2017-10-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Fast detta är ju ett annat fall.

Man kan dock notera att Aspgren är ett exempel på en person som mördar och genomför en offensiv styckning utan att ha mördat förr.

Det finns ju några fall där mord och styckning, som personen begått i vuxen ålder, varit det första mordet. Vachtareeya-mordet uppe i Norrland (Boden?) är ett exempel. Och Madsen ett. Och Aspgren ett. Vad gäller de två senare så innehar man våldsamma filmer med bdsm, mord etc. Vad gäller Madsen är dessa filmer något han mår bra av. Likaså den bdsm-kultur han frekventerade regelbundet fick honom att må bra. Och jag anar att hans avtrubbade sinne behövde mer och mer näring. Ungefär som en knarkare eller alkoholist behöver mer och mer för att få samma verkan.

I fängelset får inte Madsen utlopp för minsta lilla sjuk handling. Och han kommer antagligen explodera. Hur denna explosion kommer se ut har jag inte en susning om. Kanske självmord? Vore en stilla nåd att bedja om.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 10:40.
Citera
2017-10-05, 10:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ju några fall där mord och styckning, som personen begått i vuxen ålderm, varit det första mordet. Vachtareeya-mordet uppe i Norrland (Boden?) är ett exempel. Och Madsen ett. Och Aspgren ett. Vad gäller de två senare så innehar man våldsamma filmer med bdsm, mord etc. Vad gäller Madsen är dessa filmer något han mår bra av. Likaså den bdsm-kultur han frekventerade regelbundet fick honom att må bra. Och jag anar att hans avtrubbade sinne behövde mer och mer näring. Ungefär som en knarkare eller alkoholist behöver mer och mer för att få samma verkan.

I fängelset får inte Madsen utlopp för minsta lilla sjuk handling. Och han kommer antagligen explodera. Hur denna explosion kommer se ut har jag inte en susning om. Kanske självmord? Vore en stilla nåd att bedja om.

Jag tycker inte man kan dra för stora växlar på att ett bdsm-intresse i allmänhet leder till ökad risk för att begå sexualvåld, men i vissa fall är det ju det ena ett symtom på det andra.
Citera
2017-10-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tycker inte man kan dra för stora växlar på att ett bdsm-intresse i allmänhet leder till ökad risk för att begå sexualvåld, men i vissa fall är det ju det ena ett symtom på det andra.
Nja, jag menade inte så. Mer att det är något som kan peka i en riktning tillsammans med andra indicier i ett mordfall. Det ena läggs till det andra. Ungefär som att många pedofiler har blivit sexutnyttjade som små. Därmed absolut inte sagt att de som blivit utnyttjade blir pedofiler. Även om liknelsen haltar.
Citera
2017-10-05, 10:57
Medlem
Jag vet inte om den här länken lagts ut. Men småintressant:

https://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-kring-peter-madsens-kvinnomordsfilmer-i-jobbdatorn/
Citera
2017-10-05, 11:01
Medlem
Danska polisen har säkert förhört Peter Madsens praktikant angående datorn och dessa äckliga filmer.

Givetvis kommer praktikanten neka och polisen kan se tider när dessa filmer laddats hem och när dessa filmer tittats på och var praktikanten inte där vid dessa tider ja case closed. Praktikanten har nog alibi vid några tidpunkter. Vissa filmer kan vara laddade långt innan ptaktikanten började hos PM, tex.
Citera
2017-10-05, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Gå tillbaka i tråden till inläggen från igår eftermiddag - kväll som citerar ur häktningsförhandlingen så hittar du det. Kan inte hitta Liverapporterna nu, ekstrabladet verkar ha låst sina artiklar för pren, och btdks hittar jag inte , men referaten finns i tråden angående påsen med fynden.

Ed: Här hittade jag ett: från Bt.dk : (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

Det där verkar vara en missuppfattning att dom skulle hittat en påse, såhär står det på ekstrabladet om samma sak.

