2017-10-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Någon som har fler bilder på hotellrummet och i området som GM sköt mot.

Här är bilden jag satt ihop så får du en bra överbild av rummet och var alla saker låg

https://imgur.com/a/jWJ7w
Citera
2017-10-03, 23:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Intressant sista bild, dörren är ju full med skotthål. Kan någon vapenkunnig se från vilket håll dom hålen är skjutna?

Tänker om SWAT pepprade genom, eller om han försökte döda poliserna som stormade.
han sköt en vakt i benet tror jag.
men var antagligen död sen en timme tillbaks när polisen stormade.
Citera
2017-10-03, 23:37
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Här är tråden du ska skriva i:

(FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA?

Eller skapa en egen:

(FB) Konspirationer och alternativa teorier

Det sista är "confirmed" av SWAT-styrkan inne på hotellet, idiot.
Citera
2017-10-03, 23:39
Medlem
UgLyBastards avatar
han hade handskar på sig..
nån som har nån teori om det?
Citera
2017-10-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, det heter TAC-50, du kanske missade att det var något jag kopierade in? Ja, jag håller med dig, men helt ärligt.. Du har säkert skjutit med AK5 och ja, det kan skjuta 3000m, men vad blir verkan då? Jag kan säkert, med rätt kulbana, skjuta med en vanlig K-Pist 3000m, men att skottet skulle singla till marken är ju oviktigt? Ja, prickskytevapen är isärtagbara, men ett TAC-50 kräver en rätt rejäl resväska för att kunna glida in, men det verkar som det inte har varit något problöem, nästan konstigt att han, när han ändå haft tid att rigga vapnen, inte har tagit dit en automatare som drar .50 cal.

Kpist använder 9mm ammunition och har en maximal räckvidd på 1500-1800m så nej du kan defenitivt inte skjuta 3000m med en kpist.

Jag har skjutit med många vapen varav Ak5 är ett.
Personen jag svarade frågade vad som var maxavstånd. Jag svarade vad som var maxavstånd(flera kilometer), vad som var effektiv räckvidd 300-500m och inom vilken räckvidd du kan förvänta dig att orsaka dödliga skador(beroende på var det träffar) upp till 1500m.
Personen frågade om skadan minskade ju längre avståndet blir och svaret på det är givetvis att så är fallet då kulan tappar energi ju längre den färdas.

Längsta delen på en TAC-50 är pipan som är ca 70cm lång. Finns gott om resväskor du kan få in den i. Men det är ett väldigt dåligt val för den här typen av skjutning, låg eldhastighet, otympligt och små magasin.

Att han inte tagit med tyngre vapen beror nog på att det är för det första väldigt mycket svårare att få tag på och sedan väldigt mycket större och svårare att transportera.
Snackar vi Automatiska 50kalibrigt så hamnar vi på tunga kulsprutor, jäkligt stora(4ggr+ så tunga som TAC-50) och otympliga och de kräver betydligt mer av skytten.
Samma sak med semi-autmatiska 50kalibriga vapen. De är stor och otympliga, alldeles utmärkt om du vill skjuta några få skott(magasinsstorlek runt 5patroner) men för att skjuta många mål fort är det ett dåligt val.
Sen tar 50kalibrig ammunition väldigt stor plats och väger väldigt mycket.

100Patroner 5,56 väger 1,6Kg.
100Patroner 7,62(nato) väger 3,75Kg
100Patroner 12,7 × 99 mm NATO(.50cal) väger 11kg.

Man hittade 2700tomhylsor. Med .50cal hade det inneburit nästan 300Kg i ammunition.
Det hade inneburit 270-540st olika magasin. Jämför med 45-90st magasin och 40-100Kg ammunition för 5,56 eller 7,62.
Man förstår ganska lätt varför 50kalibrigt inte är ett alternativ.
Citera
2017-10-03, 23:40
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
https://imgur.com/a/jWJ7w

Alltså siffran 2000 skott verkar vara en trådsanning, har inte sett en källa på att just 2000 skott avlossades

Sheriffen sa 300-500 per minut, i ca 10 minuter.

Som sagt vart är alla patroner på golvet, borde se ut som bollhavet på IKEA.

Citat:
https://m.imgur.com/a/Bb9wz

På sista bilden här ser vi svarta flärpen "Do not disturb" ligga på golvet utanför dörren.

Det diskuterades tidigare i tråden hur han kunnat vara där i flera dagar med vapen utan att personal varit in där. Det är lätt, bara hänga upp den på dörren så får ingen gå in. Man tar allvarligt på det inom hotellbranchen.

Sheriffen sa att städare varit inne de tre sista dagarna. eller åtminstone tre gånger utan att fatta några misstankar.
Senast redigerad av santacl 2017-10-03 kl. 23:43.
Citera
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Känns inte dina två tyrolerhattsteorier något mindre troliga? Om du försöker se det med nyktra ögon vill säga?
Allt jag sa var att självmordet var suspekt, och gav två exempel på varför.
Eller du ser det som helt orimligt att man lämnar en gubbe död som blir GM medans den, eller de, riktiga gärningsmännen får en chans att komma undan?
Jag tycker Las Vegas är extremt likt vad som hände i Nice, mycket folk, koncert och ett event där man påstod ett mycket stort antal döda. Var det mest troliga förklaringen då? Absolut inte, verkligeheten är inte är alltid logisk utan mer komplex.

Är de mest troliga att gubben sköt 50 pers och sedan tog livet av sig?
Mm.. ja de är nog det mest troliga, men att det inte skulle finnas något annat möjligt händelseförlopp - det är ju helt enkelt inte sant. Att media har sagt så, och därav blir bevis, är verkligen inget jag håller med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard

För tredje gången, dessa vapen blir snabbt väldigt varma när man skjuter automateld
Citera
2017-10-03, 23:41
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Vapnen kan bli väldigt varma efter en stunds automateld
Citera
2017-10-03, 23:42
Medlem
Citat:
Bättre fäste? Värme kanske? Vibration? Handsvett?
Citera
Medlem
Citat:
https://m.imgur.com/a/Bb9wz

På sista bilden här ser vi svarta flärpen "Do not disturb" ligga på golvet utanför dörren.

Det diskuterades tidigare i tråden hur han kunnat vara där i flera dagar med vapen utan att personal varit in där. Det är lätt, bara hänga upp den på dörren så får ingen gå in. Man tar allvarligt på det inom hotellbranchen.

Inte i Vegas i alla fall.

Har själv bott på hotell i Sin City med skylten "Do not disturb" på min dörr till rummet i flera dagar under den 7 dagars period jag hade betalat för rummet.

Tog inte många dagar innan det knackade på dörren & 2 utav hotellets säkerhets grabbar gick in i rummet för att kontrollera att jag inte höll på med några skumma saker.

SÅ NEJ i Las Vegas går säkerheten för hotellets personal & övriga gäster före din "Do not disturb"-skylt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Sheriffen sa 300-500 per minut, i ca 10 minuter.

Som sagt vart är alla patroner på golvet, borde se ut som bollhavet på IKEA.

siffran 300-500/minut är den teoretiska hastigheten utan magasinbyte eller vapenbyte, om man kollar på klippen så tar det en stund mellan skottsalvorna dessutom, mycket längre än vad det tar att byta magasin.

Sen sa sheriffen 9 min
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in