2017-10-06, 03:09
  #27085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag håller helt med dig, att PM har gått under radarn är konstigt och att alla hans ''fans'' inte märkt ngt, de kanske var så involverade i hans projekt, och hjärntvättade många unga folk som inte vågade ifrågasätta det, den förtroliga PM skickade säkert mörka blickar till de som ifrågasatte han, denna sjuka person vill inte bli ifrågasatt och aldrig svara på negativa frågor.
Stackars Japanskan som bara kunde japanska undrar vem hon träffade på, vi kommer nog aldrig att få veta sanningen, samma med KW, detta Monster som gjort detta mot KW, ser sig själ som en högre makt än vi.

Han har möjligen ägt fantasin länge utan att gjort något liknande förut. Någon gång är alltid den första för alla.

Han insåg att han var underlägsen Bengtsson på alla plan. Raket- och Ubåts Madsen var död. Den insikten fick han när han återigen förlorade mot Bengtsson om vem som skulle få skjuta upp en raket först. So what, det var väl ingen Katastrof? Han skulle få skjuta upp sin två veckor senare.

Men i PMs egna värld upplevde han det så.

Sedan tillskriver han att den insikten kom efter mordet (olyckan) med Kim Wall. Orsakssambandet, tror jag, snarast är det motsatta.
Citera
2017-10-06, 03:30
  #27086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har möjligen ägt fantasin länge utan att gjort något liknande förut. Någon gång är alltid den första för alla.

Han insåg att han var underlägsen Bengtsson på alla plan. Raket- och Ubåts Madsen var död. Den insikten fick han när han återigen förlorade mot Bengtsson om vem som skulle få skjuta upp en raket först. So what, det var väl ingen Katastrof? Han skulle få skjuta upp sin två veckor senare.

Men i PMs egna värld upplevde han det så.

Sedan tillskriver han att den insikten kom efter mordet (olyckan) med Kim Wall. Orsakssambandet, tror jag, snarast är det motsatta.

Madsen själv sa att han känt sig pressad en längre tid innan "ubåtsolyckan". Jag tror att han hade stora problem med sin raket och oroade sig för att von Bengtsson skulle lyckas. Medans han själv inte skulle lyckas lösa problemen med sin raket och kapitalt misslyckas. Du får inte glömma att PM var i ett krig mot von Bengtsson. Det var PM:s prestige som stod på spel här. Jag tror han jobbade som en galning med raketen men inte fick till det riktigt. Utarbetad, pressad + ångest och tvångsmässigt handlande kanske utlöste det hela.
Citera
2017-10-06, 03:54
  #27087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nu är jag inte riktigt med. Varför skulle infon om att PM har framställt krut vara OT och varför skulle detta anses vara en uppfinning som kineserna kom med för typ tusen år sedan?

Ja, jag har alltid undrat varför Alfred Nobel kallas uppfinnare?
Dynamiten var väl snarare än produktutveckling av krutet som kineserna uppfann för 1200 år sedan av misstag.
Citera
2017-10-06, 04:04
  #27088
Medlem
Har sett foto på en ung Madsen, såg riktigt nördig ut, om man får säga så. Kanske var han mobbad och utanför i skolan, och någon tjejmagnet var han nog definitivt inte. Kanske byggdes det upp ett inre förakt mot kvinnor.
http://newsbreak.dk/wp-content/uploads/2017/08/110817-ub%C3%A5d-610x475.jpg

När PM och KW seglar iväg...tycker jag han ser frånvarande ut, vänder sig bort...kanske vet han vad komma skall.
RIP Kim
Citera
2017-10-06, 04:38
  #27089
Medlem
Ursprungligen postat av Dr.Svenne
Man krypterar ju filmen innan den skickas iväg som en vanlig fil, därmed blir det för mottagaren att försöka dekryptera den. TOR är mycket riktigt långsamt och segt eftersom paketen tar flera "hopp" innan de når sin destination, att dessutom försöka använda TOR ifrån tex en mobiltfn är nog ännu segare --- TORs seghet beror ju på om hur många andra TOR-användare som finns nära i de närmsta nätverken. Ju fler desto snabbare, kan man säga,

Att bara använda webbläsare i TOR ger inte mycket info om snabbhet egentligen.

