2017-10-04, 18:54
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, det låter överdrivet med 23 vapen. Men det är vettigt att ha fler vapen än nödvändigt för säkerhets skull. Ett vapen kanske krånglar, blir för varmt eller till och med går sönder. Då är det bra att ha ett ett eller flera reservvapen. Det kanske också är enklare, i stridens hetta, att bytta till ett laddat vapen istället för att ladda om.

Dessutom tror jag inte att det är speciellt svårt att smuggla upp alla dessa vapen, så länge man gör det sporadiskt under en längre tidsperiod. Han verkar ju ha bott på hotellet cirka en vecka innan ha begick dådet.

Nu vet jag inte om du skojar eller ej. Men 22 vapen i reserv förstår nog de flesta som kan något om vapen att det är en enorm överdrift.

Finns inte en chans att han skulle hinna skjuta sönder 23 vapen innan han blev gripen.

Och argumentet att inte behöva ladda om faller också eftersom om han varit helt seriös med att endast döda så många som möjligt hade han valt ett lätt kulspruta med utbytbar pipa med bandmatad ammunition.

Verkar som att agendan inte endast varit att skjuta ihjäl folk utan att också göra ett "statement" för någonting mera, med tanke på att personen burit upp och förvarat 23 vapen på sitt hotellrum vilket ökat riskerna att åka fast innan han ens hunnit göra något.
Citera
2017-10-04, 18:56
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Är det bara jag som får känslan av att något inte riktigt stämmer med hela denna historia?
  • Stephen Paddock jobbade tidigare för både lockheed martin och NASA
  • Ingen i hans omgivning har märkt av något
  • Mystiskt besök av okänd person strax innan skjutningen
  • Bilder på gärningsmannen liggandes död på rummet blev läckta bara några timmar efter skjutningen
  • Dan Bilzerian har en video på sin twtter där man klart och tydligt ser att någon skjuter från 10:e våningen.
  • Någon har sökt statister i Las Vegas på Craigslist någon vecka innan skjutningen.

Tycker att det luktar planerad false-flag....
Om det nu var en superhemlig väl planerad false flag, skulle de då söka folk dit på Craigslist? Om det var en välplanerad false flag så skulle ni inte kunna knäcka det genom klipp på youtube. Det finns en tråd i konsperationsteori-forumet, snälla håll dig till den så kan vi andra prata och läsa om vad som faktiskt hänt.
Citera
2017-10-04, 18:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Nu vet jag inte om du skojar eller ej. Men 22 vapen i reserv förstår nog de flesta som kan något om vapen att det är en enorm överdrift.

Finns inte en chans att han skulle hinna skjuta sönder 23 vapen innan han blev gripen.

Och argumentet att inte behöva ladda om faller också eftersom om han varit helt seriös med att endast döda så många som möjligt hade han valt ett lätt kulspruta med utbytbar pipa med bandmatad ammunition.

Verkar som att agendan inte endast varit att skjuta ihjäl folk utan att också göra ett "statement" för något med tanke på att personen burit upp och förvarat 23 vapen på sitt hotellrum vilket ökat riskerna att åka fast innan han ens hunnit göra något.
Jag skrev tydligt i mitt inlägg att det låter överdrivet med 23 vapen, det förnekar jag inte. Jag försökte bara förklara för dig varför det inte är så vettigt att bara ha ett (1) vapen, eftersom det kan krångla och bli för varmt. Det är därför inte konstigt att han hade flera reservvapen. Men ja, 23 låter ju överdrivet, självfallet.
Citera
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Tydligen inte tillräcklig när "bara" 10% dog. Vet du vilken ammo han använde?

Vet inte det, men troligen en standard helmantlad kula. Hörde på nyheterna igår att en läkare uttalade sig, många hade skador på mjälte, lungor, lever och krävde mycket i vårdresurser. Med en "varminterkula" hade dom personerna garanterat varit döda.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det tog 72 minuter innan man nådde rummet via myndigheter. Det var en hotellvakt som blev skjuten genom dörren.

Om han hade haft dessa 72 minuter på sig att skjuta så hade nog alla vapen där inne varit nödvändiga.

Håller med det känns som väldigt länge. Frågan är om ens SWAT var på plats då efter 10 minuter och visste var han var. Att de tog tid på att söka igenom våning efter våning tyder inte på det. Mer som de då gick efter att det var en eller flera "active shooter" som rörde sig runt på hotellet och man då tog tid på sig. Utifrån vad man tränat efter. Detta att var något helt nytt.

Frågan där är om att nu börjat skjuta igen efter säg en 20 minuters paus om SWAT snipers fanns på plats för att ta ut honom eller om de fortsatt famlade mest i mörker.
Citera
2017-10-04, 18:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nej, kolla upp tidslinjen. Han sköt först 9-10 minuter och sen 18 minuter senare sköt han vakten genom dörren. Vad han pysslade med under dessa 18 minuter är jag förbannat nyfiken på. Han hade definitivt ammo kvar eftersom vi ser en prydlig hög med högkapacitets-magasin på en av bilderna, men av någon anledning slutade han skjuta ner mot folksamlingen.

Okej då ber jag om ursäkt att jag inte var tydlig. Han sköt i 9 minuter innan vakten knackade på dörren. Han gick till sina uppriggade kameror och kollade en sväng och sedan efter 18 minuter sköt han vakten. Han har då hunnit skriva nåt på lappen också.

