2017-10-06, 11:52
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Uppenbarligen inte på ett sånt hotell i alla fall.

Varför skulle någon reagera på att en gäst bär upp väskor på sitt rum? Det är ju ett hotell. Paddock kunde gått i vändor under en och samma dag utan att det skulle påkalla något större intresse. Vad skulle personalen göra tänker du? 'Kolla, där kommer den där VIP-gästen med ytterligare väskor! Vi ringer polisen.' Det är ju helt orimligt.

Paddock kunde ju som sagts ovan låta hotellpersonalen frakta upp väskorna. Också det fullt möjligt.

Ta till dig vad folk skriver här.

Som jag sa tidigare. Det här är inget bed&breakfast i Burträsk där man inte ens har wifi. Det finns kameror precis överallt. Även om du inte ser dem så finns de där. Någon ser dig 24/7, du är inte anonym.

Sen är inte du min pappa, gubbe lille så behåll dina råd för dig själv.
Citera
2017-10-06, 11:55
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Uppenbarligen eftersom du påstår att han hade tio knökfulla bagagevagnar.
Nej det var ett geni här i tråden som uppskattade antalet.

Jag har ingen aning för jag har aldrig tagt med mig 23 gevär och ett kvarts ton ammo till ett hotell.
Citera
2017-10-06, 11:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Som jag sa tidigare. Det här är inget bed&breakfast i Burträsk där man inte ens har wifi. Det finns kameror precis överallt. Även om du inte ser dem så finns de där. Någon ser dig 24/7, du är inte anonym.

Wifi? Vad har det med detta att göra?

Som sagt, om nu någon trots allt reagerat på att en gäst bar upp mycket bagage till sitt rum, varför skulle nästa steg vara att slå larm?

Och om personalen slog larm till polisen, hur tror du den anmälan skulle tas emot. 'Ok, så ni har en vit medelålders gäst som tagit upp flera väskor... ok, och vi ska göra vad?'
Citera
2017-10-06, 11:57
Medlem
Citat:

Ingen har påstått att där inte finns kameror....
Men det är inte speciellt uppseendeväckande att komma med tio resväskor.
Och även om ngn har noterat det som "mycket" är ju inte första tanken förberedelse till massaker....
Citera
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Nej, det är det naturligtvis inte.

Men varför skulle Paddock ha kört 10 överlastade bagagevagnar för att få upp ett drygt tjog automatkarbiner och ett par tusen plugg? Det ryms på en vagn, eller två om man inte vill anstränga sig.

Jag förstår f.ö. inte syftet med den diskussionen. Är det avgörande för att konstatera huruvida det var Paddock eller rymdödlenwociamossadagenterna som sköt?

Det är för att fastlå hur det var möjligt för Paddock att genomföra massakern eller ej. Sheriffen sa att han var någon form av superman och jag är böjd att hålla med.
Citera
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Som jag förstått saken var mannen en storspelare och känd på hotellet sedan förut. Vore det då inte uppsendeväckande om har gör entré med en stor mängd bagage som han vid tidigare vistelser inte haft? Det finns anomalier som kameraövervakande personal registrerar och det här borde vara av den typen. Jag har inte sett något videoklipp när han kommer med sina väskor. Har du?

Det finns nog väldigt många som regelbundet bor på samma hotell där för att spela. Det skulle förvåna mig om han ens stack ut från mängden, men möjligen gjorde han det. Än mindre att reagera på om han kommer med mycket bagage i sådant fall kan jag tycka. Vet de att han brukar bo där så lär de nog bara ha tänkt att han denna gång planerar ett längre uppehåll. Bara för att han har bokat hotellet en viss tid betyder ju inte att han inte tänker förlänga, så därför har han med sig mer bagage än vad hans bokning motiverar. Ser inget som helst misstänkt med det.
Citera
2017-10-06, 11:59
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Kanske va därför dom inte la märke till det. Han har varit där mycket tidigare utan att ha besvärat någon. T.ex som att sluta bli legitimerad på krogar etc när vakterna börjar känna igen en.

Nej det där duger inte som förklaring. Bara för att man morsar på någon så är man inte kompis med dem. Vore rätt oproffisionellt att ha en sådan personal när det handlar om stora pengar som byter ägare.
Citera
2017-10-06, 11:59
Medlem
Beaver14s avatar
Inga nyheter från officiellt håll? Läste att polisen funderar på att släppa utvalda delar av hotellets övervakningskameror, det vore ju väldigt intressant att se honom transportera upp vapnen till exempel och hur han rörde sig timmarna före skjutningen.
Citera
2017-10-06, 12:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Men släpp sargen och kom in i matchen för helvete. Du har haft fel i precis vartenda ett av dina påståenden i den här tråden men nu känner jag ändå för att fråga dig om du verkligen har varit i Vegas? Jag är väldigt skeptisk till det eftersom det inte är en jävel som skulle bry sig om hur mycket bagage man har med sig till rummet. Hur vet du att Paddock, som var en stamgäst, inte alltid hade mycket bagage? Har du läst det på Lunarstorm?
Citera
2017-10-06, 12:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej det där duger inte som förklaring. Bara för att man morsar på någon så är man inte kompis med dem. Vore rätt oproffisionellt att ha en sådan personal när det handlar om stora pengar som byter ägare.

Tänker du att många väskor på rummet är det mest udda hotellpersonalen i Vegas har varit med om?
Citera
2017-10-06, 12:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja man får en stark känsla av att han var en dubbelnatur. Han hade en sida som han visade och en annan som var dold. Hans fru skall ju i förhör ha sagt att han var snäll och trevlig, men något var konstigt med honom. Han brukade ligga i sängen och skrika "oh my god". Det är som om han har haft en massa känslor inom sig som han var tvungen att släppa ut till sist. När frun åkte till Filippinerna hade han bestämt sig för att göra det som han kanske hade gått och grubblat på i åratal. Han gav henne $100.000 i fickpengar, sedan satte han sin plan i verket.

Har du ngn länk till en artikel där frun säger ovanstående!?
Citera
2017-10-06, 12:05
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Wifi? Vad har det med detta att göra?

Som sagt, om nu någon trots allt reagerat på att en gäst bar upp mycket bagage till sitt rum, varför skulle nästa steg vara att slå larm?

Och om personalen slog larm till polisen, hur tror du den anmälan skulle tas emot. 'Ok, så ni har en vit medelålders gäst som tagit upp flera väskor... ok, och vi ska göra vad?'

Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Ingen har påstått att där inte finns kameror....
Men det är inte speciellt uppseendeväckande att komma med tio resväskor.
Och även om ngn har noterat det som "mycket" är ju inte första tanken förberedelse till massaker....

Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det finns nog väldigt många som regelbundet bor på samma hotell där för att spela. Det skulle förvåna mig om han ens stack ut från mängden, men möjligen gjorde han det. Än mindre att reagera på om han kommer med mycket bagage i sådant fall kan jag tycka. Vet de att han brukar bo där så lär de nog bara ha tänkt att han denna gång planerar ett längre uppehåll. Bara för att han har bokat hotellet en viss tid betyder ju inte att han inte tänker förlänga, så därför har han med sig mer bagage än vad hans bokning motiverar. Ser inget som helst misstänkt med det.

Den mängden bagage som han släpat in på hotellet utan att bära ut något skulle nog väcka nyfikenhet men vad de skulle göra åt saken är väl att registrera hans förehavanden, utöver den normala övervakningen.

Det borde sådeles finnas videoklipp som visar hur han tar in sitt bagage till rummet. Jag har inte sett något sånt videoklipp. När jag ser det med egna ögon så blir jag nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in