2017-10-06, 22:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ett mycket bra collage, men artikeln var konspiratorisk. I trådstarten ska vi bara ha den fakta som polisen etc lagt fram. Om någon kan hitta en mindre konspiratorisk artikel med bilderna i vore jag väldigt tacksam.

/Mod

Bildadress, utan artikel.

http://rense.com/general96/fullscenepaddock.jpg
Citera
2017-10-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är ju precis i början av filmen. Ungefär första minuten. Sedan hör man mest det mer avlägsna ljudet. Skjutandet måste ha pågått några minuter innan klippet börjar eftersom skjutandet upphör ungefär 6 minuter in i filmen. Det vi hör är alltså slutfasen av attacken. Jag tror det var intensivare i början.

Den enda förklaringen som jag ser är att Paddock måste ha haft någon sorts stativ i det ena fönstret där han har haft ett vapen fast monterat. Detta har han kunnat styra från det andra fönstret där han själv befann sig.

M jag har lyssnat på dom första minuterna och det finns inget som tyder på två skyttar, det du hör är ekon.

I början av klippet hör du ett eko av tidigare skur(kameran sätts på mellan ljudet från geväret och ekot)

sen hör du vapenljudet från andra skuren och sen ekot efter den. sen är det ett uppehåll till 00.53 då skjuter han antagligen från andra gluggen därför är det mer avlägset. eller så är det då han skjuter genom dörren, troligtvis det första.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-06 kl. 22:26.
Citera
2017-10-06, 22:26
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är ju precis i början av filmen. Ungefär första minuten. Sedan hör man mest det mer avlägsna ljudet. Skjutandet måste ha pågått några minuter innan klippet börjar eftersom skjutandet upphör ungefär 6 minuter in i filmen. Det vi hör är alltså slutfasen av attacken. Jag tror det var intensivare i början.

Den enda förklaringen som jag ser är att Paddock måste ha haft någon sorts stativ i det ena fönstret där han har haft ett vapen fast monterat. Detta har han kunnat styra från det andra fönstret där han själv befann sig.

Ljudet kan förändras av många skäl - ändrad riktning på vapnet, byte av vapen, ändrad riktning på mikrofonen som spelar in ljudet, filmaren råkar hålla för mikrofonen, någon ställer sig i vägen för ljudet, et cetera.
Citera
2017-10-06, 22:26
Medlem
_killahs avatar
"We are positive that there was no other shooter in the room"
Citera
2017-10-06, 22:31
Medlem
AX64s avatar
Enligt den pågående presskonferensen så har ingen annan än förövaren använt hotellnycklarna till sviten. Vet inte hur det funkar med tidigare information att hans bil användes samtidigt som hans hotellnyckel, men de säger att de inte vet något om att så skulle varit fallet.
Citera
2017-10-06, 22:31
Medlem
_killahs avatar
Senaste presskonfferansen 2017-10-06 22:15 CET

* Vi har inget som tyder på att det var en andra gärningsman i rummet.
* Vi har kollat på all video, inget tyder på att någon annan hjälpte till
* Vi har inga tecken på att någon använt ett kort för att komma in på hans rum
* Säkerhetsvakten fick gå upp och kolla för att dörren larmade att den "fastnat öppen". Det var inte pga brandlarm som tidigare trott.

Det var det senaste och mest matnyttiga från denna PK.

Edit : Skrev fel datum
Senast redigerad av _killah 2017-10-06 kl. 23:07.
Citera
2017-10-06, 22:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Senaste presskonfferansen 2017-06-10 22:15 CET

* Säkerhetsvakten fick gå upp och kolla för att dörren larmade att den "fastnat öppen". Det var inte pga brandlarm som tidigare trott.

Bra. Det fanns ingen annan skytt på rummet.

En sak till vill jag tillägga; hans kort till rummet blev INTE använt medan hans bil var borta.
Citera
2017-10-06, 22:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Oh yes, vegas baby.

Var är tomhylsorna? Åt han dem?

Varför behövde det sägas när bara foliehattar tror det?

Därför att en reporter frågade? Du blir ju dummare och dummare, trodde inte det var möjligt.
Citera
2017-10-06, 22:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Bildadress, utan artikel.

http://rense.com/general96/fullscenepaddock.jpg

Tack! Har tidigare fått en bild som jag lagt in i trådstarten. Vad jag skulle behöva nu är bra artiklar om skytten och annan icke-konspiratorisk info till trådstarten när det gäller döda, skadade etc.

/Mod
Citera
2017-10-06, 22:40
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Oh yes, vegas baby.

Var är tomhylsorna? Åt han dem?

Varför behövde det sägas när bara foliehattar tror det?
Det fanns ingen annan skytt i rummet, det har bekräftats. Gå och lägg dig nu.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-06 kl. 22:45.
Citera
2017-10-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Senaste presskonfferansen 2017-06-10 22:15 CET

Man sökte också hjälp från allmänheten med information om allt som har med brottet att göra.
Citera
2017-10-06, 22:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack! Har tidigare fått en bild som jag lagt in i trådstarten. Vad jag skulle behöva nu är bra artiklar om skytten och annan icke-konspiratorisk info till trådstarten när det gäller döda, skadade etc.

/Mod

Här har du en länk till en lista på dom som dött hittills, om det var det du eftersökt när du menade info om döda?

http://www.clarkcountynv.gov/public-communications/Pages/Clark-County-Coroner-Releases-Names-of-Deceased-from-Oct--1-Mass-Shooting.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in