2017-10-05, 12:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du vill gärna påpeka att jag är lastgammal. Jag är 36.

Du är äldre än mediafeministen, du borde alltså veta vid det här laget att många kvinnor far med osanning och överdriver precis lika mycket som män, det är ingen egentlig skillnad mellan könen, titta bara på alla kvinnliga politiker som Mona Sahlin tex.

Citat:
Nejdu lilla gubben.

Ja lilla gumman, jag lyssnar.

Citat:
Att kvinnor ska ändra på sig för att stackars stackars männen inte ska tappa allt har redan prövats.

Nej, det har inte prövats. Internet har bara existerat i dryga 25 år.

Citat:
Fokuset bör med andra ord ligga på att jävligt tydligt från början ingjuta vad samtycke är.

Du visar tydligt att du är en extremfeminist nu, du vill alltså ha någon form av samtyckeslag när det gäller nätraggande? Hur ska den fungera då tänkte du? Ska alla nätaktiva människor underteckna ett kontakt där dom godkänner att andra har rätt att visa intresse?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-10-05 kl. 12:41.
Citera
2017-10-05, 13:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Studier visar att de som ljuger om detta ligger omkring 0.5%.

Vilka studier då? Enligt egen utredning som polisen gjorde för några år sedan så var minst var femte anmäld våldtäkt falsk. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=1386947

Citat:
Många många mer gärningsmän går fria pga att det saknas teknisk bevisning. Personer utsatts för våldtäkt ljuger alltså inte mer än andra brottsoffer, men synen på kvinnor, sexualitet påverkar attityden. Som den du har.

Många kvinnor fälls för falsk tillvitelse, hur ser du på det? Hur påverkar det din attityd som extremfeminist? Här är ett exempel på hur lögnaktiga kvinnor kan vara.

http://www.dagensjuridik.se/2016/05/man-spelade-nar-kvinna-erkande-logn-om-valdtakt-kvinnan-falls-i-hovratten

Man hör nästan aldrig kvinnor debattera sånt här, allra minst den unga mediafeministen som tycks ha en svårartad fixering vid "snoppbilder".

Citat:
Du tar upp dessa exempel då dessa är de som finns och sticker ut. De är med andra ord så pass ovanliga

Skitsnack, falska påhittade våldtäkter är faktiskt vanliga. Alla läsare kan googla och läsa själv. Frågan är bara varför feminister som du vill gömma detta under mattan?

Citat:
Jag känner inte Linnea. Men jag tycker att hon är modig och jag tycker det är bra att inte lägga locket på. Alltså detta har alltid förekommit, i och med internet är det mer synligt. Skillnaden är att numera kan kvinnor säga ifrån.

Det kan män också göra om dom ser att något är fel och inte stämmer, eller hur? Det är därför TS skapade denna tråd.

Den unga mediafeministen du avgudar är förresten inte mer modig än nån annan, de riktigt svåra frågorna undviker hon hela tiden utan det är snoppbilder som står i fokus. Tänk om hon kunde prata lite mer om det systematiska åldersfusket hos många av de ensamkommande männen eller alla de problem som tiggarnas illegala boplatser medför?

Är inte det viktigare ämnen än att tjata om en och annan snoppbild i evigheter?
Citera
2017-10-05, 17:03
Medlem
Skuldbelägg kvinnan i någon form och du får löpa gatlopp. Och sen har vi feminister i Sverige (och en "feministisk" regering) som älskar sin "alla män"-retorik. Intressanta tider man lever i.

Linnea och alla andra feminister i Sverige är ett stort skämt. Men ni kan ju låtsas som att ni har folkligt stöd. Dårar.
Citera
2017-10-05, 17:28
Medlem
Mooons avatar
Du menar att Svenska folket stödjer män som skickar dick-pics till kvinnor och att äldre män raggar på unga tjejer på vanliga sociala medier?

Något säger mig är du har väldigt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av hicku
... Linnea och alla andra feminister i Sverige är ett stort skämt. Men ni kan ju låtsas som att ni har folkligt stöd. Dårar.
Citera
2017-10-05, 18:01
Medlem
Citat:
Studier visar att de som ljuger om detta ligger omkring 0.5%.

Om du faktiskt inte har några studier eller känner till några så är detta ett väldigt, väldigt dumt påstående. Om detta inte är sant så kommer ingen kunna ta dig på allvar i denna tråden längre.
Tror dessutom att många inte kommer ta dig seriöst hädanefter när man diskuterar feminism och jämställdhet.

Jag har aldrig hört talas om en sådan studie och speciellt inte att procenten skulle vara så lågt som 0.5%. Så jag vill gärna se en källa till ditt påstående.
Citera
2017-10-05, 18:25
Medlem
Mooons avatar
Ta du det lilla lugna nu bara!

