Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Motiv.
Folk vill förstå. Och letar då efter en viss begränsad motivsfär som dom själva kan omfatta = förstå.
Det dom NI inte förstår är att en mördare kan ha helt egna privat bevekelsegrunder. Utom räckhåll för er fantasi eller erfarenhet.
Behöver verkligen inte var galen för det.
Håller i princip med; dock är 64 år vad jag vet en väldigt hög ålder för urspårningar av denna typ (om det nu är det vi talar om).
Citat:
Ursprungligen postat av
Fuggetabowdit
Det jag reagerade på när jag såg bilden på den krossade rutan var att hur fan skulle han kunna ligga och skjuta? Bilden på hans lik har inga hörselskydd och jag såg inga bredvid liket. Efter minst 500 skott med en muzzlebreak måste han haft blod rinnandes ur öronen.
Öronpluggar, eller är det inte tillräckligt effektivt? Hursomhelst torde han ju knappast ha haft relativt obekväma hörselkåpor på sig då han sköt sig, och det finns väl heller inget tvingande skäl till att de skulle funnits nära kroppen. Sen vet jag inte om snuten sagt något om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
sparrow1
Hans pappa var grovt kriminell och efterlyst av FBI i många år. Det kan förklara en del..
Tror också det. Att det fanns en "gen" av galenskap där, så att säga.