2017-10-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag betvivlar dig inte och jag är inte retorisk. Vad menar du händer i filmen? Venus ser ju ut som en kollapsande bubbla och när den passerar solen ser den transparent ut.

Utan att ha gjort någon närmare undersökning så gissar jag att den "kollapsande bubblan" kanske kan ha att göra med det som på engelska kallas astronomical seeing, turbulensen i Jordens atmosfär.

https://en.wikipedia.org/wiki/Astronomical_seeing
Citera
2017-10-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Utan att ha gjort någon närmare undersökning så gissar jag att den "kollapsande bubblan" kanske kan ha att göra med det som på engelska kallas astronomical seeing, turbulensen i Jordens atmosfär.

https://en.wikipedia.org/wiki/Astronomical_seeing
Det kan alltså se ut som en kollapsande bubbla?
Citera
2017-10-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Frågan gällde inte om extra dagar eller inte, utan varför stjärnhimlen gör ett extra skenbart varv jämfört med solen!

Ni globhattar har ju ständigt fel!

Ni har inte ens delgett oss ett endaste litet experiment som skulle bevisa att jorden är en glob... svagt!

Och det förklarades i den tråden så grundligt att ett barn kan förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Södra och norra deklinationer ingår i detta halvklot/himlavalv.

Finns bara ett himlavalv ovanför vår cirkelrunda jordskiva, kan inte finnas två ovanför en skiva.

Trodde du att fanns två?

Jepp, himlen ser olika ut på södra resp norra halvklotet och roterar dessutom åt olika håll. Precis som den gör på en roterande glob.
Citera
2017-10-05, 20:49
Medlem
Citat:
Det kan alltså se ut som en kollapsande bubbla?

Om vi pratar om samma sak. På den videon jag tänkte på sitter han i bilen (?) och zoomar in. Det han upplever där kan jag tänka mig ha med atmosfären att göra.
Citera
2017-10-05, 20:49
Moderator
OT raderat. Detta är inte tråden om geocentrism.

/Moderator
Citera
2017-10-05, 20:56
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Det finns mängder av Youtubefilmer, sajter etc som granskar allt från månlandningar till ISS(rymdstationen). Sedan jag såg dessa och insåg att de var fejk,

Eftersom den andre snubben inte ville svara så kan jag ju ställa samma fråga till dig då, eftersom du kommer med samma påstående.

Vad är det som är fejk med exempelvis filmer från ISS (och månlandningen)? Är det för att de visar en rund jord?
Citera
2017-10-05, 20:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag vet.
Vad anser du sambandet är. Varför skulle krig ha svårare att bryta ut om alla trodde att jorden var platt?
Citera
2017-10-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Eftersom den andre snubben inte ville svara så kan jag ju ställa samma fråga till dig då, eftersom du kommer med samma påstående.

Vad är det som är fejk med exempelvis filmer från ISS (och månlandningen)? Är det för att de visar en rund jord?
Youtuba "fake ISS" så får du se saker som kroppsdelar som försvinner, folk som hänger i vajrar när de påstås vara tyngdlösa, luftbubblor i rymden. Finns en tråd om månlandninagar, eller youtuba. Ganska underhållande faktiskt.
Citera
2017-10-05, 21:12
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Youtuba "fake ISS" så får du se saker som kroppsdelar som försvinner, folk som hänger i vajrar när de påstås vara tyngdlösa, luftbubblor i rymden. Finns en tråd om månlandninagar, eller youtuba. Ganska underhållande faktiskt.

Nej, jag tänker inte leta upp något själv. Jag frågar specifikt efter vad du anser vara fejk, då måste du ju kunna påvisa detta också.
Citera
2017-10-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vad anser du sambandet är. Varför skulle krig ha svårare att bryta ut om alla trodde att jorden var platt?
Därför att vi som är slavar i detta spel skulle vända oss till jorden och skaparen för svar och inte Fransiskus, Trump, Clinton, Kim. Vi skulle ha chansen att bli oberoende och självständiga, och nämnda maktpersoner skulle inte längre vara föremål för vårt intresse eller hopp.
Citera
2017-10-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Om vi pratar om samma sak. På den videon jag tänkte på sitter han i bilen (?) och zoomar in. Det han upplever där kan jag tänka mig ha med atmosfären att göra.
https://www.youtube.com/watch?v=Jp1TxJhHpZQ Vid 2:49 börjar bubbelfilmen, innan genomskinlig mot solen.
Citera
2017-10-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Nej, jag tänker inte leta upp något själv. Jag frågar specifikt efter vad du anser vara fejk, då måste du ju kunna påvisa detta också.
Försvinnande arm vid 2:19.
https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in