Uppskattar ditt konstruktiva svar
Att jag luskar i det här beror på att jag undrar om PM rent tekniskt kan ha skickat en souvenirfilm
av sitt storslagna (i hans hjärna) brott. På ett sätt som myndigheter ej kan spåra.
Det är ju inte omöjligt att danska polisen sitter på Darkweb och använder Tor.
Typ-"Alltså jag är inte polis. Men jag är ute efter en snuff film i undervattens miljö. Hört om någon sådan?"
Det är ungefär så, med min lilla,lilla kunskap i ämnet som jag har, tänker mig det.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-06 kl. 05:26.
Citera
2017-10-06, 05:23
  #27090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solisinnet123
Har sett foto på en ung Madsen, såg riktigt nördig ut, om man får säga så. Kanske var han mobbad och utanför i skolan, och någon tjejmagnet var han nog definitivt inte. Kanske byggdes det upp ett inre förakt mot kvinnor.
http://newsbreak.dk/wp-content/uploads/2017/08/110817-ub%C3%A5d-610x475.jpg

När PM och KW seglar iväg...tycker jag han ser frånvarande ut, vänder sig bort...kanske vet han vad komma skall.
RIP Kim

Ingen som har en skolkatalog från när han var i tonåren?

Tror bestämt att han mötte japanskan. Perfekt för nörden Peter som ej var populär hos tjejer. Här kunde han känna sig fysiskt starkare och manipulerade henne säkert i falsk trygghet. Skröt om raketbyggandet och lockade henne att titta på detta. T ex delarna hittades precis där han höll till och en yngling ringer och tipsar om att han hittat kroppsdelar.
Citera
2017-10-06, 07:16
  #27091
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solisinnet123
Har sett foto på en ung Madsen, såg riktigt nördig ut, om man får säga så. Kanske var han mobbad och utanför i skolan, och någon tjejmagnet var han nog definitivt inte. Kanske byggdes det upp ett inre förakt mot kvinnor.
http://newsbreak.dk/wp-content/uploads/2017/08/110817-ub%C3%A5d-610x475.jpg

När PM och KW seglar iväg...tycker jag han ser frånvarande ut, vänder sig bort...kanske vet han vad komma skall.
RIP Kim

Fick samma känsla.
Citera
2017-10-06, 07:27
  #27092
Medlem
Ursprungligen postat av Cellplast

"Hur påverkas debatten i denna tråd av att försöka fundera på vilken av 100 slumpmässiga metoder PM skulle kunnat använda för att sända en video från en burner-telefon på ett sätt så polisen har
svårt att hitta videon?
" Slut citat

Om denna information är korrekt så är det ju svaret: Nämligen att det där är det ingen idé att ens fundera på det eftersom beviset (filmen) aldrig går att spåra. Synd att du inte tog dig tid att skriva dessa två rader på en gång så hade det ju varit ur världen direkt.

Men du hade visst tid att författa ett långt vonoben brev som berättar mycket om dig själv och din människosyn.
Nu förstår jag varför du har så mycket intelligentaot-diskussioner med en viss skribent.
Du dömer människor vars omständigheter du ej känner till.
Inskränkt samt fördomsfullt. Alltid trevligt att lära känna någon på djupet.
Så tack för att du tog dig tid att skriva ett långt brev till mig om dig själv.
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-06 kl. 08:17.
Citera
2017-10-06, 07:30
  #27093
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första måste en mänsklig torso ha åstadkommits genom stympning, så din föreslagna tolkning är uppenbart orimlig av sammanhanget - ingen torso kan någonsin vara orörd. För det andra betyder såväl latinets intactus som svenskans intakt åtskilligt mer än bara orörd. Men den diskussionen kan vi ta i språkforumet.

Att som du säga att torson var intakt och att det var en typisk transportstyckning är fel. Lika fel som när PM säger att han begravt en intakt KW till havs och ingen, varken du eller PM kan tala bort era vurpor med latinska faser varken här i tråden eller i en domstol. Trams!

