Citat:
Ursprungligen postat av
OvanligtSpeciell
jaha vad exakt menar du med detta?! Lol. Fick han hjärtinfrakt eller ringde frugan honom? Han lär ha varit extremt motiverad, det tyder allting på att han var. Annars skulle han inte haft de sakerna han hade på rummet.
OM han inte satte sig och började runka av vad han hade gjort... Enda seriösa anledningen till att sluta som jag kan se.
EN sak undrar jag dock, varför fick han inte död på fler personer? Jag menar om där var 22000 personer och han bara dödar 58 stycken tycker jag som lekman på vapen att det är fruktansvärt dåligt. Breivik som fick gå runt och leta sina byten på en ö där det max fanns några hundra stycken fick död på fler än denna personen som alltså hade praktiskt taget obegränsat med material att döda.
Kan någon förklara varför han inte dödade fler? Nu är jag lekman men jag skulle seriöst gissa på att en person i detta läget kunde fått död på upp mot flera tusen?
Det är väl inte så svårt att förstå? Han kanske inte pallade
mer?
Tänk utanför boxen lite. Det finns inte alltid svart på vitt ett motiv, och heller ingen rak mall för genomförande av sådana här dåd.
Med tanke på uppriggade förberedda vapen i hotellrummet tycker jag det går orimligt lång tid mellan skottsalvorna, vilket kan vara ett tecken på att han mentalt inte riktigt pallade att genomföra detta.
Vi vet ju inte ens om samtliga avlossade skott varit riktade mot festivalområdet?
500+ skadade vittnar ändå om att han träffat en hel del, och direkt dödande skott kräver träff inom ganska små marginaler.
Att han stoppar en stund, men sedan fortsätter när polisen står utanför hans dörr får mig att tro att han var trött på systemet. Just att han fortsatte
mot polisen.
Även självmordet kan tyda på att han inte tänkt ta del av systemets straffprocedurer.
Efter att han har jobbat som revisor många år så nära en ren nöjesstad med sitt gedigna förflutna av fiffel & båg får iaf mig att grovt tro så ang motivet.
Man är inte revisor i ett sådant område utan att få särskild inblick i både bolagskonstruktioner och även breda samhällskonstruktioner, och Las Vegas är bra snuskigt i det hänseendet.