2017-10-06, 12:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Den mängden bagage som han släpat in på hotellet utan att bära ut något skulle nog väcka nyfikenhet men vad de skulle göra åt saken är väl att registrera hans förehavanden, utöver den normala övervakningen.

Det borde sådeles finnas videoklipp som visar hur han tar in sitt bagage till rummet. Jag har inte sett något sånt videoklipp. När jag ser det med egna ögon så blir jag nöjd.

Ok man får hoppas någon utredare i LV läser detta och delger dig bevisen.
Citera
2017-10-06, 12:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Den mängden bagage som han släpat in på hotellet utan att bära ut något skulle nog väcka nyfikenhet men vad de skulle göra åt saken är väl att registrera hans förehavanden, utöver den normala övervakningen.

Det borde sådeles finnas videoklipp som visar hur han tar in sitt bagage till rummet. Jag har inte sett något sånt videoklipp. När jag ser det med egna ögon så blir jag nöjd.

Men förstå att det inte är uppseendeväckande i Las Vegas med det antalet väskor! Det kan mycket väl ha varit en piccolo som har burit upp hans bagage så filmen kanske inte finns.
Citera
2017-10-06, 12:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har du ngn länk till en artikel där frun säger ovanstående!?

Hittade det själv:

"She said he would lie in bed, just moaning and screaming, 'Oh, my God,'" one of the former officials said.

The other former official said Danley spoke about Paddock displaying "mental health symptoms."

https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/vegas-shooter-s-girlfriend-says-he-would-lie-bed-moaning-n808156
Citera
2017-10-06, 12:12
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men förstå att det inte är uppseendeväckande i Las Vegas med det antalet väskor! Det kan mycket väl ha varit en piccolo som har burit upp hans bagage så filmen kanske inte finns.

Oavsett vem som burit väskorna så finns allt filmat och registrerat. Man filmar allt, överallt och lagrar matrialet under lång tid.

Show me the movie.
Citera
2017-10-06, 12:15
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Precis, dessutom kan han ha gått olika tider och dagar med sina väskor.

Vet ni hur mycket folk det rör sig i lobbyn på hotellen i vegas? Det är alltid massor med folk där, och mycket väskor, inget konstigt överhuvudtaget.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Det är för att fastlå hur det var möjligt för Paddock att genomföra massakern eller ej. Sheriffen sa att han var någon form av superman och jag är böjd att hålla med.

Men nu var det transporten av vapen och ammunition till hotellrummet som den meningslösa diskussionen gällde.

Sheriffen sade inte att enbart en supermänniska klarar av att under några dagar förflytta drygt tjugo ak med ammunition till sitt hotellrum. Han sade att det fanns skäl att utreda huruvida Paddock någon gång under skedet fram till skjutningen hade fått hjälp av någon.

Skall du envisas med att snöa in på och tolka en retorisk överdrift i en persons muntliga framställan bokstavligt och använda detta som en bevisande måttstock så får du väl hitta något som faktiskt är omöjligt eller åtminstone orimligt för en ensam person att klara av.

(F.ö. måste väl ändå stadens polischef räknas till konspiratörerna, och avfärdas på förhand? Nåja, han kommer säkert att dö i en "olycka" eller "hjärtinfarkt" inom de närmsta 40 åren, nu när han har avslöjat att enbart supermän kan ta med 100 kg bagage till sitt hotellrum!!!!!111)
Citera
Medlem
Alltså, ett så stort hotell, med TUSENTALS rum och gäster lär ha en hel del personal i cirkulation, det lär inte ha jobbat samma personer i receptionen under de dagar han bodde där eller ens en av dagarna. Omöjligt att hålla koll på alla gäster.
Förmodligen därför inte ens svårt att få upp allt på rummet utan att verka konstig. Förstår inte varför ni hakat upp er på detta så förbaskat?
Citera
2017-10-06, 12:16
Medlem
AX64s avatar
Citat:

Så när man checkat in på hotell så måste man snabb bära ut lika många väskor som man kom med för att det inte ska uppfattas som misstänksamt beteende? Nu är jag inte riktigt med i hur du tänker.

Om du vill ha videoklipp på folk som släpar bagage för att du har ett särintresse av detta så finns det säkert gott om sådana på Youtube. Inte så spännande tittning gissar jag. Tror inte killen uppträdde konstigt på något sätt alls, så filmerna (som de lär ha gott om) är nog inte så värst spännande såvida de inte har kameror som rullar inne i sviterna också. Vet att vissa hotell hade kameror i rummen tidigare men det är troligen bortreglerat genom lag numera, eller kräver annars kundens samtycke i förväg?
Citera
2017-10-06, 12:21
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
ett kvarts ton ammo

En 5,56×45-patron väger sisådär 10-12 g. Var har du hittat uppgift om att han hade 25 000 patroner på rummet?
Citera
2017-10-06, 12:21
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Så när man checkat in på hotell så måste man snabb bära ut lika många väskor som man kom med för att det inte ska uppfattas som misstänksamt beteende? Nu är jag inte riktigt med i hur du tänker.

Om du vill ha videoklipp på folk som släpar bagage för att du har ett särintresse av detta så finns det säkert gott om sådana på Youtube. Inte så spännande tittning gissar jag. Tror inte killen uppträdde konstigt på något sätt alls, så filmerna (som de lär ha gott om) är nog inte så värst spännande såvida de inte har kameror som rullar inne i sviterna också. Vet att vissa hotell hade kameror i rummen tidigare men det är troligen bortreglerat genom lag numera, eller kräver annars kundens samtycke i förväg?

Eftersom allt filmas så måste det finnas videoklipp som visar hur han tar in sitt bagage. Är det konstigt tycker du? Var finns det videoklippet som visar hur Paddock tar in bagaget?
Citera
2017-10-06, 12:24
Medlem
Det var ett jävla tjatande om väskor här. Och BÄRANDE, SP checkade in den 28/9 och massakern skedde den 1/10. Alltså hade han under fyra dagar möjlighet att DRA tre väskor /dag upp till sin svit.
Polisen letade i början efter TVÅ bilar. Fem väskor i vardera bil =tio väskor, vilket var det polisen hittade i sviten. (Orkar inte leta genom hela tråden,,men dom som läst från början har sett dessa uppgifter.)

Kolla valfri större flygplats,,dom flesta BÄR inte sina resväskor, dom DRAR dom.
Räkna själva ut hur många kilo han kan ha burit/dragit upp till sviten.

För dom som inte vet,,,det finns STORA resväskor med hjul år 2017.
Citera
2017-10-06, 12:24
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
En 5,56×45-patron väger sisådär 10-12 g. Var har du hittat uppgift om att han hade 25 000 patroner på rummet?

Läs tråden ,jag har inte brytt mig i att räkna vikten på hans ammolast den uppskattningen gjorde någon annan i tråden. Var alla hans 23 gevär i kaliber 5,56?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in