Har du en tidlinje från säker källa?
Citera
2017-10-04, 19:00
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring

Verkar som att agendan inte endast varit att skjuta ihjäl folk utan att också göra ett "statement" för någonting mera, med tanke på att personen burit upp och förvarat 23 vapen på sitt hotellrum vilket ökat riskerna att åka fast innan han ens hunnit göra något.
Precis som du så tvivlar jag på att han hade så många vapen i reserv. Max 5 hade jag kunnat förstå om det var för egen användning. Som jag ser det så lutar det åt två håll. Det första är att han vill göra ett statement mot vapenlagarna. Det andra är att det inte var tänkt att han skulle utföra dådet ensam, därav en stor summa pengar som skickades till ett annat land. Möjligtvis hjälp till familjer där eller betalning för att utföra ett dåd, men som med alla andra teorier så är detta bara vilda spekulationer. Vi kommer troligtvis aldrig få reda på den riktiga anledningen.
Citera
2017-10-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Är rätt så lätt att säga nu i efterhand.
Dessutom tror jag ingen hör att han laddar om vapnet då GM satt på 32:a våningen ca 100m bort. Verkar inte som att han har laddat om heller då han hade fler än ett vapen (10-tal "rifles")
Vittnen har dessutom sagt att de initialt trodde att det tillhörde showen, att det var fyrverkerier någon annanstans etc. Den stora massan förstod inte att det rörde sig om skott. När skotten kom tillbaka tredje gången fanns det fortfarande folk som trodde på fyrverkerier.

Mycket alkohol på platsen också.

Sen är det inte ovanligt att folk "stelnar" till vid trauman, ligger i vår dna det där.
Så att svara på vad jag personligen gjort i samma situation är helt omöjligt då jag aldrig varit i närheten av en situation som denna.

Inte för att vara dryg; Men tror inte att han, med ''hör'', menade att man skulle ha hört varje klick och detalj från omladdningsprocessen, utan snarare att man uppfattade en paus i skottlossningen. Vare sig han laddade om eller bytte vapen, att det blev en paus.
Citera
2017-10-04, 19:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Håller med det känns som väldigt länge. Frågan är om ens SWAT var på plats då efter 10 minuter och visste var han var. Att de tog tid på att söka igenom våning efter våning tyder inte på det. Mer som de då gick efter att det var en eller flera "active shooter" som rörde sig runt på hotellet och man då tog tid på sig. Utifrån vad man tränat efter. Detta att var något helt nytt.

Frågan där är om att nu börjat skjuta igen efter säg en 20 minuters paus om SWAT snipers fanns på plats för att ta ut honom eller om de fortsatt famlade mest i mörker.

Du har missat endel. Hotellets säkerhetpersonal samarbetade med polisen och kom fram till att skotten kom från mellan 29-32. Därefter jobbade dom sig uppåt våning efter våning.

Utan hotellets säkerhet hade det tagit jävligt mycket längre tid att lokalisera skytten. Detta enligt sheriffen på presskonferensen.
Citera
2017-10-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Media beskriver flickvannen som helt ovetande. Vad som kommer fram fran detta nu kommer att vara en fabrikation av media och USA deep state.

Media talar om ett total mystery. Asiaterna inblandade kommer att halla kaft om ett eventuellt inflytande over garningsmannens hamdlingar.

Hon blir "masserad" av FBI tills hon släppt ur sig allt hon vet.
Citera
2017-10-04, 19:04
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Möjligen hade han räknat på detta att det skulle ta ungefär 10 minuter som han ostört skulle kunna skjuta innan SWAT var på plats med snipers. Så därefter barrikerade han sig bara för att invänta att de skulle störta in varav han inte skulle gripas levande.

Det här är ju en ganska intressant frågeställning som inte hittills diskuterats sönder och samman: hur länge tror ni att han räknade med att få skjuta ostört innan a) hotellets säkerhetspersonal dök upp och b) SWAT-teamet anlände? Eftersom allt i planen verkar genomarbetat, så kan ju inte detta vara något som lämnats åt slumpen "Äh, de kommer när de kommer".

Som det visade sig så pågick den aktiva skottlossningen i cirka tio minuter. Var de då security kom eller dröjde det ytterligare ett tag? Var det inte också så att brandvarnaren/rökdetektorn gick igång av allt skjutande och att han kunde lokaliseras samt att de i våningen nedanför ringde 911?

Med tanke på mängden vapen och ammunition tror jag att han beräknat med åtminstone en 20 till 30 minuter innan någon dyker upp.
Citera
2017-10-04, 19:04
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej då ber jag om ursäkt att jag inte var tydlig. Han sköt i 9 minuter innan vakten knackade på dörren. Han gick till sina uppriggade kameror och kollade en sväng och sedan efter 18 minuter sköt han vakten. Han har då hunnit skriva nåt på lappen också.

Har du en tidlinje från säker källa?

Den långa artikeln i Daily Mail. Texten lyder:

Citat:
Paddock's gunfire ceased at around 10:19pm - 59 minutes before his room was breached. At that point, he said, SWAT stopped regarding Paddock as an active shooter and treated him as a less urgent barricade situation, since he was isolated in the room.

at 10:38pm, a security guard approaching Paddock's room was non-fatally shot.

SWAT raided the room at 11:20pm - something the McMahill said was acceptable because Paddock was no longer shooting and was barricaded in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in