2017-10-04, 18:28
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Konfirmeringsbias. Tror du på riktigt att det är ovanligt att det söks statister i Vegas?

Absolut inte dock är det skumt att alla dessa annonser ser liknande ut med nästintill identisk ordformulering där man efterfrågar folk som kan tänkas ställa upp på "fredliga" demonstrationer samt att denna annons krävde att man skulle vara minst 21 år då det skulle serveras alkohol på det eventet. Jag förstår att det kan vara ett sammanträffande men ändå väldigt skumt.
Citera
2017-10-04, 18:28
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Det förklarar inte varför taxichaffisen vänder blicken mot det blinkande rummet när hon hör skottsalvorna.

För att hon likt dig tror att en strobelight är en mynningsflamma. Vilket det inte var.
Citera
2017-10-04, 18:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Då kan man fråga sig vad du gör här med ditt kvastskaft i arslet.

De flesta människor, du undantagen, kan höra varifrån ljud kommer och vänder automatiskt blicken dit.

Jag har aldrig sett en flame-flame-suppressor. Har du den på toaletten?

Ööh ja alltså så filmade hon mot det hållet skotten kom ifrån? Hon hörde från var skotten kom ifrån.

Nu förstår jag inte riktigt. Är du full? Du säger ju emot dig själv.
Citera
Medlem
Rena spekulationer nu: kan SP ha blivit kontaktad och värvad (av t.ex IS) som en sk. "Sovande cell" - för att han var bland annat utbildad pilot?
Han ägde ju två flygplan.

Kanske ett steg två som aldrig blev utfört?

Flygplatsen ligger i närheten som jag förstår och sprängämnen sägs ju ha hittats i hans bil, var den nu stod.
Citera
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Om det faktiskt fanns något sådant förutom fria fantasier från dig och andra fanboys.

Men är du efterbliven eller har du svårt för att läsa? Kolla Blizerians twitter så kan du se videon själv. Herregud....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Så mycket kunde han om verkanseld att hade han använt 22lr så hade kanske fem personer dött,
med 5,56x45 så är ju kraften mer än tillräcklig. Frågan är ju varför han inte använde en kula av typ
"varminter". Då hade vi sett minst 200 döda! Och det måste väl ändå ha varit hans mål att så många som möjligt skulle dö.

Men shut up. Du snackar ju som ett djv befal I Vietnam som jobbade med att rakna doda. Bodycount.
Vem dodade denna man for. Vilken inspiration hade han. Obama rorelsen kanske......
Citera
2017-10-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Mycket? Han bodde där i 5 dagar och hade 10 väskor på rummet? Vad är problemet. Ta upp 2 väskor om dagen.

Kan så vara. Då hade han alltså en bil full med vapen stående på hotellparkeringen och hämtade upp ett par kassar kulsprutor varje dag. Inte omöjligt.
Men du kanske kan svara på min fråga: Vet polisen att det är MGM personligen som köpt på sig alla dessa vapen eller vet man bara var de är köpta men inte av vem? En ganska viktig fråga i sammanhanget.
Citera
2017-10-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Men är du efterbliven eller har du svårt för att läsa? Kolla Blizerians twitter så kan du se videon själv. Herregud....

Att videon existerar har jag väl inte ifrågasatt?
Citera
2017-10-04, 18:31
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Att videon existerar har jag väl inte ifrågasatt?

Missuppfattade dig. Sorry. Vad är det du ifrågasätter då?
Citera
2017-10-04, 18:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
https://www.youtube.com/watch?v=ZbXdghpxlrw&t=5m26s

Där är det aktuella vapnet som sköts med. Vapnen i hans rum hade flame-hinder

Ser du mycket av mynningsflamman på den? Ser det ut som våning 4 som taxichaffisen visade.

Lägg därtill ca 300-500 meter mörker och massa andra ljus.

Tack för att du hjälper mig bekämpa trollet.

Där på videon syns det bra. Jag kan bara skratta åt idioterna som tror att ett är vapnet som syns från taxi videon.

Den hade precis som detta vapen ett tillägg som hindrar att det syns någon flamma.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Missuppfattade dig. Sorry. Vad är det du ifrågasätter då?

Att det du har sett som är postat av ditt största fan Dan Blizterianafaf* visar det du och de andra konspiratoriska fanboysen påstår att den visar. Men låt oss lita på Dan, han verkar schyst, har han dragit tillbaks att han såg hjärnor flyga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Konfirmeringsbias. Tror du på riktigt att det är ovanligt att det söks statister i Vegas?

Räknar man både långfilmer och avsnitt i TV serier så är det cirka 1000 filmer årligen som spelas in i Vegas.
Inget konstigt att det söks statister, det söks enormt mycket statister i LA i NY, de städerna ihop med Vegas är de städer flest filmer spelas in i årligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in