Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det beror på hur man ser på saken. Dumpar man tio saker på tio olika ställen, så ökar ju chansen tio gånger att något hittas. PM var övertygad om, tror jag, att man inte ens skulle leta efter dessa grejer. Det insåg han inte förrän efter att han dumpat dem, tidigast nästa morgon.
Om jag var styckmördare skulle jag inte dumpat allt på ett ställe i Sundet.
Utan spridit ut det på så många olika platser som möjligt för att försvåra eftersökningar.
Och för att olika strömmar skulle föra iväg likdelar samt föremål åt olika håll.
Och låta krabbor och ålar göra jobbet. När skelettdelar är rena slipas ytorna av strömmar och sand.
Så ju fler små likdelar, desto fortare går det att " slipa" bort bevis.
Om en fot dyker upp i Falsterbo så är det nog svårt att bevisa styckning.
Som tur är försvann ju inte torson. Men hade PM delat den i två delar så hade nog risken för att båda två skulle dyka upp varit liten tror jag. Det tar ganska lång tid för ett helt skelett att på naturlig väg sönderdelas och spridas med strömmarna. En dykare trodde sig ju funnit skelettdelar från Jane Horney 1985 som dumpades hel i Sundet 1944. När polisen ett bra tag senare skickade ut grodmän hade havsströmmarna totalt förändrat bottnens utseende. Vad jag menar är, att ju fler små delar som sprids på olika ställen desto större chans att bevisen försvinner med hjälp av havsströmmar. Jag tror ju att PM hade planerat för ett sådant här brott länge och tänkt ut allt i detalj. Dock tror jag inte att han planerade att mörda just KIM.