2017-10-04, 18:22
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Förflytta dig till tråden där konspiration avhandlas. Här diskuterar vi dådet och inte blåkulla.

Annars får du gärna förklara varför chauffören inte skulle reagera vid en jävla massa ljud från automateld. Självfallet vinklar chauffören kameran direkt mot det hon tror vara bössan. Men det är det inte.

Han hade flame-flame-supressor på gevären. Du verkar missa alla bevis. Nyvaken? Eller jet lag på dig också?

Då kan man fråga sig vad du gör här med ditt kvastskaft i arslet.

De flesta människor, du undantagen, kan höra varifrån ljud kommer och vänder automatiskt blicken dit.

Jag har aldrig sett en flame-flame-suppressor. Har du den på toaletten?
Citera
2017-10-04, 18:22
Medlem
Vilket svammel. Morden var planerade och bokningen av rummet skedde fyra dagar innan skjutningen. Enligt brodern sa brukade inte brodern sin vapenarsenal mer an vid fatal tillfallen.
Han var oberoende av pengar. Hans tjej kommer att forhoras nar hon har vilat upp sig enligt USA polis.
Citera
2017-10-04, 18:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Läste att han hade köpt vapen i Nevada, Utah och Kalifornien. Jag vet inte hur bakgrundskontrollen funkar. På någon video som länkades för ett tag sedan i syfte att bevisa att det inte gick att köpa automatvapen sa någon försäljare att man barn tvungen att vara skriven i staten för att få köpa.

Om det inte är så, finns det ett gemensamt system för bakgrundskoll? Annars kan jag tänka mig att det inte ringar några varningsklockor om inköpen görs i olika stater. Sen sätter väl inte 2nd amendment någon limit på antal vapen så det är väl inte heller ett skäl att reagera...
Om man skulle köpa, låt oss säga, 10 stycken vapen på en gång i samma butik, då kontaktas myndigheterna. Men om man köper ett vapen åt gången, utspritt under en längre period, så får inte myndigheterna reda på dessa köp.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-04 kl. 18:26.
Citera
2017-10-04, 18:24
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Du menar Dan Blizzerian som stod bredvid en kvinna som blev skjuten och där Dan Blizzerian sedan såg "hjärnor flyga". Dan Blizzerian denna supermilitär som alltid har vapen, som så modigt sprang därifrån.
Jag läste dina punkter med viss skepsis till att du tog upp din idol Dan Blizzerian, som för varje sund människa framstår som en narcissist med stora mytomaniska tendenser.

MEn det finns ju faktiskt trådar för er false-flaggare, varför använder du inte den..

Nu förstår jag inte riktigt varför du tror att Dan Bilzerian är min idol? Men sanningen är den att han publicera en video där man ser klart och tydligt smattrande ljus från ett fönster på 10 våningen så hans mytomani är irrelevant när bildbevis finns.

Sen märkte ju vissa på Breivik att något inte riktigt stod rätt till har för mig att vissa i hans omgivning märkte av att han började hata muslimer och vänstern mer och mer men jag kanske misstar mig. Dock är ju det en väsentlig skillnad på en introvert autist som Breivik och denna Stephen Paddock som verkade vara en väldigt städad och ordentlig mänmniska.
Senast redigerad av Finkan 2017-10-04 kl. 18:26.
Citera
2017-10-04, 18:24
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Undrar varför han inte sköt med 22lr när han skadesköt 90% istället för att döda dem.

Så mycket kunde han om verkanseld att hade han använt 22lr så hade kanske fem personer dött,
med 5,56x45 så är ju kraften mer än tillräcklig. Frågan är ju varför han inte använde en kula av typ
"varminter". Då hade vi sett minst 200 döda! Och det måste väl ändå ha varit hans mål att så många som möjligt skulle dö.
Citera
2017-10-04, 18:25
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här har vi faktiskt ett tänkbart motiv. Han kan ha varit stark motståndare till fria vapen och ville visa varför. Denna attack är verkligen ett exempel på vad man kan åstadkomma med fria vapen. Det visar också på en situation där det inte skulle hjälpt om alla var beväpnade. Ingen kunde skjuta tillbaka.

Det som talar emot är väl att han inte verkar ha efterlämnat något som visar hans motiv.
Känns lite VÄÄÄÄL långsökt. Men visst, är det tänkbart så är det kanske möjligt... Även om ungefär 60 personer dog i den här händelsen så är det ju bara några få promille av alla de som dör av skjutvapen per år i USA. Jag har för mig att det ligger på sammanlagt ungefär 10000 döda per år och de flesta skjuts väl med vad man kallar "hand guns" alltså pistoler och revolvrar

Lappen på bordet är ju verkligen högintressant!
Senast redigerad av Mimur 2017-10-04 kl. 18:34.
Citera
2017-10-04, 18:26
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Samma sak skedde veckan innan i Sandy Hook. Helt klart skumt att det alltid söks statister innan masskjutningar.
Konfirmeringsbias. Tror du på riktigt att det är ovanligt att det söks statister i Vegas?
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Då kan man fråga sig vad du gör här med ditt kvastskaft i arslet.

De flesta människor, du undantagen, kan höra varifrån ljud kommer och vänder automatiskt blicken dit.

Jag har aldrig sett en flame-flame-suppressor. Har du den på toaletten?

https://www.youtube.com/watch?v=ZbXdghpxlrw&t=5m26s

Där är det aktuella vapnet som sköts med. Vapnen i hans rum hade flame-hinder

Ser du mycket av mynningsflamman på den? Ser det ut som våning 4 som taxichaffisen visade.

Lägg därtill ca 300-500 meter mörker och massa andra ljus.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Nu förstår jag inte riktigt varför du tror att Dan Bilzerian är min idol? Men sanningen är den att han publicera en video där man ser klart och tydligt smattrande ljus från ett fönster på 10 våningen så hans mytomani är irrelevant när bildbevis finns.

Om det faktiskt fanns något sådant förutom fria fantasier från dig och andra fanboys.
Citera
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det finns redan flertalet videos som visar blinkande när det ej sköts. Bland annat 7 timmar efter skotten.

Det förklarar inte varför taxichaffisen vänder blicken mot det blinkande rummet när hon hör skottsalvorna.
Citera
2017-10-04, 18:27
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan ju vara så att han redan i juni när han fick medicinen utskriven, kände att han höll på att tappa kontrollen över sej själv och därför uppsökte läkare. Skulle vara intressant att veta vad som står i journalen. Gäller sekretessen vid fall som detta eller har polisen rätt att kolla upp vad läkarbesöket handlade om.
Polisen får alltid kolla sånt vid sån här allvarlig brottslighet, ingen sekretess gäller åt det hållet.
Citera
2017-10-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Han var Rik.

Finns ingen annan skytt. Det var en strobelight.
Fönstren på Mandalay bay kan ej öppnas. Menar du att din skytt på 4e våningen sköt samtidigt och sedan lagade fönstret utan att någon såg detta?

Är du säker på detta angående fönsterna? Jag har läst/hört att det går att öppna fönsterna upp till 5e/6e våningen.
Det finns även en video som med ljud, utan eko, ''bevisar'' att två olika vapen sköt från olika höjder nära inpå varandra. Sen vet jag inte vad jag ska tro själv, är ingen expert, så tänker inte blint tro på alla dessa videor och påståenden, kan ju mycket väl vara fifflade med. Men det är fortfarande mkt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in