2017-10-04, 17:37
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Det märkliga är att broder Eric talar om några handguns i safety box under flytten men inte sett några big guns...

Men Brodern behöver inte tala sanning.
Brodern pratar en del om olika familjemedlemmars förhållande till automatvapen i intervju nr2 i slutet.

https://www.cbsnews.com/videos/the-brother-of-las-vegas-gunman-stephen-paddock-speaks-for-a-second-time/
Citera
2017-10-04, 17:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Ja om han får en "död vinkel" från ena fönstret så kan det andra erbjuda fritt skottfält.Han kanske även använder två fönster för att kunna skydda sig själv bättre från eventuell moteld.Sköt mannen med pipan utanför fönstret eller hade han sin skjutposition indragen ett stycke i rummet?
Har något motiv kommit fram ännu?Någon baktanke med val av sina offer borde dyka upp tycker man.

Det jag läst i amerikansk media är att han tydligen hade hyrt någon lägenhet redan länge sedan vid en annan stor festival som hade helt andra sorters besökare. Men där hände inget.
Media ville få det till att han backade ur den gången. Men min egna teori är att han bara observerade och planerade detta dåd där. Kollade hur folk rör sig osv på den tidigare festivalen.
Citera
2017-10-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Eller har någon haft tillgång till GMs övervakningskameror som han hade spridda runtomkring. Vem vet. Han kanske streamade.

Ja detta är också en möjlighet. Men vem är det i så fall som har kunnat få tillgång till bilderna? Det måste ju vara någon som har känt till att detta skulle ske i förväg.

Sedan har vi detta med personer som har berättat om någon som har gått omkring bland publiken och sagt att alla snart skall dö cirka 45 minuter innan skottlossningen började. Enligt ett vittne hade hon latinskt utseende. Detta kan ju inte vara vanligt. Skall man hata slumpen eller inte?

https://www.youtube.com/watch?v=BhZnW0SZj94
Citera
2017-10-04, 17:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Instämer! Ett jävla tjat om kaliber och vapen. Lägg ned! Nu är det MOTIVET som är klart intressant.

Håller förvisso med om vapenbiten, men när det gäller motiv så är det väl ganska svårt att säga något nytt om den saken innan utredarna släppt på vad de hittat eller kan berätta vad flickvännen sagt?

Någon som vet när flickvännen kommer att höras eller när nästa presskonferens är tänkt att hållas?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja detta är också en möjlighet. Men vem är det i så fall som har kunnat få tillgång till bilderna? Det måste ju vara någon som har känt till att detta skulle ske i förväg.

Sedan har vi detta med personer som har berättat om någon som har gått omkring bland publiken och sagt att alla snart skall dö cirka 45 minuter innan skottlossningen började. Enligt ett vittne hade hon latinskt utseende. Detta kan ju inte vara vanligt. Skall man hata slumpen eller inte?

https://www.youtube.com/watch?v=BhZnW0SZj94

Jag har själv hört dårar skrika att alla ska dö. I Sverige.

I Las Vegas skriker man nog det dagligen. Random slödder som spelar bort alla sina pengar springer runt i fyllan och skriker att alla ska dö.

Edit; och det är ju ingen lögn. Alla kommer ju dö någon gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, man kanske låter henne vila upp sig lite efter ett initialt förhör, som jag har mycket svårt att tro att man skulle avstå från. Men jet lag från Filippinerna tar det typ en vecka att bli av med.

Men ok, detta är en detalj. Vi är nog överens om att hon inte är särskilt viktig. Sen finns det alltid en tendens i dylika fall att vilja sätta dit alla som på något sätt kan tänkas ha hjälpt GM, även om detta skedde utan någon som helst vetskap om vad för planer han hade.

Vore ju intressant att se vad som skulle hände om det visade sig att han köpt nått av vapnen svart, och man fick tag på säljaren. Men allt verkar ju ha gått lagligt till.