Som tidigare sagt du har ingen aning om restrerande delar, inte heller kan du ta för givet att dessa är 5 till sitt antal. PM hade ett intresse för fetich, tortyr och kvinnoavrättningar utöver det en torso som skurit sönder underlivet minst 14 ggr både på in och utsida.
__________________
Senast redigerad av proximac 2017-10-06 kl. 08:15.
Citera
2017-10-06, 07:35
  #27094
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, jag har alltid undrat varför Alfred Nobel kallas uppfinnare?
Dynamiten var väl snarare än produktutveckling av krutet som kineserna uppfann för 1200 år sedan av misstag.

Nej, krut och dynamit har ingenting med varandra att göra. Dynamiten var bra för det gjorde nitroglycerinet mer användbart.
Citera
2017-10-06, 08:00
  #27095
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso


Det här förresten med förekomsten av "Snuff-movies" i sammanhang utanför mexikanska
drogkarteller och blodtörstiga jidadister ska man nog ställa sig något skeptisk till.
Visst, ett och annat sånt mord med sexualsadistiska förtecken kan nog ha spelats in
men det är knappast någon industri kring fenomenet direkt om man uttrycker sig så.
Däremot finns det sajter som tillhandahåller fejkmord så det räcker och blir och de kan
kanske ibland vara så trovärdigt gjorda att somliga som frekventerar skitsidorna inbillar
sig att det nog ändå är "på riktigt".
Jag tror att det just kan röra sig om sånt material man återfunnit på Madsens hårddisk.

Hollywood tog och exploaterade temat i rullen "8MM" (Super 8 när den släpptes i Sverige)
med Nicolas Cage i huvudrollen. https://www.youtube.com/watch?v=m6jsIr_jfVg
nu har polisen sagt att det är riktiga mord.
dom säger inget om att det skulle vara halshuggning a la IS eller kartell.
Citera
2017-10-06, 08:03
  #27096
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, ingen rättsläkare med minsta patos skulle någonsin dra slutsatser på det viset. De jobbar med fakta, och endast fakta. Om de kan avgöra att torson pressats ihop, så kommer de att säga det, om det finns tecken på att den pressats ihop, så kommer de säga det. Men de skulle aldrig uttala sig om varför det skett, därom är jag fullständigt övertygad.

Om en rättsläkare skulle få frågan i domstol om det kan vara så, skulle möjligen svaret kunna bli ett ja, men troligare är att det skulle bli - Det kan jag inte spekulera i. Men det är bara vad jag tror, eller är övertygad om. För rättsläkare är det enormt viktigt att vara sakliga, objektiva och enbart hålla sig till fakta. Jag skulle nog säga att de är de jag har i särklass störst förtroende för när det kommer till den saken.

Du har högt förtroende för rättsläkare, alldeles för högt. Mycket personbråk och dispyter numera i den svenska kåren. Rajs får ses som igångsättaren. Du har många rättsläkarskandaler att se tillbaka på, Vallo, barnläkarfallet, supporterslagsmålet osv.

Stridigheterna består oftast i att vissa rättsläkare spekulerar, andra uttalar sig allt för tvärsäkert. Vissa drar för långtgående slutsatser medan andra för kortgående. Ny generation bör ta över och byta ut alla dessa gamla 60 och 70 åringar som suttit där allt för länge och bara tjafsar numera.

Första uttalandet som gjordes av en dansk rättsläkare var i samband med att torson hittades och DNA skulle matchas med tandborste. Den danska rättsläkaren sade att kroppen punkterats med stick, uttalandet kom knappt två dar efter att torson hittades. Det vi fick höra om underlivet osv i senaste häktningen var delar av den slutgiltiga rapporten. Självklart är det den slutgiltiga som gäller men det är heller ingen garanti för att det som sagt innan den slutgiltiga inte längre har bäring.

Vilka aspiens debatter du för, såg eller fogsvans, hylsa eller spännhylsa, järn eller stål, rättsläkaren sagt eller inte sagt för att inte tala om luckans vara eller inte vara. Jösses
__________________
Senast redigerad av proximac 2017-10-06 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in