2017-10-04, 19:04
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Vet inte det, men troligen en standard helmantlad kula. Hörde på nyheterna igår att en läkare uttalade sig, många hade skador på mjälte, lungor, lever och krävde mycket i vårdresurser. Med en "varminterkula" hade dom personerna garanterat varit döda.

Varför icensätta ett massmord med massor av vapen och sen inte ha "rätt" ammo? Ammoinköpen borde finns registrerade av butik/burtiker eftersom det rör sig om en inte obetydlig mängd. Skulle gärna vilja se märkningen på tomhylsorna.
Citera
2017-10-04, 19:07
Avslutad
Citat:
Vet inte det, men troligen en standard helmantlad kula. Hörde på nyheterna igår att en läkare uttalade sig, många hade skador på mjälte, lungor, lever och krävde mycket i vårdresurser. Med en "varminterkula" hade dom personerna garanterat varit döda.

På CNN igår intervjuade Erin Burnett en snubbe som blev skjuten på ett sjukhus. Ingångshålet var inte större än en ärta. Kulan kom inte ut, och kommer lämnas i kroppen, då den tydligen splittrats sönder i smådelar som det inte är värt att plocka ut.

http://edition.cnn.com/videos/us/2017/10/04/rocky-palermo-las-vegas-shooting-survivor-bts-ebof.cnn

Vet dock inte vad detta säger om ammunitionen.
Citera
2017-10-04, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Yes. Och det varfor jag namner Deep State. Trump har ingen kontroll over sina sakerhetsorgan.
Sanningen kan komma att modifieras med hjalp av anti Trump media och de, ska vi saga, otrogna Hillary och Obama anhangare. Aftonbladet som exempel har redan borjat sin propagandamaskin.
Psykiskt sjuk forovare t ex. I detta fall kan de inte skrika socionomiska skal. Mannen var mycket rik.
Du kan se redan nu I Mainstream media hur de har startad att vinkla. Helt sjukt

Ja för om Trump din frälsare skulle haft makt över alla likt en envåldshärskare vore allt såå mycket bättre.
Att det är så en diktatur fungerar bryr du dig inte om, nu sitter Trump som president så då vill du också att han kan envåldshärska. Att det inte är så det fungerar i en demokrati skiter du i, för du har en idol och det är Trumpis, Trump befriaren.

Du förkastar viss media medan du sväljer all media du ser som objektiv med hull och hår. har jag rätt? Hur rätt har jag på en skala från 9.9-10?

Hur exakt vinklar media? Ge exempel!
Citera
2017-10-04, 19:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Det här är ju en ganska intressant frågeställning som inte hittills diskuterats sönder och samman: hur länge tror ni att han räknade med att få skjuta ostört innan a) hotellets säkerhetspersonal dök upp och b) SWAT-teamet anlände? Eftersom allt i planen verkar genomarbetat, så kan ju inte detta vara något som lämnats åt slumpen "Äh, de kommer när de kommer".

Som det visade sig så pågick den aktiva skottlossningen i cirka tio minuter. Var de då security kom eller dröjde det ytterligare ett tag? Var det inte också så att brandvarnaren/rökdetektorn gick igång av allt skjutande och att han kunde lokaliseras samt att de i våningen nedanför ringde 911?

Med tanke på mängden vapen och ammunition tror jag att han beräknat med åtminstone en 20 till 30 minuter innan någon dyker upp.

Tror också på det att det var planerat utifrån responstider. Just med tanke på vapnen och ammo han hade så borde det varit mycket längre tid med skjutning. Festivalområdet var inspärrat och många satt fast på det. Sedan låg det också några hundrade skadade där som räddningspersonal då skulle försöka ta sig fram till. Så det kunde blivit många fler offer.

Faran för han var då att det skulle bli inbrytning och det hade han koll på genom sina kameror eller att snipers fanns på plats och visste hans ungefärliga läge och om han bara skulle sticka ut huvudet hade han fått en kula i skallen. Där som det antytts kanske han missade att beräkna hur snabbt hotellets egna vaktstyrka skulle agera. Det är de som känner hotellet bäst. De kom alltså snabbare på plats än vad han förväntat sig och det blev en ändring i planen. Går inte att både ligga och skjuta och att ha koll på korridorerna.
Citera
2017-10-04, 19:16
Medlem
Tillssons avatar
Bild på gärningsmannen efter att han tog livet av sig:

https://www.liveleak.com/view?i=38b_1507044572

(Säkert en repost i denna tråd)

