Så du avgör vilka källor som är ok ... då går vi vidare. Då tar vi det en gång till. Det är helt klart värt att begrunda. Varför nonchalerar du antalet våldtäkter och alla de som inte anmäls och går till åtal. Vill du tjejer och kvinnor ont eller vad är det med dig?
"100 våldtäkter är det. HUNDRA våldtäkter OM DAGEN. 36000 om året.
Jag vill passa på att avliva myten om att kvinnor ofta falskanmäler män för våldtäkt. Nej, kvinnor ljuger inte om våldtäkt mer än nån annan ljuger om andra brott så vi behöver sluta upprätthålla den föreställningen. Jag har aldrig stött på påståendet ”tyvärr finns det ju män som ljuger om sina bilinbrott och det drabbar ju oss andra som utsatts för samma sak” eller liknande. Men så fort våldtäkt diskuteras så ska alltid nån jävla idiot (man) inflika att hujeda mig det är så fruktansvärt med alla dessa falska anmälningar som om det vore vanligt förekommande.
Men vet ni vad? Det är väldigt, obs väldigt väldigt väldigt OVANLIGT att tjejer felaktigt anklagar män för våldtäkt och övergrepp. Det händer typ nästan aldrig och i de flesta fall där kvinnor har tagit tillbaka sin anmälan (sk ”falskanmält”) har de gjort detta pga rädsla, ångest, stress – inte för att deras anmälan var falsk från början.
Däremot så är det väldigt vanligt att man INTE anmäler när man utsatts för övergrepp och ännu vanligare är det att män aldrig blir fällda för de övergrepp som faktiskt begås.
ENDAST 23% av alla våldtäkter anmäls. TJUGOTRE PROCENT. Av dessa så är det runt 5% som leder till fällande dom, när det gäller våldtäkt mot barn är siffrorna ännu mer deprimerande.
SÅ. Om 100 våldtäkter begås så anmäls bara 23 av dessa (23%) av dessa går cirka 1 till fällande dom. 99 går alltså fria. Fattar ni hur jävla absurt detta är?
http://ladydahmer.nu/2017/september/...-valdtakt.html
Citat:
Ursprungligen postat av
awesome5
Okej Mooon, jag ska ta det lite lugnt nu.
Så du besvarar mitt inlägg som består av en önskan om en källa på ett vågat påstående med ett:
Jag kan också plocka en massa meningar ur röven.
Jag ville ha en källa till påståendet. Att du skriver en massa utan källor säger inte ett skit.
Och använd aldrig Lady Dahmer som källa. Är det inte hon som ville att det skulle finnas en skatt på att vara man? Jo det är ju väldigt begåvat att använda henne som källa.
Du skrev:
"...
Linnea och alla andra feminister i Sverige är ett stort skämt. Men ni kan ju låtsas som att ni har folkligt stöd. Dårar".
Hur ska det annars uppfattas? Berätta! Du kanske inte alls syftar på att Linnea och den absoluta majoriteten av tjejer och kvinnor vill inte ha dick-pics skickade till sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
hicku
Var det där mina ord, eller dina? Dina, va? Feminismen har inget folkligt stöd, nej