2017-10-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det sker lite skumma saker efter skjutningen.
Foton tagna med mobil inne i sviten läcker av mystisk anledning ut till Bostan24 som ägs av Fox och som är högpolitiska, dessa hamnar senare hos Reddit utan logga.

Boston 24 har i sin tur haft en nyhet som är okänd här i Sverige som är minst sagt intressant, i samband med de svåra orkanerna gick det ut myndighetsdirektiv att ha laga rätt att beslagta folks vapen och ammunition, och detta bara veckor före detta attentat.

http://www.fox25boston.com/news/trending-now/hurricane-irma-nra-threatens-legal-action-over-order-to-seize-guns-on-us-virgin-islands/604711338

Kanske tillfällighet men att Boston24 får bilderna först som just jobbar mot Washington DC, och sen NRA:s bråk med politikerna pekar på att vår GM kan ha haft en politisk styrning. Många andra tv-stationer hade betalat 10 dubbelt mer för dessa foton. Och det pågår en internutredning hos polisen i vem som släppte dessa foton.

Kan vara värt att ha denna politiska åtgärd i minnet är man försöker reda ut detta attentat.

Min blick säger mig hela tiden att dessa bilder är framställda på en dator, typ den grafik som används i dataspel. Plus lite "defekthetsfilter" som ska göra att de ser äkta ut. Har jag rätt kan de ju tom vara framställda FÖRE skjutningen...

(Kommentar som med viss risk kan resultera i ett foliehattsangrepp...)
Citera
2017-10-05, 15:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det finns ju en del som tyder på att han inte var ensam. Vi har ju restaurangnotan från 0927 som tyder på att mer än en person skulle ha mat. Vi har mängden vapen och två hål i fasaden.
När även sheriffen i Las Vegas säger att det troligen var mer än en inblandad så måste det innebära att de inte har något som visar på motsatsen. Det finns alltså ingen övervakningskamera som har övervakat korridoren eller hotellrummet. Sedan har vi den australiensiske rumsgrannen som också har talat om flera skyttar.

Det är alltså inte omöjligt att det kan ha funnits mer än en person i rummet under skottlossningen och det är inte helt säkert att Paddock tog sitt eget liv.

Kan vara knepigt att få någon att sitta still till man har pillat in revolvern i läge i gommen dock.
Citera
2017-10-05, 15:17
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur det kunde ta polisen så lång tid att hitta rummet skytten var i. Var skytten ensam på hela våningen eller? För om man ska tro media så kunde skytten spray n pray mellan 9 till 11 minuter och jag vet inte hur andra reagerar men grannarna borde väl ändå ha ringt polisen inom loppet av en minut när de hör att personen som är vägg-i-vägg skjuter automateld med en automatkarbin?
Citera
2017-10-05, 15:25
Medlem
santacls avatar
En ny Body Language video, något är skumt med brorsan.

https://www.youtube.com/watch?v=Qg_Z-oEEt-c

Den första finns här

https://www.youtube.com/watch?v=YDOJWzF_trI
Citera
2017-10-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jag förstår inte riktigt hur det kunde ta polisen så lång tid att hitta rummet skytten var i. Var skytten ensam på hela våningen eller? För om man ska tro media så kunde skytten spray n pray mellan 9 till 11 minuter och jag vet inte hur andra reagerar men grannarna borde väl ändå ha ringt polisen inom loppet av en minut när de hör att personen som är vägg-i-vägg skjuter automateld med en automatkarbin?

Dom insåg rätt omedelbart ungefär var han va. läs tråden för i helvete
Citera
2017-10-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Dom insåg rätt omedelbart ungefär var han va. läs tråden för i helvete
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4945322/Vet-wants-know-cops-took-long-stop-shooter.html
Ok I stand corrected. Men då är frågan varför det tog polisen så lång tid att ta sig in i rummet.

Foliehatt på!
Citera
2017-10-05, 15:31
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4945322/Vet-wants-know-cops-took-long-stop-shooter.html
Ok I stand corrected. Men då är frågan varför det tog polisen så lång tid att ta sig in i rummet.

Foliehatt på!
Enligt polisen valde man att vänta, eftersom man inte bedömde det som akut att gå in, då han inte längre sköt.
Citera
2017-10-05, 15:36
Medlem
AX64s avatar
Citat:

Foliehatt på!

Aftonbladet uppgav att polisen hade tagit tid på sig att evakuera hotellgäster innan de ville gå in till galningen. Rätt förståeligt när man handskas med en kille som sprutar ur sig kulor mot oskylda offer i rasande fart.
Citera
2017-10-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Enligt polisen valde man att vänta, eftersom man inte bedömde det som akut att gå in, då han inte längre sköt.
"Nä vi låter honom tömma ett par magasin till och när han inte längre skjuter, då går vi in". wat.
Citera
2017-10-05, 15:37
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Det kanske inte tog de då lång tid att lokalisera rummet men däremot att ta sig dit? Jag utgår från att man inte tar hissen till 32 våningen när man har en galning som ligger o skjuter och man inte vet hur många det är.
Citera
2017-10-05, 15:38
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:

Vid den tiden är det nog inte många inne på sina rum. Las Vegas är en nöjesmetropol. Staden sover aldrig.
Citera
2017-10-05, 15:40
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
"Nä vi låter honom tömma ett par magasin till och när han inte längre skjuter, då går vi in". wat.
Nej, han hade slutat tömma magasin redan när polisen var på plats. Enligt publicerade tidslinjer så sköt han enbart under ca 10 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in