"100 våldtäkter är det. HUNDRA våldtäkter OM DAGEN. 36000 om året.

Jag vill passa på att avliva myten om att kvinnor ofta falskanmäler män för våldtäkt. Nej, kvinnor ljuger inte om våldtäkt mer än nån annan ljuger om andra brott så vi behöver sluta upprätthålla den föreställningen. Jag har aldrig stött på påståendet ”tyvärr finns det ju män som ljuger om sina bilinbrott och det drabbar ju oss andra som utsatts för samma sak” eller liknande. Men så fort våldtäkt diskuteras så ska alltid nån jävla idiot (man) inflika att hujeda mig det är så fruktansvärt med alla dessa falska anmälningar som om det vore vanligt förekommande.

Men vet ni vad? Det är väldigt, obs väldigt väldigt väldigt OVANLIGT att tjejer felaktigt anklagar män för våldtäkt och övergrepp. Det händer typ nästan aldrig och i de flesta fall där kvinnor har tagit tillbaka sin anmälan (sk ”falskanmält”) har de gjort detta pga rädsla, ångest, stress – inte för att deras anmälan var falsk från början.

Däremot så är det väldigt vanligt att man INTE anmäler när man utsatts för övergrepp och ännu vanligare är det att män aldrig blir fällda för de övergrepp som faktiskt begås.

ENDAST 23% av alla våldtäkter anmäls. TJUGOTRE PROCENT. Av dessa så är det runt 5% som leder till fällande dom, när det gäller våldtäkt mot barn är siffrorna ännu mer deprimerande.

SÅ. Om 100 våldtäkter begås så anmäls bara 23 av dessa (23%) av dessa går cirka 1 till fällande dom. 99 går alltså fria. Fattar ni hur jävla absurt detta är?

http://ladydahmer.nu/2017/september/nej-kvinnor-ljuger-inte-om-valdtakt.html

Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Om du faktiskt inte har några studier eller känner till några så är detta ett väldigt, väldigt dumt påstående. Om detta inte är sant så kommer ingen kunna ta dig på allvar i denna tråden längre.
Tror dessutom att många inte kommer ta dig seriöst hädanefter när man diskuterar feminism och jämställdhet.

Jag har aldrig hört talas om en sådan studie och speciellt inte att procenten skulle vara så lågt som 0.5%. Så jag vill gärna se en källa till ditt påstående.
Citera
2017-10-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du menar att Svenska folket stödjer män som skickar dick-pics till kvinnor och att äldre män raggar på unga tjejer på vanliga sociala medier?

Något säger mig är du har väldigt fel.

Var det där mina ord, eller dina? Dina, va? Feminismen har inget folkligt stöd, nej
Citera
2017-10-05, 19:10
Medlem
Citat:
Text.

Okej Mooon, jag ska ta det lite lugnt nu.

Så du besvarar mitt inlägg som består av en önskan om en källa på ett vågat påstående med ett:
Citat:
Jag vill passa på att avliva myten om att kvinnor ofta falskanmäler män för våldtäkt. Nej, kvinnor ljuger inte om våldtäkt mer än nån annan ljuger om andra brott så vi behöver sluta upprätthålla den föreställningen. Jag har aldrig stött på påståendet ”tyvärr finns det ju män som ljuger om sina bilinbrott och det drabbar ju oss andra som utsatts för samma sak” eller liknande. Men så fort våldtäkt diskuteras så ska alltid nån jävla idiot (man) inflika att hujeda mig det är så fruktansvärt med alla dessa falska anmälningar som om det vore vanligt förekommande.

Jag kan också plocka en massa meningar ur röven.

Jag ville ha en källa till påståendet. Att du skriver en massa utan källor säger inte ett skit.
Och använd aldrig Lady Dahmer som källa. Är det inte hon som ville att det skulle finnas en skatt på att vara man? Jo det är ju väldigt begåvat att använda henne som källa.
Citera
2017-10-05, 20:20
Medlem
Mooons avatar
Så du avgör vilka källor som är ok ... då går vi vidare. Då tar vi det en gång till. Det är helt klart värt att begrunda. Varför nonchalerar du antalet våldtäkter och alla de som inte anmäls och går till åtal. Vill du tjejer och kvinnor ont eller vad är det med dig?

"100 våldtäkter är det. HUNDRA våldtäkter OM DAGEN. 36000 om året.

Men vet ni vad? Det är väldigt, obs väldigt väldigt väldigt OVANLIGT att tjejer felaktigt anklagar män för våldtäkt och övergrepp. Det händer typ nästan aldrig och i de flesta fall där kvinnor har tagit tillbaka sin anmälan (sk ”falskanmält”) har de gjort detta pga rädsla, ångest, stress – inte för att deras anmälan var falsk från början.

