Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-07, 01:11
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Jag menar att videon stöder påståendena om att det skjutits vid fler hotell än Mandalay Bay.

Nej det gör den inte. På intet vis. Du vill bara att den ska det. Finns ingenting, inga skadade eller traumatiserade gäster, inga poliser, inga sönderskjutna dörrar, ingenting. Folk sitter och väntar eller står och pratar glatt med varandra. Efter att blivit påskjutna? Du har verkligen varit ett praktkucku i flera år på flashback. En jävla massa nonsens. Återigen - tusentalsgäster på de övriga hotellen, endast ett par dårar som påstår saker - var är alla andra? Trams.
Citera
2017-10-07, 01:12
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det känns lite som att du riktar din ilska åt helt fel håll. Åt symtomen istället för sjukdomen.

Ja för det är alltid en sjukdom bakom, eller hur? Alltid nånting fuffens. Aldrig ren och enkel logik, aldrig någonsin.
Citera
2017-10-07, 01:44
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
Ja för det är alltid en sjukdom bakom, eller hur? Alltid nånting fuffens. Aldrig ren och enkel logik, aldrig någonsin.
Menar du att USA är ett hyfsat friskt samhälle med hyfsat friska demokratiska institutioner?

Skojar du?
Citera
2017-10-07, 01:49
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Då kan vi utesluta att han är syndabock. Som syndabock väljar man ju någon trovärdig.
Nej, det kan vi inte? Så här långt finns det inget som säger att han inte kan vara en patsy. Mycket privat. Mycket begränsat umgänge. Historia inom försvarsindustrin/säkerhetsklassning. Inbiten spelare ... funkar utmärkt så här långt.
Citera
2017-10-07, 01:49
  #281
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sitter du och gissar??

2x6 mm verkar mer normalt enligt internet...

How thick and strong is the glass on the windows of the average skyscraper?
Typical thickness is 6mm (~1/4") with double cladding which means it is doubled up with 10mm's of insulating argon gas in between the two pieces of glass.

Vet du vad average betyder? Det här är inte vilken skyskrapa som helst.
Citera
2017-10-07, 02:15
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, det kan vi inte? Så här långt finns det inget som säger att han inte kan vara en patsy. Mycket privat. Mycket begränsat umgänge. Historia inom försvarsindustrin/säkerhetsklassning. Inbiten spelare ... funkar utmärkt så här långt.
Hur kan det funka utmärkt om han omöjligt kan ha avfyrat dessa vapen? Det går inte ihop för mig, att skylla något på någon, som är omöjligt. Jag skulle valt någon som klarar av att utföra dådet, vilket i detta fall var omöjligt, enligt användaren jag citerade.
Citera
2017-10-07, 03:07
  #283
Medlem
Man kunde tydligen ta ut ett fönster relativt enkellt om man viste hur, bl.a. gjordes det ibland för att tvätta dem. Fönstren kunde sedan snabbt sättas in igen
https://www.youtube.com/watch?v=hQhYfFMocTE
Citera
2017-10-07, 03:18
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur kan det funka utmärkt om han omöjligt kan ha avfyrat dessa vapen? Det går inte ihop för mig, att skylla något på någon, som är omöjligt. Jag skulle valt någon som klarar av att utföra dådet, vilket i detta fall var omöjligt, enligt användaren jag citerade.
Självklart har en snubbe i hans ålder inga problem att avfyra automatgevär från ett fönster. Var har du fått det ifrån?
Citera
2017-10-07, 07:47
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Självklart har en snubbe i hans ålder inga problem att avfyra automatgevär från ett fönster. Var har du fått det ifrån?
Användaren jag diskuterade med påstod det. Det är endast det påståendet jag diskuterat, så allt annat du tagit upp har inte med min invändning att göra.
Citera
2017-10-07, 08:47
  #286
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Vet du vad average betyder? Det här är inte vilken skyskrapa som helst.

Jaså? Och du har förstås en källa som stöder dina fantasier om att fönstren på Mandalay var 5 gånger tjockare än på en genomsnittlig skyskrapa?
Citera
2017-10-07, 08:48
  #287
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Man kunde tydligen ta ut ett fönster relativt enkellt om man viste hur, bl.a. gjordes det ibland för att tvätta dem. Fönstren kunde sedan snabbt sättas in igen
https://www.youtube.com/watch?v=hQhYfFMocTE
Fast det har ju uppenbarligen inte skett här, rutorna är inte utplockade - de är krossade..
Citera
2017-10-07, 10:36
  #288
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det har ju uppenbarligen inte skett här, rutorna är inte utplockade - de är krossade..
För en person som tror att WTC demolerades under kontrollerade former med hjälp utav atombomber så är det knappast en stor eller komplicerad operation att krossa lite glas på annan plats och sen montera tillbaka det.

Har vi fått se några bevis på att det krossade glaset verkligen är det ursprungliga glaset? Det säger ganska mycket att vi inte fått se sådana bevis... Dom försöker dölja något...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback