Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Oavsett vad hans motiv var så kan man vara ganska säker på att han hade autistiska drag. Han hade gambling som specialintresse. Var bra på att räkna men dålig på mänskliga relationer.
Det är mycket vanligt bland den här typen av mördare att de har autismspektrumdiagnos. Han hade säkert ett motiv, men det motivet skulle kanske inte normala människor förstå.
Nu är jag inte lika säker på det då jag mera tror på antisocial, han verkar ha haft viss social förmåga då han i ungdomen var kriminell och sedan bedrev fastighetsaffärer.
Men skulle jag gått på hans hiskeliga klädsel vid brottstillfället skulle jag helt klart satt diagnosen autism.. Den klädseln alltså, och så det ljuset som finns på vissa bilder. Ja helt klart deprimerande.
En sak jag dock är ganska säker på är att jag delar feelsen som en annan person hade här. Motivet kommer aldrig bli känt. Det många verkar ha jättesvårt att inse är att om motivet inte finns nedtecknat eller förmedlat till en annan person går det inte att fiska upp. Ta breivik, skulle någon någonsin förstått motivet om han bara gjorde vad han gjorde och sedan gick och dog utan att ha lämnat handlingar bakom sig? Inte en chans i helvete.
Denna mannen var om möjligt än mer privat av sig, han har inte berättat för någon och då kvittar det hur många FBI-agenter som sitter och runkar i en ring och brainstormar, motivet går inte att fiska upp igen. Det kommer för alltid bli begravt med hans hjärna, hoppas de gör en einstein med hjärnan.