En förklaring enligt vissa sidor är att SP checkat in i Vista Suiten 25:e sept och det mindre rummet i anslutning till sviten 28:e sep. Det löser onekligen det mysteriet.
Ja, det löser kanske mysteriet med incheckning den 28:e, men jag har för mig att det bodde en annan person(Brian Hodge) i det mindre rummet(32-134) i anslutning till sviten (32-135) natten då massskjutningen utfördes. Det stod en serveringsvagn där när polisen kom dit efter dådet. Det är konstigt att SP checkade in där (32-134) och checkade ut bara efter någon dag för att under attentatet bara bo i sviten (32-135). Eller kan det ha vara så att australiensaren bodde i 32-133, men tog fel på rumsnummer?
Kan någon som har koll bekräfta att skytten skjutit några skott inifrån och ut genom dörren?
Jag såg en bild på delar av hotelldörren där man kunde se kulhål. När i förloppet kan detta ha inträffat?
Det var klockan 22:26 då en säkerhetsvakt skulle gå in i rummet och han blev skjuten i benet genom dörren. GM såg honom förmodligen på sin övervakningskamera.
Ja, det löser kanske mysteriet med incheckning den 28:e, men jag har för mig att det bodde en annan person(Brian Hodge) i det mindre rummet(32-134) i anslutning till sviten (32-135) natten då massskjutningen utfördes. Det stod en serveringsvagn där när polisen kom dit efter dådet. Det är konstigt att SP checkade in där (32-134) och checkade ut bara efter någon dag för att under attentatet bara bo i sviten (32-135). Eller kan det ha vara så att australiensaren bodde i 32-133, men tog fel på rumsnummer?
Det lilla rummet (SPs rum) är det rum som går att öppna upp i anslutning till sviten (SPs svit) och alltså inte Brian Hodges rum. Roomservicevagnen stod utanför SPs rum. Brian Hodge måste ha bott i något annat rum i samma korridor i så fall.
Lombardo utesluter inte att han hade medhjälpare, och att han tänkt försöka fly..
Klippet är dock extremt kort och skulle må bättre av ett sammanhang..
Las Vegas police said there was evidence gunman Stephen Paddock intended to survive and escape his deadly attack at a country music festival on Sunday,
The disclosures were among several new details revealed by Sheriff Joseph Lombardo, who also strayed into speculation that the man believed responsible for the deadliest mass shooting in modern US history had help.
“Do you think this was all accomplished on his own?” Lombardo asked, noting the arsenal of weapons the shooter amassed, and the discovery of explosives in his car. He added: “You’ve got to make the assumption he had to have some help at some point.”
And in a series of dramatic updates on the case last night, Las Vegas Sheriff Joseph Lombardo said:
• Paddock led "a secret life", building up weapons and planning the shooting for years
• There is "evidence" Paddock may have intended to survive the shooting and escape
• He is convinced others knew something about the attack
• He is "troubled" that Paddock was able to move his huge arsenal of weapons into the hotel room on his own
• The FBI has found no evidence to indicate terrorism
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-05 kl. 14:17.