Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
förmodligen? Han bodde själv på hotellet och såg att hans eget rum var ett par våningar UNDER skytten, hur ljuset skulle kunna reflekteras från en strobe på våning 4 upp till nånstans runt våning 30 och sedan vinklas ned så det kunde ses från marken övergår i alla fall mitt förstånd..
Varifrån du tagit uppgiften att han skulle sett skotten har jag ingen aning om, det står ju inte i artikeln i alla fall, men att han skulle kunna se vinkeln på gevärspipan och utifrån den avgöra vart skytten siktade låter ju också rätt långsökt - han måste ha fantastisk örnsyn i sånt fall...
Det står i citatet: “I could see the muzzle flash in the window and I
could see the curtains of the window flying out in the gunfire," Bruch said.
Vad han förmodligen såg, enligt min teori, hur SWAT-styrkan sköt sönder fönstret p g a skottlossning inne i sviten när de stormade. Jag tror att SWAT-styrkan har skjutit sönder det fönstret som är närmast liket på Paddock.
Citat:
Ursprungligen postat av
bjornebarn
De filmer du åsyftar är såvitt jag vet samtliga tagna med mobilkameror och mobilkameror har extremt dålig ljuskänslighet. Människans ögon är mycket bättre och kan därmed mycket väl ha sett någonting som dessa kameror inte visar.
Mynningseld mot en mörk bakgrund bör kunna registreras av både ögon och kameror. Men det är svårt att registrera något som aldrig inträffat.