Citat:
Ursprungligen postat av
emma80
Morgan är en person jag inte blir riktigt klok på. Framstår som lite bakom och slö när man kollar serien. Går runt i sin egen lilla bubbla och värld.
Samtidigt bor han gott i ett hus (ärvt från föräldrarna som jag har förstått det), reser jorden runt med sin bästis och verkar vara miljonär efter att ha investerat bra i aktieaffärer.
Säkerligen mer pengar på kontot och mer berest än både mig, dig och de flesta andra här inne. Så han skrattar nog hela vägen till banken. Det är väl bara att lyfta på hatten och gratulera honom, samt inse att man nog aldrig lär bli riktigt klok på honom, antar jag.
Att han är lite långsam behöver ju inte betyda att han är helt dum i huvudet. Om han nu har asberger eller någon sådan diagnos så brukar väl många av dem med den typen av diagnoser nörda in sig i något ämne. Då kan det ju vara så att han har nördat in sig i hur aktiemarknaden fungerar och därför är framgåsrik där. Eller så har han bara haft bonntur, alternativt att han har fått professionell hjälp med hur han ska investera.
Att han är berest beror ju helt och hållet på Kanal 5, som har skickat honom runt på en massa ställen. Men både han och Ola-Conny verkar ju vara för trångsynta och korkade för att få ut något av reseandet.
T.ex. de åker till Hawaii för att se om de kan äta samma Hawaiiburgare - en vanlig burgare med en ananasskiva på - som de brukar göra hemma i Ullared.

Sen är programmet så klart vinklat för att de ska framstå som riktigt korkade, men jag det verkar inte som om filmteamet och producenten behöver vinkla så mycket för att lyckas med att nå det målet.