En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.

Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.

Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op.

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

Det är alltså ett stycke tyg i en påse från rättsmedicinska det handlar om, som innehåller spår av muskelfiber, ben, fettvävnad och blod. Alltså ett stycke tyg man klippt ut från overallen han bar när han gick iland. Och detta hittar man på overallens rygg, m.a.o har M burit likdelar på ryggen uppför lejdaren.

Man har alltså inte hittat en påse med slaktrester i ubåten.
Citera
2017-10-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Danska polisen har säkert förhört Peter Madsens praktikant angående datorn och dessa äckliga filmer.

Givetvis kommer praktikanten neka och polisen kan se tider när dessa filmer laddats hem och när dessa filmer tittats på och var praktikanten inte där vid dessa tider ja case closed. Praktikanten har nog alibi vid några tidpunkter. Vissa filmer kan vara laddade långt innan ptaktikanten började hos PM, tex.
Jag är övertygad om att polisen tar allt vad Madsen säger med en stor skopa salt. Han har ljugit från det han gick i land den 11/8 tills nu. Genom hela sitt liv har Madsen tagit credit för det andra gjort, och när han misslyckats är det andras fel, inte hans. Han är en stor bluff. Och det vet alla vid det här laget. Men de måste ju utesluta allt - och då gör de säkert som du säger, förhör praktikanten. Och det är ju inte helt allmängiltigt att älska såna filmer så det vore ju verkligen ett sammanträffande att det finns flera såna sjuka personer i en och samma verkstad. En som styckmördar, och en helt annan som gillar att kika på såna här äckliga filmer.
Citera
2017-10-05, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har uppfattat det som vävnadsrester i en väska, och att han hade blodspår på länderna och nedre delen av ryggen. Som om han stoppat de styckade delarna i en väska, kånkat upp väskan i tornet för att dumpa delarna men inte gjort sig av med väskan? Om väskan hade en axelrem (praktiskt om man ska uppför en stege i tornet) så är det kanske så att den läcker och han på så sätt fått på sig blodfläckarna? På bilderna från när han kom i land såg det ju inte ut som att han skulle haft overallen på sig vid styckningen (jag inbillar mig att det skulle vara ganska slafsigt, särskilt om han använt såg)?

Nej, se mitt tidigare inlägg här. Någon som skrivit refratet har missuppfattat det som sades här verkar det som.
Citera
2017-10-05, 11:25
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Googlade på sexualsadist, hittade denna amerikanska polissidan med förklaring. Typ allt stämmer på Peter Madsen. Är så jäkla läskigt! https://www.officer.com/investigations/article/10233107/the-sexual-sadist

Intressant läsning. Stämmer som du säger väldigt väl in på Madsen och hans beteende runt dådet. Ifrån den något slarviga planeringen (som han är övertygad är nog för vem skulle kunna överlista/vara smartare än Raket-Madsen) till hans totala nekande och ändå insisterande på att häktningarna ska vara offentliga.

The sadist views himself as more intelligent than the rest of society, especially law enforcement personnel. Additionally, he has usually mastered the art of deception. Even if he is confronted with hard evidence he will invariably rationalize his actions........ Sexual sadists will frequently be agreeable to an in interview with law enforcement, even after being advised of their rights. They fully believe that they have the ability to outwit the detective and are convinced they will not divulge any incriminating information.

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Eller inte.. så här kan hans plan ha sett ut:

1) Finn ett lämpligt offer som självmant kliver ombord på ubåten
2) Se till att bli sedd tillsammans på ubåten, prata med folk och vinka glatt, så att framstår osannolikt att PM är en ond gärningsman om detta någonsin kommer på tal i framtiden
3) Begå gärningen som han drömt om
4) Dumpa kroppsdelarna
5) Åk hem och sanera ubåten (se till att den var förberedd med en plastrulle för att minska mängden saneringsarbete)
6) Kryp ner i sängen hemma och vänta på att polisen ringer
7) Berätta att ni bara var ute den korta turen som avtalats och att han släppte av den saknade kvinnan i en mörk och erkänt kriminellt belastad hamn sent på kvällen

Skulle den kände ubåtsbyggaren bli misstänkt för någonting om det utspelat sig enligt ovan? En journalist gör en rutinintervju med en känd dansk raketingenjör och försvinner när hon är på väg hem?

