Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Jag har läst någonstans att KW föreslog en tur i u-båten under intervjun som skedde innan. Det kan jag dock inte garantera att det är sant.
PM kan ju helt klart ha planerat att försöka lura med henne ut både innan och även lagt ut hintar om det under intervjun.
Jag såg det lite som en förklaring till att han hade för få sänken till att sänka torson.
Att de blev avvinkade vid turen funkar väl även om intervjun skedde innan.
Du kan vända på tanken om att anledningen till att han hade för lite sänken var att det inte var planerat, och istället fråga dig varför han hade några sänken överhuvudtaget...
Rörbitar som dessa är typiskt spillmaterial. Man hade hittat flera sådana i verkstaden. Någon menade på att det kunde vara överblivna bitar från bygge av raketramp. Det kan det så klart vara, eller överblivna bitar från något annat, eller bitar tillsågade med ett visst syfte. Personligen måste jag säga att spillbitsteorin ligger klart närmast till hands. Han lär knappast ha sågat järnrör inne i ubåten, utan det har helt säkert skett i verkstaden. Så frågan är, varför fanns denna mängd järnrör i ubåten? Så för mig är sänkena en av delarna som pekar på att det hela var förberett i förväg.
Att det var för få var en ren missbedömning, tror jag.