Källa: https://www.liveleak.com/view?i=38b_1507044572
Citera
2017-10-04, 19:20
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
What is wrong with you??????
Vilket intresse finns i din hjarna over huvud taget i typ av ammo.
I USA finns intresset p ga demokraternas vapenpolitik

Ser inga problem med att försöka klargöra ett och annat med mina kunskaper om vapen, ammunition och dess effekter, Ganska elementär och inte helt oviktigt när vi ändå har med en vapengalning att göra.
Så tagga ner lite, eller hoppa mina inlägg.
Citera
2017-10-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Ja för om Trump din frälsare skulle haft makt över alla likt en envåldshärskare vore allt såå mycket bättre.
Att det är så en diktatur fungerar bryr du dig inte om, nu sitter Trump som president så då vill du också att han kan envåldshärska. Att det inte är så det fungerar i en demokrati skiter du i, för du har en idol och det är Trumpis, Trump befriaren.

Du förkastar viss media medan du sväljer all media du ser som objektiv med hull och hår. har jag rätt? Hur rätt har jag på en skala från 9.9-10?

Hur exakt vinklar media? Ge exempel!

Detta ar en het potatis som vara kara agendasattande media har svart att hantera.
Men som exempel har de skrikit en sinnesjuk galning besatt av vapen.
Att han kanske knallat ner trumpanhangare, 80 procent minst pa country festivalen, pa grund av att hans flickvan inte fick visa pa grund av Trump far vi inte veta.
Vansterpack liksom vansterliberaler kanske har skapat denna massmordare genom Mainstrems media som hatar och forlojligar USA president dagligen. Du har val last aftonbladet, DN och expressen som forsoker lara oss att hata Trump
Citera
2017-10-04, 19:21
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du har missat endel. Hotellets säkerhetpersonal samarbetade med polisen och kom fram till att skotten kom från mellan 29-32. Därefter jobbade dom sig uppåt våning efter våning.

Utan hotellets säkerhet hade det tagit jävligt mycket längre tid att lokalisera skytten. Detta enligt sheriffen på presskonferensen.

Om jag förstått det rätt hittade de honom pga att brandlarmet gick i hans rum på Mandalay Bay pga rök från överhettade pipor och krutgaser.
Jmf t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=BSizVpfqFtw
Citera
2017-10-04, 19:24
Medlem
Gone Postal helt enkelt...
Citera
2017-10-04, 19:28
Medlem
Här är hela polisens radiokommunikation från larmet till inbrytningen i hotellrummet. Mycket intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=Jga6wRoaLwo
Citera
2017-10-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ser inga problem med att försöka klargöra ett och annat med mina kunskaper om vapen, ammunition och dess effekter, Ganska elementär och inte helt oviktigt när vi ändå har med en vapengalning att göra.
Så tagga ner lite, eller hoppa mina inlägg.

Jag anvande Carl gustaf och skulle rekommendera det vapnet. Du sager vapengalning. Men jag haller inte riktigt med .
Hans broder sager att brodern mycket sallan brukade vapen. Han var inte en sportskytte eller jagare.
Jag finner det lite osmakligt med tanke pa offren att det spekuleras vilken typ av ammo och vapen som anvandes.
Det ar dredan klargjort pa vilket satt han inforskaffade sina vapen. Vissa idioter har sager att han kopte dem svart.
Intressant dock ar att mannen forvarade en komponent till sprangmedel I sin bil och i sitt hus.
Det betyder att det fanns langt framskridna planer p[ terror som inte kunde fullbordas. Av vilket skal far vi kanske veta
Citera
2017-10-04, 19:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
fryskyl-Källa på det? Den du anger säger endast att han köpt 33 vapen under en viss tidsperiod, vilket ingalunda är samma sak. Vad Browndawg nämner är vad jag läst. CNN ger vid ett tillfälle en något lägre siffra (42):

Citat:
Paddock’s purchases did not raise any red flags for the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives, according to special agent-in-charge Jill Snyder.

“From October 2016 to September 28, 2017, he purchased 33 firearms, majority of them rifles,” Snyder said on “CBS This Morning.”
http://nypost.com/2017/10/04/vegas-shooter-bought-33-guns-in-the-past-year/

Hade du läst ett inlägg till från mig hade du sluppit fråga på källa. Men nu har du den och kan läsa vad special agenten säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in