2017-10-04, 18:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Jag kan inte se nyttan av att ha 23 vapen på hotellrummet för att utföra det som han hävdas ha gjort. Hade räckt med ett vapen med utbytbar pipa och ammunition på band och en pistol till det påstådda självmordet.

Det enda 23 vapen gör är att dra till sig onödig uppmärksamhet när de ska transporteras och förvaras, vilket ökar risken för upptäckt avsevärt.
Ja, det låter överdrivet med 23 vapen. Men det är vettigt att ha fler vapen än nödvändigt för säkerhets skull. Ett vapen kanske krånglar, blir för varmt eller till och med går sönder. Då är det bra att ha ett eller flera reservvapen. Det kanske också är enklare, i stridens hetta, att byta till ett laddat vapen istället för att byta magasin.

Dessutom tror jag inte att det är speciellt svårt att smuggla upp alla dessa vapen, så länge man gör det sporadiskt under en längre tidsperiod. Han verkar ju ha bott på hotellet cirka en vecka innan ha begick dådet.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-04 kl. 18:46.
Citera
2017-10-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Så är det garanterat. Jag gissar att de håller på att kartlägga och spåra med full kraft just nu. Rätt var det är så kommer de med besked om gripanden eller andra åtgärder, kanske utomlands, och då får vi veta.

Alternativet, att inget motiv går att hitta, är ju helt alien.

Motivet i den miljo som den har utspelats sig I och i och med flickvannen befann sig utomlands och efter intrvju med brodern sa kan man finna en enkel utvag. Dumpad full och spelat bort alla sina pengar.
Men han bokade rummet 4 dagar innan dadet och han skickade 100.000 dollar till en mottagare som polisen inte namner.
Manga kallor beskriver hans flickvan som en Obama anhangare och Trumphatere.
Markligt tyst om motiv.
Om mannen hade haft en anda anknytning till hoger hade media skrikit ut ett motiv. Nu morklaggning
Citera
2017-10-04, 18:44
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Läs tråden. Postats bilder 100000tals gånger. Lite får du faktiskt bidra med!

Hade jag sett en flame hider monterad så hade jag inte frågat. Nu frågar jag.
Citera
2017-10-04, 18:45
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Jaha du ser, ja okej. Nej för du är så väldigt openminded så du tror på konspirationer istället och att du inte ens vet vad du har sett stör dig inte.
Antar du går in och viftar när läkare analyserar röntgenbilder också: "men men men jag ser tecken, ser ni där där där".

Edit: Jag vill inte kalla dig för en idiot men du är en idiot.

Dubbelmacka: Så svara nu på frågan din kretin, påstår Blizzerian fortfarande att hjärnor flög runt honom? Och vad hände med hans avancerade kunskaper han fått från sin utbildning som avancerad militär?

Återigen, vad Bilzerian tycker/inte tycker är helt och hållet irrelevant. Däremot är videon mer intressant. Något som slår mig ännu mer är vad Paddocks rumsgranne sade till polisen under förhöret. Han menade på att han såg polis skjuta ihjäl någon med en "security"-jacka. Det tillsammans med att han tydligen hade något besök på rummet och flertalet videoklipp där man ser skotteld från olika fönster slår hål på "lonewolf"-antagandet.
Citera
2017-10-04, 18:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Jag kan inte se nyttan av att ha 23 vapen på hotellrummet för att utföra det som han hävdas ha gjort. Hade räckt med ett vapen med utbytbar pipa och ammunition på band och en pistol till det påstådda självmordet.

Det enda 23 vapen gör är att dra till sig onödig uppmärksamhet när de ska transporteras och förvaras, vilket ökar risken för upptäckt avsevärt.

Han räknade nog med att kunna skjuta betydligt längre tid än det han fick göra. Han kunde bara skjuta i 9 minuter. Innan hotellvakt knackade på dörren och blev skjuten genom dörren till rummet.
Citera
2017-10-04, 18:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han räknade nog med att kunna skjuta betydligt längre tid än det han fick göra. Han kunde bara skjuta i 9 minuter. Innan hotellvakt knackade på dörren och blev skjuten genom dörren till rummet.

Möjligen hade han räknat på detta att det skulle ta ungefär 10 minuter som han ostört skulle kunna skjuta innan SWAT var på plats med snipers. Så därefter barrikerade han sig bara för att invänta att de skulle störta in varav han inte skulle gripas levande.
Citera
2017-10-04, 18:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Jag har märkt det. Inte så meningsfullt att diskutera saker med någon som har kognitiva svårigheter.

Det är inte tillåtet att klippa i andras inlägg när man citerar. Som du nu gjorde.

Orkar inte anmäla dig till mod för det när du nyss blivit medlem samt tydligt inte har nått myndig ålder.
Citera
2017-10-04, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Återigen, vad Bilzerian tycker/inte tycker är helt och hållet irrelevant. Däremot är videon mer intressant. Något som slår mig ännu mer är vad Paddocks rumsgranne sade till polisen under förhöret. Han menade på att han såg polis skjuta ihjäl någon med en "security"-jacka. Det tillsammans med att han tydligen hade något besök på rummet och flertalet videoklipp där man ser skotteld från olika fönster slår hål på "lonewolf"-antagandet.

Ja det där var nytt för mig får jag kolla upp.

Disclaimer: Inte som att jag förväntar mig att kunna övertyga dig efter att jag gått igenom dessa påstådda uppgifter men kan ju vara kul att se ännu fler "alternativa förklaringar".
Citera
2017-10-04, 18:50
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Var finns bilden på hans vapen som har en flame hider monterad?

Citat:
Hade jag sett en flame hider monterad så hade jag inte frågat. Nu frågar jag.

Men har du precis börjat använda Internet eller? Fjant.

https://www.thesun.co.uk/news/4600926/las-vegas-shooting-weapons-guns-picture-video-hotel-room/
Citera
2017-10-04, 18:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Möjligen hade han räknat på detta att det skulle ta ungefär 10 minuter som han ostört skulle kunna skjuta in SWAT var på plats med snipers. Så därefter barrikerade han sig bara för att invänta att de skulle störta in varav han inte skulle gripas levande.

Det tog 72 minuter innan man nådde rummet via myndigheter. Det var en hotellvakt som blev skjuten genom dörren.

Om han hade haft dessa 72 minuter på sig att skjuta så hade nog alla vapen där inne varit nödvändiga.
Citera
2017-10-04, 18:53
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Nej, kolla upp tidslinjen. Han sköt först 9-10 minuter och sen 18 minuter senare sköt han vakten genom dörren. Vad han pysslade med under dessa 18 minuter är jag förbannat nyfiken på. Han hade definitivt ammo kvar eftersom vi ser en prydlig hög med högkapacitets-magasin på en av bilderna, men av någon anledning slutade han skjuta ner mot folksamlingen.
Citera
2017-10-04, 18:53
Medlem
Lite off kanske.
Men har någon hört någon i StasiRadion säga att det finns inga rapporter om svenskar bland de döda och skadade.
Vänsterextremisterna på SR och SVT är vidriga. Jag skulle mycket väl ha kunnat vara där.
Hade det varit ett bombdåd med fem döda i Kuala Lumpur hade de genast frågat sig om det finns några svenskar bland offren.
Senast redigerad av Reda 2017-10-04 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in