2017-10-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Har vi bilder på dörren?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja. Finns nog i tråden tiotals gånger. Du får kolla bakåt i tråden jag hinner inte leta upp bilden nu. Men den var på imgur om jag inte minns fel.

https://imgur.com/a/Bb9wz
Citera
2017-10-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det var klockan 22:26 då en säkerhetsvakt skulle gå in i rummet och han blev skjuten i benet genom dörren. GM såg honom förmodligen på sin övervakningskamera.

Det ska senast ha varit 10:15 p.m eftersom det är då gärningsmannen avlossar de sista skotten. Tidensangivelsen är från polisens presskonferens för 12 timmar sedan.

http://www.cnn.com/2017/10/05/us/las-vegas-shooting-timeline/index.html
Senast redigerad av Hominem 2017-10-05 kl. 14:25.
Citera
2017-10-05, 14:24
Medlem
sqrt25s avatar
De kameror SP satt upp tycker inte jag måste tolkas som att han hade flyktplaner. Tror det handlade om att ha koll på om han var på väg att avslöjas.
Om uppgiften att han hade en bil med sprängämnen ( eller ingredienser) stämmer så skulle väl det mera tyda på att han tänkte dra efter skjutningen och ställa till mer elände.
Om nu den bilen fanns i närheten.
Han hade sprängämnen i hotellrummet har jag läst. När och hur kan han ha tänkt använda det. För mig verkar det inte som att planeringen var helt hundra. Tror inte han hade nån medhjälpare. Han var hyffsat beslutsam och ihärdig.
Polisen måste naturligtvis tänka på att det kan finnas medhjälpare och kolla efter tecken på det.
Senast redigerad av sqrt25 2017-10-05 kl. 14:27.
Citera
2017-10-05, 14:31
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det lilla rummet (SPs rum) är det rum som går att öppna upp i anslutning till sviten (SPs svit) och alltså inte Brian Hodges rum. Roomservicevagnen stod utanför SPs rum. Brian Hodge måste ha bott i något annat rum i samma korridor i så fall.

https://static01.nyt.com/images/2017/10/02/us/mandalay-bay-vegas-shooting-1506946492937/mandalay-bay-vegas-shooting-1506946492937-master495-v8.jpg
Men roomservicevagnen står utanför dörren som är vinkelrätt och till höger om dörren som går in till sviten(32-135). Och på den dörren som vagnen står utanför så framgår rumsnumret: 32-134. Vilket då är samma rum som australiensaren Brian Hodges påstår att han bodde i på massakernatten. Det kan ju vara så att Brian Hodges tog fel på i vilket rum han bodde i eller blev felciterad, men av artikeln framgår att han(Brian Hodges) bodde i 32-134.
Senast redigerad av Mimur 2017-10-05 kl. 14:57.
Citera
2017-10-05, 14:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
De kameror SP satt upp tycker inte jag måste tolkas som att han hade flyktplaner. Tror det handlade om att ha koll på om han var på väg att avslöjas.
Om uppgiften att han hade en bil med sprängämnen ( eller ingredienser) stämmer så skulle väl det mera tyda på att han tänkte dra efter skjutningen och ställa till mer elände.
Han hade sprängämnen i hotellrummet har jag läst. När och hur kan han ha tänkt använda det. För mig verkar det inte som att planeringen var helt hundra. Tror inte han hade nån medhjälpare. Han var hyffsat beslutsam och ihärdig.
Polisen måste naturligtvis tänka på att det kan finnas medhjälpare och kolla efter tecken på det.

Sprängämnen på hotellrummet? Källa? Tror du missuppfattat något. Har varken läst eller hört något om sprängämnen på rummet.

Däremot sprängde polisen upp dörren.
Citera
2017-10-05, 14:35
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sprängämnen på hotellrummet? Källa? Tror du missuppfattat något. Har varken läst eller hört något om sprängämnen på rummet.

