländska kusten med den nordliga avgränsningen av en rak linje mellan Kullens fyr och Gilleleje (Gilbjerg hoved) och den sydliga mellan Falsterbo och fyren vid Stevns klint. Sundet är 118 km långt och är som smalast 3,5 km brett (mellan Helsingborg och Helsingör) och som vidast 40 km. Bottendjupet varierar mellan cirka 50 meter vid Ven (Landskronadjupet) och (vid större avstånd till närmaste kust > 1 nautisk mil ) 7–8 meter mellan Limhamn och Saltholm.

Citera
2017-10-07, 01:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nei, 10 knivstikk rundt vagina, 4 inne i vagina og ett i brøstet.

Jaha, det var nytt för mig. När/var framkom det?
Citera
2017-10-07, 01:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Han ensam seglade bevisligen iväg med henne och han har erkänt att han tog hand om hennes döda kropp.

Nu när det visar sig att kroppen är naken, styckad, har knivstick i underlivet och minst ett knivstick i bröstet som skett före döden, är det nog uppenbart att han gjort saker mot henne som han inte erkänner. Alltså ljuger han om händelseförloppet. Hon är död och har tydligen fått ta emot minst ett stick av kniv i kroppen medan hon levde.
Det blir då nog rätt uppenbart att han dödat henne.

Skulle gissa på att PM fälls för mord på KW - även om den kommande kl 10 presskonferensen inte skulle referera några ytterliga fynd av kroppsdelar.
Citera
2017-10-07, 01:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Tillfälligtvis eller inte så har den väl lämnat Öresund eller?

Nej, inte enligt Möller, och jag instämmer med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Har du full koll på väderstrecken nu? Nordvästra delen utav Kögebukten är nästan så långt ifrån Öresund man kan komma.

Jag tar det igen och hoppas att ni fattar:

Det som geografiskt räknas som Öresund är den vattenmassa som ligger mellan den skånska och själländska kusten med den nordliga avgränsningen av en rak linje mellan Kullens fyr och Gilleleje (Gilbjerg hoved) och den sydliga mellan Falsterbo och fyren vid Stevns klint. Sundet är 118 km långt och är som smalast 3,5 km brett (mellan Helsingborg och Helsingör) och som vidast 40 km. Bottendjupet varierar mellan cirka 50 meter vid Ven (Landskronadjupet) och (vid större avstånd till närmaste kust > 1 nautisk mil ) 7–8 meter mellan Limhamn och Saltholm.

Du kanske skulle ta fram en karta och dra linjer mellan Kullens fyr och Gilleleje, samt mellan Falsterbo och Stevns klints fyr. Sedan kan du färga allt vatten mellan de två linjerna blått, om det inte redan är det. Och så kan du kolla om inte den delen av Köge bukt där ubåten befunnit sig är en del av det blå.
Eller ska jag behöva göra det också åt dig?
Citera
2017-10-07, 01:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
En torso från en död, knivhuggen kvinna, hugg utdelade strax före eller i samband med dödens inträde. Ingen anna möjlig mördare. Spår av vävnad från hud, ben och hår i gärningsmannens kläder. Spår av hennes blod på hans nacke, näsa och händer. Hennes trosor och strumbyxor i hans båt, rester av ben, hud och hår i hans båt. Hans rep och järnrör runt torson.
Vittnen som sett dem gå ombord på båten, vittnen som sett dem tillsammans ombord. Ingen som anfört att någon annan skulle funnits ombord vid aktuell tidpunkt. Både hennes och hans mobiltdlefoner ssknas, enligt hand uppgift har han slängt dem i sjön.
Behöver du mer??
Citera
2017-10-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag försöker, det kallas utveckling, ge mig några exempel på när jag inte lärt mig.
Att du skuttar in i en diskussion utan att ha läst igenom ett skvatt vad de olika skribenterna skriver.
Hela mitt resonemang byggde på Nords Radar och den fastslagna ubåtsrutten. Att de till och med kan se var Natuilus stannat till, likhundars markering osv.
Och då helt plötsligen hoppar du in med ett snurrigt inlägg:

Ursprungligen postat av Whyback
"Vad jag säger är att ingen av er ottoplommon och OY skulle ha någon större framgång som likdumpare, av olika anledningar.
OY, du måste ta ta hänsyn till tiden efter dumpningen i din "sannolikhetsbedömning", och det faktum att i Öresund kan fartygs rutt följas i efterhand, det måste också du, ottoplommon.
Att det dessutom finns likhundar, som kan markera, det måste båda ta hänsyn till, och då blir era teser ännu mer trasade i smulor! " Slut citat Whyback

På ren skånska. Det här är ju rena rabbemoset! Det är som du alltid försöker att bygga en halmgubbe
i brist på egna argument och ställa till med största möjliga förvirring. Så det är misstaget med stort M.
Citera
2017-10-07, 01:35
Medlem
Citat:

Du är helt rätt ute med din kritik mot det juridiska utslaget, de flesta på detta forum går bara på vad de tror, baserat på begränsade klarlagda fakta!

Det finns sannolikt mer bevismatrial än polisen släppt, och det har spekulerats kring dom. Många hävdar att några bevis tillsammans med indicier, ger en fällande dom. Det har hänt tidigare, och kan hända i detta fall, men ingen vet idag om det räcker, åtal är inte ens väckt, där det kan finnas indikationer om vad som kan bli fällande, så ser det ut.
Citera
2017-10-07, 01:41
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
En torso från en död, knivhuggen kvinna, hugg utdelade strax före eller i samband med dödens inträde. Ingen anna möjlig mördare. Spår av vävnad från hud, ben och hår i gärningsmannens kläder. Spår av hennes blod på hans nacke, näsa och händer. Hennes trosor och strumbyxor i hans båt, rester av ben, hud och hår i hans båt. Hans rep och järnrör runt torson.
Vittnen som sett dem gå ombord på båten, vittnen som sett dem tillsammans ombord. Ingen som anfört att någon annan skulle funnits ombord vid aktuell tidpunkt. Både hennes och hans mobiltdlefoner ssknas, enligt hand uppgift har han slängt dem i sjön.
Behöver du mer??

Jag är helt på din linje och hoppas du har rätt. Men försvarsadvokaten kan ju dribbla bort det hela och säga att det inte kan bevisas att det inte var en annan GM ombord som orsakade spåren. Men som du säger borde indicierna/bevisen räcka i rätten. Hoppas jag, men man vet ju aldrig...
Citera
2017-10-07, 01:41
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Nej, inte enligt Möller, och jag instämmer med honom.

Du kanske skulle ta fram en karta och dra linjer mellan Kullens fyr och Gilleleje, samt mellan Falsterbo och Stevns klints fyr. Sedan kan du färga allt vatten mellan de två linjerna blått, om det inte redan är det. Och så kan du kolla om inte den delen av Köge bukt där ubåten befunnit sig är en del av det blå.
Eller ska jag behöva göra det också åt dig?

Nej det är lugnt. Jag har full koll om var Stevns klint och Falsterbo är beläget. Dessutom har jag även full koll på vad ett sund är och kan skilja på ett sådant från en bukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in