2017-10-06, 23:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Tyvärr helt riktigt. Går det inte att bevisa att skadorna i underlivet uppstått före död så blir det svårt att bevisa annat än brott mot griftefriden
Sant, oavsett om Peter stuckit 200 ggr i underlivet.
Förvisso försvårande omständighet och ologiskt så det förslår, men likväl har det inte med dödsorsak att göra.
Om kraniet hittats och bär spår som går att koppla till Peters utsaga så har åklagaren det lite svettigare.

Snuffmovies och BDSM, skända en kropp är väl inget som är kul att ha i sitt CV, men därifrån till att bli dömd för mord kan steget vara rätt långt. På gott och ont.
Citera
2017-10-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vad jag säger är att ingen av er ottoplommon och OY skulle ha någon större framgång som likdumpare, av olika anledningar.

OY, du måste ta ta hänsyn till tiden efter dumpningen i din "sannolikhetsbedömning", och det faktum att i Öresund kan fartygs rutt följas i efterhand, det måste också du, ottoplommon.

Att det dessutom finns likhundar, som kan markera, det måste båda ta hänsyn till, och då blir era teser ännu mer trasade i smulor!

Den största delen av rutten tillbringades i västra, samt norra kögebukten.
Och innan dess södra Öresund.
PM har inte varit i Östersjön.
Jag för min del har hela tiden tagit hänsyn till Polisens info om Ubåtsrutten.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 00:26.
Citera
2017-10-06, 23:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det är jag i princip 100% säker på. Att köra två hundar i samma båt ger ingenting extra, tvärtom, det blir bara problem. Först söker man med en hund, markerar den. Kan man testa samma område med en hund till. Då är man bra säker. Man är rätt säker med en hund också vågar jag påstå. Man kan även åka tillbaka med samma hund igen, en vända till.

Det är svårt för oss människor att förstå hur otroligt känslig en hundnäsa är. Men om jag säger så här. Du går över en äng. Två veckor senare korsar en hund ditt spår. Den kan då inte bara känna att där har du gått. Den kan dessutom känna åt vilket håll du har gått. Den nosar en meter åt ena hållet, och en meter åt andra hållet. Och åt det hållet, hör och häpna, som det luktar lite mer, åt det hållet gick du. Två veckor senare, känner den skillnaden på lukten på några meters avstånd, från vilket håll du gick.
Så känsligt är en hundnäsa. Otroligt, helt otroligt, men sant.

https://hds.imgix.net/DjnbvSyKXRg1Rp9E-QH16_u5YQc.jpg?w=1280&fit=crop&crop=faces%2Centrop y&h=768&auto=format&q=60

Det kan många med mig skriva under på. En jycke blåser man inte hur lätt som helst. Möjligtvis har man en liten chans om man färdas på cykel men även där är jag tveksam. Tack och lov för människans bästa vän.
Citera
2017-10-06, 23:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag ser framemot i morgon när danska polisen förhoppningsvis kommer att avslöja detaljerna som de hittat i dag, danska polisen ger inte upp, att de har haft hjälp av svensk polis är en fördel, svensk polis har mycket kompetens när det gäller hundarnas utbildning, och mycket mer, de utbildar sina hundar på alla områden.

Svensk polis ligger många steg före dansk polis när det gäller utbildning av hundarna och även tävling med polishundarna, vi har kammat hem många SM= svenskt mästerskap och NM= nordiskt mästerskap,
att Sverige jobbar ihop med Norden/Danmark är mycket positivt.

Det är väl kanske inte helt konstigt att en svensk polishund vinner Polishund-SM. En inte allt för vågad gissning är att det skett i 100% av fallen

Men visst är det tveklöst så att hundarna varit till stor hjälp vid sökandet efter KW, de är grymt duktiga och imponerande. Danskarna har ju tyvärr inga hundar alls tränade för vattensök, i Sverige har vi 10 stycken, vill jag minnas.
Citera
2017-10-06, 23:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ingen fara, det du tar upp är för mig något helt annat än det du citerade.

jag instämmer i stort i det du skriver.
Men, skulle det visa sig att KW har en huvudskada som matchar luckan, och den skadan kan fastställas som dödsorsak, och man vid en rekonstruktion kommer fram till att hon skulle kunna ha åsamkat sig skadan på egen hand, så finns i alla fall en teoretisk chans att PM skulle kunna undgå att bli dömd för mord.

Att hävda att det är 100% klart att han döms för mord är att gå lite väl långt tycker jag, även om jag är övertygad om att så kommer att bli fallet. Men den som lever får se....

Däremot, om nu det är kraniet de hittat och det inte bär det minsta spår av "trubbigt våld" eller krosskada så lär Peter inte kunna loda omkring och peka med hela handen i militäroverall på många långa år...
Citera
2017-10-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
En rättelse här, "ynglingen" var en boende i ett hus nära en av fyndplatserna där han sett en blodig madrass i ett källarutrymme, som senare visade sig bortforslad, madrassen ska ha tillhört ett "fredligt par". Han ringde alltså inte om att rapportera kroppsdelarna.
Nej jag läste också det idag. Så det kan man bortse från.
Citera
2017-10-06, 23:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du talar ofta om havsdjup. Men polisen har kartlagt hela ubåtsrutten.
Den största delen av rutten tillbringades i västra, samt norra kögebukten.
Och innan dess södra Öresund.
PM har inte varit i Östersjön.
Jag för min del har hela tiden tagit hänsyn till Polisens info om Ubåtsrutten.
Så nu förstår jag inte alls vad du talar om. Projicerar du ditt eget feltänk om havsdjup på mig?