Däremot sprängde polisen upp dörren.
Jag kan absolut ha missuppfattat. Kommer inte ihåg var jag kan ha läst det. Ska försöka leta.
Edit
Antagligen en missuppfattning eftersom man fann mycket ammunition samt även sprängämnen i hans hem.
Senast redigerad av sqrt25 2017-10-05 kl. 14:39.
Citera
2017-10-05, 14:39
Medlem
Bernie.Snusksten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Sjukt mycket information.

Kan någon som har koll bekräfta att skytten skjutit några skott inifrån och ut genom dörren?

Jag såg en bild på delar av hotelldörren där man kunde se kulhål. När i förloppet kan detta ha inträffat?

Ifrån presskonfen som var i natt sades det att det avlossats runt 200 kulor ifrån rummet ut i korridoren och att säkerhetsvakten (Jesus) hade änglavakt som bara blev träffad i benet.

Sen ett tips för framtiden är ju att läsa sammanfattningarna som MOD uppdaterar i förstainläggen i denna typ av trådar.
Senast redigerad av Bernie.Snusksten. 2017-10-05 kl. 14:42.
Citera
2017-10-05, 14:41
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag tror inte heller att han hade någon medhjälpare. Måste vara väldigt svårt att få någon att hjälpa till och delta i dylikt.
Annat är det med islamistiska terrrdåd då själva motivet/åsikten delas av många.
Citera
2017-10-05, 14:43
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det lilla rummet (SPs rum) är det rum som går att öppna upp i anslutning till sviten (SPs svit) och alltså inte Brian Hodges rum. Roomservicevagnen stod utanför SPs rum. Brian Hodge måste ha bott i något annat rum i samma korridor i så fall.

https://static01.nyt.com/images/2017/10/02/us/mandalay-bay-vegas-shooting-1506946492937/mandalay-bay-vegas-shooting-1506946492937-master495-v8.jpg

Problemet är att mr Hodge påstår ordagrant, om han ej är felciterad, att han bodde i rum 32-134. Dvs det rummet på bilden, det rummet med vagnen utanför.
Citera
2017-10-05, 14:47
Medlem
absolut-justices avatar
Det sker lite skumma saker efter skjutningen.
Foton tagna med mobil inne i sviten läcker av mystisk anledning ut till Bostan24 som ägs av Fox och som är högpolitiska, dessa hamnar senare hos Reddit utan logga.

Boston 24 har i sin tur haft en nyhet som är okänd här i Sverige som är minst sagt intressant, i samband med de svåra orkanerna gick det ut myndighetsdirektiv att ha laga rätt att beslagta folks vapen och ammunition, och detta bara veckor före detta attentat.

http://www.fox25boston.com/news/trending-now/hurricane-irma-nra-threatens-legal-action-over-order-to-seize-guns-on-us-virgin-islands/604711338

Kanske tillfällighet men att Boston24 får bilderna först som just jobbar mot Washington DC, och sen NRA:s bråk med politikerna pekar på att vår GM kan ha haft en politisk styrning. Många andra tv-stationer hade betalat 10 dubbelt mer för dessa foton. Och det pågår en internutredning hos polisen i vem som släppte dessa foton.

Kan vara värt att ha denna politiska åtgärd i minnet är man försöker reda ut detta attentat.
Senast redigerad av absolut-justice 2017-10-05 kl. 14:51.
Citera
2017-10-05, 14:59
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Jag kan absolut ha missuppfattat. Kommer inte ihåg var jag kan ha läst det. Ska försöka leta.
Edit
Antagligen en missuppfattning eftersom man fann mycket ammunition samt även sprängämnen i hans hem.
Det fanns tydligen bland annat ammonium-nitrat i bilen läste jag någonstans
Senast redigerad av Mimur 2017-10-05 kl. 15:02.
Citera
2017-10-05, 15:07
Medlem
trewqs avatar
Har det framkommit några trovärdiga uppgifter kring HUR rik han var?
Visst, han skickade $100.000 till sin flickväns konto i Filippinerna, men det kan ju ha varit en slags avskedsgåva och att han därmed tömde sitt eget sparkapital.

Enligt det här inlägget (FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA? var han god för två miljoner USD. Har någon myndighet verkligen bekräftat att han var ekonomiskt oberoende dollarmiljonär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in