2017-10-06, 23:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Det missade jag. Paddock sköt alltså 200 skott mot vakten och träffade med ett i benet. What a guy som vi säger i Vegas.

Jo. Det är därför jag börjar tro att Vakten kanske kollade upp någon säkerhetsdörr vid rummet och inte själva rumsdörren, och blev skjuten på avstånd och vinkel från rummet.

Hade han stått bakom rumsdörren så känns det som att han borde vara stendöd.
Citera
2017-10-07, 00:17
Medlem
Oavsett vad hans motiv var så kan man vara ganska säker på att han hade autistiska drag. Han hade gambling som specialintresse. Var bra på att räkna men dålig på mänskliga relationer.
Det är mycket vanligt bland den här typen av mördare att de har autismspektrumdiagnos. Han hade säkert ett motiv, men det motivet skulle kanske inte normala människor förstå.
Citera
2017-10-07, 00:18
Medlem
AX64s avatar
Antar att det nu lär dröja rätt länge tills mer offentlig information tillgängliggörs. Redan dagens presskonferens var rätt tunn och polisen själva mer eller mindre sade att de inte hade mycket mer att gå på, annat än att (rutinmässigt) kika igenom timtals med videoövervakningsmaterial som eventuellt kan ge något nytt. Föga troligt dock. Gissar att historien slutar utan att något nytt revolutionerande kommer fram. Det är nog inte mer upphetsande än att killen gick bärsärk av okänd anledning och att vi möjligen får se någon ny snutt på när bagaget transporteras till rummet om några veckor.
Citera
2017-10-07, 00:18
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo. Det är därför jag börjar tro att Vakten kanske kollade upp någon säkerhetsdörr vid rummet och inte själva rumsdörren, och blev skjuten på avstånd och vinkel från rummet.

Hade han stått bakom rumsdörren så känns det som att han borde vara stendöd.
Var sitter den här säkerhetsdörren?
Citera
2017-10-07, 00:21
Medlem
Finns info om magasinen som användes? Lär ha haft ganska hög kapacitet gissar jag eftersom det kom många skott i följd. 90 skott på 10 sekunder t.ex. i något klipp. Är extra stora magasin också lagliga?
Citera
2017-10-07, 00:23
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Nödutgångsdörr vid alla trapphus som finns i varje flygel av huset, vägg i vägg med sviten i princip.
Citera
2017-10-07, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Oavsett vad hans motiv var så kan man vara ganska säker på att han hade autistiska drag. Han hade gambling som specialintresse. Var bra på att räkna men dålig på mänskliga relationer.
Det är mycket vanligt bland den här typen av mördare att de har autismspektrumdiagnos. Han hade säkert ett motiv, men det motivet skulle kanske inte normala människor förstå.

Nu är jag inte lika säker på det då jag mera tror på antisocial, han verkar ha haft viss social förmåga då han i ungdomen var kriminell och sedan bedrev fastighetsaffärer.

Men skulle jag gått på hans hiskeliga klädsel vid brottstillfället skulle jag helt klart satt diagnosen autism.. Den klädseln alltså, och så det ljuset som finns på vissa bilder. Ja helt klart deprimerande.

En sak jag dock är ganska säker på är att jag delar feelsen som en annan person hade här. Motivet kommer aldrig bli känt. Det många verkar ha jättesvårt att inse är att om motivet inte finns nedtecknat eller förmedlat till en annan person går det inte att fiska upp. Ta breivik, skulle någon någonsin förstått motivet om han bara gjorde vad han gjorde och sedan gick och dog utan att ha lämnat handlingar bakom sig? Inte en chans i helvete.

Denna mannen var om möjligt än mer privat av sig, han har inte berättat för någon och då kvittar det hur många FBI-agenter som sitter och runkar i en ring och brainstormar, motivet går inte att fiska upp igen. Det kommer för alltid bli begravt med hans hjärna, hoppas de gör en einstein med hjärnan.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-07 kl. 00:27.
Citera
2017-10-07, 00:24
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Finns info om magasinen som användes? Lär ha haft ganska hög kapacitet gissar jag eftersom det kom många skott i följd. 90 skott på 10 sekunder t.ex. i något klipp. Är extra stora magasin också lagliga?

Finns en bild med några av vapnen och magasinen i trådstarten, förklarat i texten så här:

Citat:
At least three AR-15-style rifles were visible on the floor and on the furniture, along with at least a dozen high-capacity magazines, which can hold up to 100 rounds. (A standard American infantry soldier's magazine is 30 rounds.)
Citera
2017-10-07, 00:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Har inte den blekaste. Det var någon här inne som sa att det finns uppgifter längre bak om att han ska ha kilat upp någon säkerhetsdörr i korridoren.

Så jag tror larmet som vakten kollade upp kom från den dörren. För dom brukar ha larm ifall dom är öppna lite längre tid.

En vanlig rumsdörr vet jag inte om det är så vanligt att den larmar ifall den står öppen en tid. Osäker.
Citera
2017-10-07, 00:26
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter

Du kan köpa hur stora magasin du vill. Det finns ingen annan begränsning än vad som är tekniskt möjligt.
Citera
2017-10-07, 00:27
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Nödutgångsdörr vid alla trapphus som finns i varje flygel av huset, vägg i vägg med sviten i princip.

Var satt den i förhållande till Paddocks dörr?
Citera
2017-10-07, 00:30
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
En vanlig rumsdörr vet jag inte om det är så vanligt att den larmar ifall den står öppen en tid. Osäker.

Tror gott hotelldörrar i USA i den här typen av hotell kan larma om de står öppna för länge, speciellt om de går till en svit. Kanske inte behövde vara en säkerhetsdörr det handlade om ändå då. Säkerhetstänket där är ju lite speciellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in