Att det framstår som lite otroligt tror jag kan bero på en kombination av orsaker. Dels Madsens narcissism/psykopati - han kan inte föreställa sig att någon inte skulle köpa hans förklaring eller att någon skulle kunna se igenom Raket-Madsens ypperliga planer. Jag tror han gått och planerat och funderat på detta en längre tid, men Kim Wall var inte det tilltänkta offret. Här blev det ett crime of opportunity, han hade förberett sig, tänkt på det länge och plötsligt så fanns chansen här! Nu skulle det äntligen ske! Därmed blev det inte så minituöst planerat och genomfört som det skulle ha behövt vara. Och slutligen att pojkvänne slog larm så snabbt. Tänk om han väntat inpå förmiddagen eller om offret varit nån som ingen blivit orolig för om de inte hör av sig efter en dag eller två? Skulle ha gett Madsen gott om tid att göra rent, duscha etc.
Senast redigerad av George Wittig 2017-10-05 kl. 11:36.
Citera
2017-10-05, 11:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabembythe
Håller helt med, tror också att mordet har med hans mamma att göra. Att det är sin "mor" han mördat. Tror han haft dessa fantasier länge och eventuellt agerat ut tidigare också. Kanske fler mord och sexualsadistiska handlingar. Lutar även åt psykopati diagnosen, kommer därför troligtvis att få fängelse.
Detta var den ultimata upplevelsen för honom dessutom i hans ubåt. Sedan "sänkte han Kim Wall" liksom hans älskade "Freja". När han sänkte Freja grät han hejdlöst enl egen beskrivning. Han var helt övertygad om sin egen grandiositet och att han inte skulle åka fast för detta fruktansvärda lustmord! Hoppas de hittar resten av kroppen!
Tror det är PMs far som överfört sitt eget kvinnohat till sin son i så fall. Fadern ville ju straffa modern till att bara träffa sin yngste son en gång om året.
Det ihop med diagnoser kan alltså skapa en sexualsadist?
Det skulle vara intressant att veta vad forskningen säger. Får ta tag i det.
Senast redigerad av TaxenSixten 2017-10-05 kl. 11:43.
Citera
2017-10-05, 11:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nej, se mitt tidigare inlägg här. Någon som skrivit refratet har missuppfattat det som sades här verkar det som.

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Du hade inga uppgifter från början, bad om dem. sen får du olika referat, sen drar du egen slutsats att just JAG har missuppfattat, och menar att påsen är en påse från rättsmedicin och att det ska gälla som sanning.

Flera som tolkade olika igår, vissa menade att tygstycket måste avse ett klipp, vissa menade att det var rester i en påse. Att det var ETT FYND, som presenterades och som refererades lite olika av journalister.

Ta det nu lugnt, för det finns flera livereferat som betecknar påsen som ett FYND. En påse från rättsmedicin. skulle inte kallas för ett fynd.

Orkar inte diskutera utan du får verkligen gå igenom alla live uppdateringar och vad som sagts. Lägg inte ansvaret på mig att ha missuppfattat då jag citerat rakt från både bt.dk och ekstrabladets live, som nu är låsta.

I övrigt får du tro vad du vill, blanda inte in mig bara tack.
Citera
2017-10-05, 11:35
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

Nej nej nej, det har jag inte.

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

Detta är direkt live referat fån ekstrabladets reporter. Det du citerar är en SAMMANFATTNING.

Case closed. Läs på läs om , gör rätt.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-05 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in