Söder/Öster om Öresundsbron brukar räknas som Östersjön. Danmark och Bälten är Östersjöns västra gräns.
Citera
2017-10-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ger dig rätt, det kan nog inte bli annat, även om luckan var den första fatala vägen mot döden för KW. I Danmark är "dräp" ett begrepp, som Sverige delas in i dråp och mord. En mikroskopisk
möjlighet är att han drämde luckan i huvudet på KW i affekt, det hade kanske gett dråp i Sverige, men inte ändrat gärningen dråp/mord i Danmark ( möjligtvis har det betydelse för staffskalan också i vårt grannland...).

Nu vet vi ju inte 100% om fynden handlar om detta fall, men det är väl högst sannolikt ( det är ju ett medialt högaktuellt fall, vet inte om det finns fler runt Köpenhamn..). Men om det är fler saknade kroppsdelar och andra fysiska produkter från båten, stärks nog bevisningen avsevärt.

Imorgon får vi se vad fyndet innehöll....

Citat:
.

Stopp, allt det kan hamna under begreppet "griftefridsbrott", helt skiljt från primär dödsorsak. Läs på juridiken, så förstår du.
Nja du har både rätt och fel. De flesta rättsinstanser ( i alla fall Sverige ) ser numera till helheten och då blir han dömt till mord utan tvivel. Men vissa domare får sina nämndemän med sig på en föråldrad syn på bevisen och bedömmer dem var för sig och då blir det lättare för försvaret att peta in ett tvivel i förloppet. I detta fall ser jag ingen möjlighet att få det till annat än mord. PM hade KW ombord på båten, de for iväg synliga av vittnen, båten kom inte iland, PM räddades ur det sjunkande båten och KW fanns inte kvar i båten, torso hittades styckad, torso hade blivit sexualsadistiska behandlad. Det finns inga tvivel om att någon annan skulle ha utfört dödandet. Olycka eller inte förändrar inte läget.
Senast redigerad av Fnero52 2017-10-06 kl. 23:47.
Citera
2017-10-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En av hans bekanta- har lämnat information om sågen.
Den dagen u-båts turen skulle ske- Madsen bar sågen på väg till u-båten.
Detta vittne och vittnesmål är ett
bevis på att Madsen hade tillgång till såg där i u-båten.
Madsen nekar till det här med sågen , han vill inte medge att han burit en såg.

Har det kommit ny info om sågen på sista tiden?

Jag kollade upp det där för ett bra tag sedan i den danska ursprungstexten.
"Ett vittne såg Madsen komma gående med en såg i sin hand i riktning mot verkstaden under dagen."
Pm har sagt att sågen (en fogsvans) hängdes tillbaka i verkstaden på sin plats efter att han användt den till något på ubåten. Men sågen är och förblir borta.
Citera
2017-10-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och angående att M skulle ha filmat akten (vad den nu bestod i) och sålt filmen eller laddat upp den på nätet. Det vore ju osedvanligt korkat och riskbenäget, eftersom man - även om han skulle blurra K:s och sitt eget ansikte (när han nu skulle fått tid till det) - SER att platsen är en ubåt. (Vilket väl i så fall skulle vara själva grejen).

D.v.s. alla som såg filmen skulle DIREKT associera till Madsen-Kim-Nautilus-fallet, eftersom en ubåt är en så ovanlig location för en sådan film. Och det skulle inte dröja länge förrän någon ringde polisen. Ska man säkert kunna sälja en film av ett verkligt sexövergrepp/mord, så måste det ju vara filmat under sådana omständigheter att det inte finns några ledtrådar till vem man själv är.

För en gångs skull håller jag med dig till 100%
Citera
2017-10-06, 23:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Däremot, om nu det är kraniet de hittat och det inte bär det minsta spår av "trubbigt våld" eller krosskada så lär Peter inte kunna loda omkring och peka med hela handen i militäroverall på många långa år...

Det lär han inte kunna ändå, det är jag helt övertygad om. För även om det finns en kranieskada, så kommer PM bli inlåst många år framöver, det är jag helt övertygad om.
Allt annat är bara teoretiska möjiigheter.
Citera
2017-10-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det trodde jag inte, att den Danska polisen skulle finna något mera !

(denna utredningsgrupp borde vara kandidater till årets Flashbackare ! )

Och i.o.m att man har alleredan aviserat en presskonferens, så är det något/några fynd i saken.. Polisen skulle knappast ta chansen att se ut som fån med att säga : "det fanns inget, vi tog fel ! Och nu är det nya tag.."

Har ju sett den gröna övertäckta bilden och.., en ryggsäck/plastsäck med kvarlevor/fynd ? Om så vore fallet så borde ev. kroppsdelar även vara mera skyddade för krabbor..?

Inte bara det, strömmen har inte heller rivit och dragit i kroppsdelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in