Däremot så är det väldigt vanligt att man INTE anmäler när man utsatts för övergrepp och ännu vanligare är det att män aldrig blir fällda för de övergrepp som faktiskt begås.

ENDAST 23% av alla våldtäkter anmäls. TJUGOTRE PROCENT. Av dessa så är det runt 5% som leder till fällande dom, när det gäller våldtäkt mot barn är siffrorna ännu mer deprimerande.

SÅ. Om 100 våldtäkter begås så anmäls bara 23 av dessa (23%) av dessa går cirka 1 till fällande dom. 99 går alltså fria. Fattar ni hur jävla absurt detta är?
http://ladydahmer.nu/2017/september/...-valdtakt.html

Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Okej Mooon, jag ska ta det lite lugnt nu.

Så du besvarar mitt inlägg som består av en önskan om en källa på ett vågat påstående med ett:

Jag kan också plocka en massa meningar ur röven.

Jag ville ha en källa till påståendet. Att du skriver en massa utan källor säger inte ett skit.
Och använd aldrig Lady Dahmer som källa. Är det inte hon som ville att det skulle finnas en skatt på att vara man? Jo det är ju väldigt begåvat att använda henne som källa.

Du skrev:
"... Linnea och alla andra feminister i Sverige är ett stort skämt. Men ni kan ju låtsas som att ni har folkligt stöd. Dårar".

Hur ska det annars uppfattas? Berätta! Du kanske inte alls syftar på att Linnea och den absoluta majoriteten av tjejer och kvinnor vill inte ha dick-pics skickade till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Var det där mina ord, eller dina? Dina, va? Feminismen har inget folkligt stöd, nej
Citera
2017-10-06, 01:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ett litet axplock ovan vid en snabbgoogling av falska våldtäkter. Det tycks istället vara rätt vanligt med falska våldtäktsanmälningar för det finns många fler exempel än de ovan uppräknade!

Din trovärdighet är precis lika låg som hos de kvinnor som bevisligen ljög om våldtäkt. Man kan fråga sig om du har någon ryggrad att tala om?

Lögnen tycks faktiskt vara satt i system hos dig?

Citat:

Vart har du hittat dom där siffrorna? Enligt poliser i Göteborg så är 8 av 10 anmälda våldtäkter med "okänd gärningsman" påhittade.

https://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

Citat:
Om 100 våldtäkter begås så anmäls bara 23 av dessa (23%) av dessa går cirka 1 till fällande dom. 99 går alltså fria. Fattar ni hur jävla absurt detta är?[/i]
http://ladydahmer.nu/2017/september/nej-kvinnor-ljuger-inte-om-valdtakt.html

Du hänvisar till en extremfeminist, kunde du inte hitta nåt bättre exempel?

Varför fäster förvirrade kvinnor som du tex så oerhört stor trovärdighet till mediafeminister som Linnea och Dahmer?

Är inte det här ett stort gigantiskt problem? Vi har helt uppenbart flera mediafeminister som gör allt för att förtränga falska våldtäktsanmälningar för att istället fokusera på snoppbilder och liknande som inte alls går att jämföra med en falsk våldtäktsanmälan?

Har inte debatten kantrat något?

Varför är feminister så rädda för att erkänna att dom har många systrar som bevisligen ljuger om allt möjligt?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-10-06 kl. 01:48.
Citera
2017-10-15, 01:47
Medlem
Citat:
Du vill gärna påpeka att jag är lastgammal. Jag är 36.

Nejdu lilla gubben. Att kvinnor ska ändra på sig för att stackars stackars männen inte ska tappa allt har redan prövats. Och gissa vad? Det funkar Inte. Fokuset bör med andra ord ligga på att jävligt tydligt från början ingjuta vad samtycke är.

Det krävs att både män och kvinnor förändrar sig. Män bör inte skicka kukbilder. Och kvinnor bör inte lägga upp halvnakna bilder som kommer upp i människors flöden utan att de bett om det.

Dessutom skickar ju även kvinnor nakenbilder till män men det talas det mindre om. Skulle man hänga ut en sådan kvinna blir man anklagad för att ägna sig åt hämndporr.
Citera
2017-10-15, 01:50
Medlem
Dessutom så kampanjar Linnéa för att sex och samlevnad ska bli ett obligatoriskt skolämne.

Det är alltså väldigt viktigt att hon ej får nakenbilder hon ej bett om, men skolbarn ska tvingas att läsa om sex, kolla på sexuella bilder och videos på sexuella handlingar. Det ska barn tvingas till enligt Linnéa även om det ligger långt utanför barnets comfort zone.

Jag tyckte skolans sexualundervisning var superäckligt trots att jag annars älskar sex. Att göra om det till ett helt skolämne vore en mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in