2017-10-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
I den filmen är det uppenbart att det är mer än ett vapen och att de avlossas från olika platser.
https://www.youtube.com/watch?v=mBbOFwWquAw
Med tanke på var hon står med bilen på taxislingan framför hotellet så bör den första salvan komma från det lilla rummet. De efterföljande från gavelfönstret. Avbrottet mellan salvorna är så litet att han inte kan ha hunnit ta sig från det ena fönstret till det andra på så kort tid.
Eftersom det inte låter likadant vid efterföljande salvor kan man dra slutsatsen att det inte handlar om eller ljudbangar eller ekon. Att videon är äkta finns det inget tvivel om.

Ge mig en tidsstämpel på exakt det du menar
Citera
2017-10-06, 22:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
I den filmen är det uppenbart att det är mer än ett vapen och att de avlossas från olika platser.
https://www.youtube.com/watch?v=mBbOFwWquAw
Med tanke på var hon står med bilen på taxislingan framför hotellet så bör den första salvan komma från det lilla rummet. De efterföljande från gavelfönstret. Avbrottet mellan salvorna är så litet att han inte kan ha hunnit ta sig från det ena fönstret till det andra på så kort tid.
Eftersom det inte låter likadant vid efterföljande salvor kan man dra slutsatsen att det inte handlar om eller ljudbangar eller ekon. Att videon är äkta finns det inget tvivel om.
Jag hörde nu att det var ekoeffekter från taxins position. Det är stora uppehåll mellan de andra serierna med olika ljud.
Citera
2017-10-06, 22:10
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Druckit mycket vin ikväll ser jag.

Bjuder på ett offtopic-svar: nej, tyvärr inte. Borde dock då vinkylen är proppad och det är fredag.

Citat:
Frågan jag ställer mig är varför finns det inga bilder på rummet mer än de trunkerade bilderna på Paddock? Någon hade en kamera, någon läckte bilder var det så att någon annan bestämde vilka bilder och ur vilka vinklar det skulle läckas?

Vem vet. Håller med om att valet av bilder att läcka är udda då fler lär finnas, men å andra sidan är kvalitén så kass att man kan anta att bilderna inte spridits i original. Kanske nån som "råkat" knäppa dem från en skärm med mobilen i förbifarten eller liknande, och därför bara fått med det som råkade finnas tillgängligt.
Citera
2017-10-06, 22:11
Medlem
Lonnrots avatar
Var det presskonferens om fem minuter? Någon som bevakar direkt ?
Citera
2017-10-06, 22:12
Medlem
Citat:
Tycker du att det är en trolig förklaring?

Varför skulle man behöva flytta vapnet och om, varför parkera det över hans ben? Man hade väl ställt så långt bort som möjligt om han skulle vakna till liv.

Jag tror iofs inte att han sköt sig själv men om han nu gjorde det varför skulle hans fot hamna under geväret och dessutom utan att välta det utan de spasmer som dödsryckningar ger?

Den troliga förklaringen är att någon avrättat patsyn innan skjutningen och när den eller de eldat färdigt, parkerat bössan över patsy och gått hem.

Visst älskar du den förklaringen.

Man säkrar såklart vapnen, dvs ser till att säkring är på/tar ur kula ur loppet eller riktar det i ofarlig riktning, säger inte att det är så i den här situationen men den förklaringen är ändå troligare än din.

Oavsett så kommer det fram då korridoren är kamerövervakad så du kan va lugn, bevisen kommer fram.

En kropp får inte alltid spasmer eller liknande, du ser allt i svart och vitt, det förklarar din paranoia, så fort någonting avviker det minsta så antar du det mest extrema åt andra hållet.

Vem sköt mot säkerhetsvakten enligt dig?
Citera
2017-10-06, 22:13
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Igår sände www.fox5vegas.com den iaf
Citera
2017-10-06, 22:14
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Vem sköt mot säkerhetsvakten enligt dig?

Och vart tog den personen isf vägen
Citera
2017-10-06, 22:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
http://wjla.com/news/nation-world/watch-live-las-vegas-police-give-update-on-investigation-into-massacre
Citera
2017-10-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Och vart tog den personen isf vägen

Han hoppade fallskärm kanske ner? svart fallskärm så ingen såg han.

Många i den här tråden skulle säkert tro på den historien
Citera
2017-10-06, 22:18
Medlem
santacls avatar
NY PK

https://www.youtube.com/watch?v=89ZD-lxKMDY
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Pressträff nu: https://www.youtube.com/watch?v=MapLg3Gqw1o
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Ge mig en tidsstämpel på exakt det du menar

Ja det är ju precis i början av filmen. Ungefär första minuten. Sedan hör man mest det mer avlägsna ljudet. Skjutandet måste ha pågått några minuter innan klippet börjar eftersom skjutandet upphör ungefär 6 minuter in i filmen. Det vi hör är alltså slutfasen av attacken. Jag tror det var intensivare i början.

Den enda förklaringen som jag ser är att Paddock måste ha haft någon sorts stativ i det ena fönstret där han har haft ett vapen fast monterat. Detta har han kunnat styra från det andra fönstret där han själv befann sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in