2017-10-04, 21:14
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Hans pappa var grovt kriminell och efterlyst av FBI i många år. Det kan förklara en del..

Som att man i övre medelåldern blir en massmördare
Citera
2017-10-04, 21:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Kan detta vara en person som efter år i "las Vegas miljön" börjat hata människor, dekadensen, svineriet (man säkert får uppleva i Vegas).
Detta i sin tur har gjort att han avhumaniserat andra människor till den milda grad att han kan begå detta då? Det kombinerat med en grandios självbild.
Det är inte helt omöjligt. Motivet känns inte politiskt motiverat och det verkar som att han kände någon slags avsky mot samhället.
Citera
2017-10-04, 21:15
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Det jag reagerade på när jag såg bilden på den krossade rutan var att hur fan skulle han kunna ligga och skjuta? Bilden på hans lik har inga hörselskydd och jag såg inga bredvid liket. Efter minst 500 skott med en muzzlebreak måste han haft blod rinnandes ur öronen.

Var har du sett hans huvud, jag har bara sett en hand och benen på fotografierna?
Citera
2017-10-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Motiv.
Folk vill förstå. Och letar då efter en viss begränsad motivsfär som dom själva kan omfatta = förstå.
Det dom NI inte förstår är att en mördare kan ha helt egna privat bevekelsegrunder. Utom räckhåll för er fantasi eller erfarenhet.
Behöver verkligen inte var galen för det.

Han kan varit arg.
Hatat människor generellt.
Tyckt om att skjuta på mål.
Irriterad över att folk går lätt klädda på offentliga platser.
Varit intresserad av testa sitt nya vapen.
etc etc

Så är folk. Sug i er det!

Vad var han arg på då? Ha i åtanke att han begick självmord i sammanband med detta, går man verkligen så långt för att folk klär sig i för korta kjolar eller för att man vill testa sitt nya vapen?
Och jo, en förutsättning för att begå detta dåd är att man är galen, minst.
Citera
2017-10-04, 21:16
Medlem
sparrow1s avatar
Citat:
Som att man i övre medelåldern blir en massmördare
Det lär har påverkat hans barndom och därmed honom under resten av hans liv. Kriminalitet är till stor del dessutom genetiskt enligt många kriminologer..
Citera
2017-10-04, 21:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Var har du sett hans huvud, jag har bara sett en hand och benen på fotografierna?
Kolla gärna i tråden i MGB-forat, där finns i princip alla blodiga bilder.

(FB) Bilder/filmer från masskjutningen i Las Vegas
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Motiv.
Folk vill förstå. Och letar då efter en viss begränsad motivsfär som dom själva kan omfatta = förstå.
Det dom NI inte förstår är att en mördare kan ha helt egna privat bevekelsegrunder. Utom räckhåll för er fantasi eller erfarenhet.
Behöver verkligen inte var galen för det.

Håller i princip med; dock är 64 år vad jag vet en väldigt hög ålder för urspårningar av denna typ (om det nu är det vi talar om).

Citat:
Det jag reagerade på när jag såg bilden på den krossade rutan var att hur fan skulle han kunna ligga och skjuta? Bilden på hans lik har inga hörselskydd och jag såg inga bredvid liket. Efter minst 500 skott med en muzzlebreak måste han haft blod rinnandes ur öronen.

Öronpluggar, eller är det inte tillräckligt effektivt? Hursomhelst torde han ju knappast ha haft relativt obekväma hörselkåpor på sig då han sköt sig, och det finns väl heller inget tvingande skäl till att de skulle funnits nära kroppen. Sen vet jag inte om snuten sagt något om detta.

Citat:
Hans pappa var grovt kriminell och efterlyst av FBI i många år. Det kan förklara en del..

Tror också det. Att det fanns en "gen" av galenskap där, så att säga.
Citera
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade

Varning för blod osv.

Känslig? Klicka inte. https://imgur.com/a/FQDdq
Citera
2017-10-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Nej suppressors tar inte bort det helt men tror du inte att det dämpar det tillräckligt mycket för att inte avge en såpass stark reflektion långt bort från Paddocks position? Finns en till video som visar hotellet från en annan vinkel under skottsalvorna där man återigen ser eld från 10:e våningen men inget från Paddocks. Ska försöka hitta det.

Det hittades inga ljuddämpare på rummet(suppressor) däremot hade flera av vapnen flamdämpare
Citera
2017-10-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Drygt en halv person dog alltså. Vad fan gör en supernolla som du vid ett tangenbord? Ut och valla getter med dig!

Om jag vallar får, är du den handikappade brodern som står fastkjedjad vid ett stängsel.

jag glömde flytta kommat efter jag räknat dvs ca 0,27 ska det stå, men bara en autist som du kan missuppfatta
Citera
2017-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Det lär har påverkat hans barndom och därmed honom under resten av hans liv. Kriminalitet är till stor del dessutom genetiskt enligt många kriminologer..

Han hade ju inte så mycket som en p-bot...
Citera
2017-10-04, 21:23
Medlem
Citat:
Nej inte vad jag har sett. Syftet med en mynningsbroms är att pipan inte ska resa sig. Ska man dessutom skjuta automateld så vill man inte ha en gevärspipa som stiger av rekylen. Det folk reagerar på är ljudet när man skjuter. Hade han varit smart hade han använt subsonic ammo och ljuddämpare. Då hade han kunnat sitta tills folk gick hem, teoretiskt.

Subsonic 5,56 är det väldigt lite energi i, som att skjuta en tung 22lr,

En riktigt dålig ide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in