2017-10-04, 16:44
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag skulle återvända till tv-serie forumet om jag vore du, du sitter bara och gissar och tar inte ens hänsyn till avgörande omständigheter.

Vilka avgörande omständigheter syftar du på ?
Citera
2017-10-04, 16:45
Medlem
Motivet???????
Senast redigerad av Johnth 2017-10-04 kl. 16:47.
Citera
2017-10-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Varför skulle det vara roligt? När han hade två olika stationer att springa mellan så kanske det inte är så kul att ha 2000 hylsor att ramla på mellan han byter vapen eller byter fönster.

Menar inte direkt att han börjar städa där utan att han helt enkelt skyfflat undan hylsor lite.

Vi har så knapphändiga bilder från rummet så jag kan inte uttala mig var bilderna direkt är tagna. Det ser inte ut som att dom är tagna precis från själva platsen där han pepprat genom fönstret, där alla hylsorna bör ligga.

https://i.imgur.com/iym78b5.jpg

Jag sammanställde denna bilden igår, så ser du hur otroligt lite av sviten man ser på bilderna som hittills är släppta.
Citera
2017-10-04, 16:46
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Var det ett disco på 4:e våningen eller varför fanns det ett strobljus där? Det ser ut att blinka i takt med eldgivningen hur synkar man det?

Jag har läst att den kaliber han använde inte motsvarade knallen som var tyngre än kal 223. Synpunkter på det?
Strobljuset blinkade ANDRA DAGAR så sköt han då också? Strobljusen är riktade mot hotellet.
Citera
2017-10-04, 16:46
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Förutom de vapen dom hittade i hotellrummet skulle han väll äga några till?
...har inte läst jättemycket i tråden utan på andra ställen så har isf missat helt att han köpte inför dådet.

Och missat helt vad bror Eric sagt om hans modesta vapenintresse?
Eller misstror du brodern?
Citera
2017-10-04, 16:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
https://i.imgur.com/iym78b5.jpg

Jag sammanställde denna bilden igår, så ser du hur otroligt lite av sviten man ser på bilderna som hittills är släppta.

Tack som fan. Då kan man som någorlunda tänkande människa förstå att största delen av hylsorna ligger i sovrummet som har tjockare svarta väggar på bilden. Alltså hans primära plats för eldgivningen.

Där ligger alla hylsor som trollen efterlyser.
Citera
2017-10-04, 16:48
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Alla militärmakter i västvärlden håller inte med dig, undrar vem som har mest koll på läget.

Har aldrig hört talas om ett infanteri som ligger på 350m och skjuter med kaliber 5,56.
Citera
2017-10-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Det var just vad jag gissade på att han använde sig av, en bandmatad M60. Kanske inte helt lätt att få tag på... M249 eller vad den heter säljs dock för civilt bruk i halv-auto utförande.

Ja eller en PKM i 7,62x54

Men nu gjorde han inte det, ialf inte från den skottgluggen vi ser på bilderna, alla tomhylsor där är 5,56
Citera
2017-10-04, 16:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward

Om man äger 47 jävla vapen som man köpt på sig under 20 år så har man inte ett modest vapenintresse.

Kanske i någon rednecks värld men inte i min värld.

Dessutom hade inte brodern pratat med MGM på ett halvår så dom verkar inte haft en optimal relation direkt.
Citera
2017-10-04, 16:50
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Hade det varit ett brandlarm så hade väl hela hotellet blinkat och inte bara på 4:e. Jag tycker det ser ut som att ljuspulserna går i takt med eldgivningen.
https://www.youtube.com/watch?v=7RpvVwsodHE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo jag har sett precis den videon på Youtube. Där får man höra hur snabbt dom identifierar en aktiv skytt och att skotten kommer från Mandalay Bay. Det gick snabbt.

Faktisk spännande i all tragik att höra hur de säkrar våningsplanet och försöker hålla rätt på var alla snutar är så man inte skjuter på varandra när specialteamet kommer ut från trappan och ska storma rummet.
Citera
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Enligt brodern så hade han ett par tre pistoler och kanske något gevär. Jag vet inte om jag tycker att det är så blygsamt om jag ska vara ärlig. Dessutom har brodern gjort gällande att de inte stod varandra speciellt nära, så varför skulle han ha koll?
Senast redigerad av Lazybones 2017-10-04 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in