2017-10-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag citerade dig rätt, men krutoj gör det inte utan har tydligen fipplat i posterna. Du pratade i din post i häcklande ordalag om att han felräknat på flytförmåga, fast det kanske är gasbildningen i lik han felräknat på?
Nix pix. Jag pratar inte om flytförmågor. Läs om och läs rätt.
Citera
2017-10-06, 17:54
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
ANledningen till att du inte får "ordning" på knivhuggen är att du utgår från ett felaktigt initialt antagande. PM gjorde inte detta av ilska, han gjorde det av lust. Utgå från det antagandet istället, så ska du se att du får ordning på precis allting i den här historien. Då passar precis varenda pusselbit in, hela vägen från första kontakt mellan KW och PM fram till det vi vet idag.

PM står i tornet jämte KW och ser glad ut för han vet som ska ske lite senare menar du?
Citera
2017-10-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Jag får ingen ordning på knivhuggen. Arg PM ok, drämmer luckan i KM. KM faller halvt död till durken men sen...vad fan händer efter det?
Det händer inget efter det eftersom han ljuger! Det har inte hänt nån luck-olycka. Har du inte begripit det?
Citera
2017-10-06, 18:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samma argument som föres livligt i t.ex. Lotta-fallet där skulden för hennes död är klar sedan länge, eller hur? Martin är dömd för brottet. Skuldfrågan är klar. Men fördömanden av henne pågår fortfarande, till vilken nytta kan man fråga.

När dom faller i detta fall, hoppas jag att det besparas Kim.

Jag vet inte hur fan du tänker men en frågeställning om huruvida det är vettigt att åka ut ensam med någon är långt ifrån i alla lägen sexistisk! Inom vissa arbeten ställs den frågan dagligen oavsett om du är kvinna eller man. Hade KW jobbat på en redaktion så är det hög chans att dessa frågor ställts på planeringsstadiet.

OT för denna tråd, men Lotta Rudholm verkade ju ha som kriterium att hennes män skulle vara åtminstone prospect till diverse kriminella gäng. Hon gav sig in i ett förhållande med en hon visste var dömd för dödligt våld, använde anabola och snortade kokain tillsammans med denna. Hur i helvete är det "sexistiskt" att säga att det kanske inte var helt oväntat att hon skulle bli sönderslagen!?!? Det är de facto så att det är avsevärt fler kvinnor än män som är så jävla dum att de väljer att leva med en grovt kriminell som de vill skaffa barn med och drömmer omatt förbättra.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-06 kl. 18:08.
Citera
2017-10-06, 18:11
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det händer inget efter det eftersom han ljuger! Det har inte hänt nån luck-olycka. Har du inte begripit det?

Det är sorgligt. Min hypotes om dialog mellan PM och KW under knivskärningen jag skrev om innan verkar vara det som hände då. Lust och sexmord.
Citera
2017-10-06, 18:12
Medlem
Citat:
Nja, det tror jag inte, han letade efter metallskrot när han behövde det. Jag tror inte det var planerat utan dödandet av KW var en impulshandling.

Det var ingen impulshandling. Att KIM råkade illa ut var impuls. Men NÅN kvinna hade drabbats av samma öde. Madsen hade allt klart för sig: ensam kvinna i ubåten. Spela ingen roll vem det var. Nu valde han Kim. Oturligt för honom eftersom hon hade ett nätverk som var rikt.
Citera
2017-10-06, 18:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag fortsätter kopiera min egen länk. Vill inte att familjen Wall ska tro att de är glömda:

Vidrigt att familjen ens fick se dessa otäcka inlägg. Som om de inte hade nog! Detta riktar jag till familjen Wall: det är svårt att ignorera såna där inlägg och såna där människor. Men märk väl, de är i minoritet. Ingen, jag säger INGEN, i det här forumet har hållit med personen som skrivit inläggen. Vi kan inte skydda oss mot rovdjur som Madsen. Tyvärr hamnade Kim i hans klor, och jag beklagar det. Världen har förlorat en röst som skulle hörts högre och högre, och fått förändringar att ske. Att vara 30 år och ha hunnit med så mycket. Imponerande!

Kim kommer bli ihågkommen. Och hon lämnar ett arv efter sig i form av artiklar, mod, skicklighet och framförallt: ödmjukhet.
RIP Kim

Fast mamn kan ju önska att det fanns någon tuff kvinnlig 80-talist med måttot att allting går som skulle kunna få till en djupintervju med en IS ledare ensam på hemlig plats i öknen. Men världen ser ju inte ut så. Det är väl inte särskilt ödmjukt att insinuera att det som hände KW inte kunnat förhindrats, det finns väl något antal ställen som inte skulle ha tillåtit henne att åka ensam, och hade det inte hänt henne i vart fall.
Citera
2017-10-06, 18:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kan vända på tanken om att anledningen till att han hade för lite sänken var att det inte var planerat, och istället fråga dig varför han hade några sänken överhuvudtaget...

Rörbitar som dessa är typiskt spillmaterial. Man hade hittat flera sådana i verkstaden. Någon menade på att det kunde vara överblivna bitar från bygge av raketramp. Det kan det så klart vara, eller överblivna bitar från något annat, eller bitar tillsågade med ett visst syfte. Personligen måste jag säga att spillbitsteorin ligger klart närmast till hands. Han lär knappast ha sågat järnrör inne i ubåten, utan det har helt säkert skett i verkstaden. Så frågan är, varför fanns denna mängd järnrör i ubåten? Så för mig är sänkena en av delarna som pekar på att det hela var förberett i förväg.
Att det var för få var en ren missbedömning, tror jag.
Jag tror också att det kan ha varit planerat. Något han drömt om länge. Jag har skrivit om det förut.
Enligt PM frågade Kim om en tur i ubåten på torsdagen vid 17-tiden, om det nu är sant. Polisen säger att de har en mailkontakt där det bestäms om en tur i båten.
Innan dess kunde han ju inte veta att hon skulle vilja åka med.
Citera
2017-10-06, 18:19
Medlem
Citat:
Det är sorgligt. Min hypotes om dialog mellan PM och KW under knivskärningen jag skrev om innan verkar vara det som hände då. Lust och sexmord.
Kim gick in som oberoende journalist och hamnade med en jävla sexgalning som har märkliga preferenser. Preferenser hon själv skrivit om men antagligen inte ens tänkt sig att möte i dess jordiska krafkter
Citera
2017-10-06, 18:19
Medlem
[quote=krutoj|61986593]
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu låg hon väl inte speciellt länge i havet innan delarna hittades så det kan knappast vara anledningen.
(

Det är en helt korrekt iaktagelse, orsaken till att torson drev iland är inte likgaser efter så kort tid och relativt kallt i vattnet.
Citera
2017-10-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tror också att det kan ha varit planerat. Något han drömt om länge. Jag har skrivit om det förut.
Enligt PM frågade Kim om en tur i ubåten på torsdagen vid 17-tiden, om det nu är sant. Polisen säger att de har en mailkontakt där det bestäms om en tur i båten.
Innan dess kunde han ju inte veta att hon skulle vilja åka med.
Nej, men troligen har han planerat en liten tur med en random tjej. Vem det än vara månde. Nu blev Kim målet. Men det kunde blivit vem som helst som tackat jag till en ensamsegling med honom.
Citera
2017-10-06, 18:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nja, det tror jag inte, han letade efter metallskrot när han behövde det. Jag tror inte det var planerat utan dödandet av KW var en impulshandling.

Du väljer alltså att blunda för hur och varför järnrörstumparna hamnat i ubåten, samt alla andra indicier som pekar på att detta inte var en "impulshandling".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in