Oj Oj. Motivet ar just nu det viktigaste. Hans flickvan har enligt media I USA kopplingar till anti trump rorelsen. Hann hade hennes id handlingar i rummet.
Kopa vapen svart. Ar du dum i huvudet eller en svensk OBAMA kramare.
Du kan Borja fokusera pa vad som utlost handlingen.
Las inte Aftonbladet bara.
Citera
2017-10-04, 17:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Eftersom gärningsmannen är död och att hon troligtvis inte är inblandad på något sett så får jag nog ändå anse att det inte är konstigt att man låter jetlagget lägga sig.
Min jetlag kommer som en slägga dag 3-4 men mår hur bra som helst första två dagarna och bara när jag åker österut. Väster går bra men det här kanske är olika på personer.

Det allvarliga är väl om hon på något sätt kan bidra med information om det finns något mera eller andra personer bakom som kan ge ytterligare dåd.

Blir inte klok på det här, tror inte på någon konspirationsteori men 62 år, ostraffad och begår en av de grövsta brotten i USAs historia.
Citera
2017-10-04, 17:45
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vi provar igen...om du hjälper någon att flytta rotar du igenom alla lådor för att se vad det är dem flyttar?
Svara på frågan istället hur det kommer sig att han har köpt vapen under 20 års tid?
Eller påstår du att de olika vapenaffärerna över hela USA, för han har köpt i olika delstater, ljuger?

Som sagt...brodern som flyttade åt GM talar om handvapen men inte big guns.
Vapenköpen tycks vara extremt senaste året.
Jag tror inte det handlar om uppflammat vapenintresse, snarast fel i huvet.
"Jill Snyder, the special agent in charge at the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms, told "CBS This Morning" on Wednesday that Paddock purchased 33 firearms, mostly rifles, between October 2016 and Thursday, three days before he opened fire on a concert crowd."

Kan du berätta om "köpt vapen under 20 års tid?"
Citera
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Instämer! Ett jävla tjat om kaliber och vapen. Lägg ned! Nu är det MOTIVET som är klart intressant.

Är det inte legitimt att diskutera ett och samma ämne utifrån flera infallsvinklar? Olika skribenter intresserar sig för olika aspekter i ett komplext scenario som detta.

Angående motivet kunde det vara något liknande som detta:
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Min jetlag kommer som en slägga dag 3-4 men mår hur bra som helst första två dagarna och bara när jag åker österut. Väster går bra men det här kanske är olika på personer.

Det allvarliga är väl om hon på något sätt kan bidra med information om det finns något mera eller andra personer bakom som kan ge ytterligare dåd.

Blir inte klok på det här, tror inte på någon konspirationsteori men 62 år, ostraffad och begår en av de grövsta brotten i USAs historia.

Söndermedicinerad med benzo och alkohol på det. Totalt trasigt psyke.
Citera
2017-10-04, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Som sagt...brodern som flyttade åt GM talar om handvapen men inte big guns.
Vapenköpen tycks vara extremt senaste året.
Jag tror inte det handlar om uppflammat vapenintresse, snarast fel i huvet.
"Jill Snyder, the special agent in charge at the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms, told "CBS This Morning" on Wednesday that Paddock purchased 33 firearms, mostly rifles, between October 2016 and Thursday, three days before he opened fire on a concert crowd."

Kan du berätta om "köpt vapen under 20 års tid?"

Läs tråden eller Googla.
Citera
2017-10-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Ja om han får en "död vinkel" från ena fönstret så kan det andra erbjuda fritt skottfält.Han kanske även använder två fönster för att kunna skydda sig själv bättre från eventuell moteld.Sköt mannen med pipan utanför fönstret eller hade han sin skjutposition indragen ett stycke i rummet?
Har något motiv kommit fram ännu?Någon baktanke med val av sina offer borde dyka upp tycker man.
Misstanken om minst två skyttar i sviten varav en eller flera smet är väl inte otrolig? Finns det något som talar emot den hypotesen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in