2017-10-04, 16:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Sopat bort hylsor ? Det va dagens roligaste

Varför skulle det vara roligt? När han hade två olika stationer att springa mellan så kanske det inte är så kul att ha 2000 hylsor att ramla på mellan han byter vapen eller byter fönster.

Menar inte direkt att han börjar städa där utan att han helt enkelt skyfflat undan hylsor lite.

Vi har så knapphändiga bilder från rummet så jag kan inte uttala mig var bilderna direkt är tagna. Det ser inte ut som att dom är tagna precis från själva platsen där han pepprat genom fönstret, där alla hylsorna bör ligga.
Citera
2017-10-04, 16:37
Medlem
Det finns en polisradioupptagning på hela förloppet från första larmet till att man brutit sig in i rummet. Ca en timme och 20 minuter lång där man hör några rapporter om misstänkta som lämnar hotellet. Men i det kaoset kanske ingen greps. Finns på Youtube.
Citera
2017-10-04, 16:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Och du vet matte? Räkna hylsorna på golvet på bilderna vi fått se, ta det gånger 10. Låt oss säga att han sköt enbart 500 skott, eller kanske 1000. Vilket fall som helst så är det få hylsor. Men som du säger kanske tog han fram borsten och började städa efter sig efter han skjutit och sen tog livet av sig.

Om du är så dum att du tror att det är alla hylsor som finns på rummet som syns på bilderna så är det fan otroligt.
Citera
2017-10-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
I Sverige är det en klass 2 kaliber som duger till rådjursjakt. Ska man döda människor på 300m med den kalibern ska man ha tur.

Alla militärmakter i västvärlden håller inte med dig, undrar vem som har mest koll på läget.
Citera
2017-10-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om du är så dum att du tror att det är alla hylsor som finns på rummet som syns på bilderna så är det fan otroligt.

Har du någon länk så man kan se dessa bilder?
Citera
Medlem
Lyssna på ljudfilen. Den är tagen från en av videona utanför hotellet. Det man hör är en konstant eldgivning på 100 skott. Jag är 99% säker på att skytten använder en AR-15, full auto, med 100 magasin. Oavsett, han fyrar av 100 skott på ~8.7 sekunder. Ca 12 skott per sekund. Läs in filen i Audacity eller något annat ljudbearbetningsprogram och titta på ljudprofilen.
https://minfil.org/Rde9B2c5b5/AR-15_-_100_magasin_-_12_skott_per_sekund_-_eldskur_8.7_sekunder.mp3
Citera
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Nu drog du förhastade slutsatser, jag skrev tidigare och frågade dig om du trodde att vi såg alla hylsor på bilderna.

Jag drar slutsatsen att du tror att vi enbart ser ett fåtal av allt han sköt på bilderna som finns publicerat.
Citera
2017-10-04, 16:41
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor

Om han skulle välja ett optimalt vapen skulle det vara en bandmatad kulspruta i 7,62x51 Nato, ett par tusen skott ihoplänkat i förväg och ett par extrapipor. Då kan vi snacka förödelse.

Det var just vad jag gissade på att han använde sig av, en bandmatad M60. Kanske inte helt lätt att få tag på... M249 eller vad den heter säljs dock för civilt bruk i halv-auto utförande.
Senast redigerad av trewq 2017-10-04 kl. 16:44.
Citera
2017-10-04, 16:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det finns en polisradioupptagning på hela förloppet från första larmet till att man brutit sig in i rummet. Ca en timme och 20 minuter lång där man hör några rapporter om misstänkta som lämnar hotellet. Men i det kaoset kanske ingen greps. Finns på Youtube.

Jo jag har sett precis den videon på Youtube. Där får man höra hur snabbt dom identifierar en aktiv skytt och att skotten kommer från Mandalay Bay. Det gick snabbt.
Citera
2017-10-04, 16:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Nu drog du förhastade slutsatser, jag skrev tidigare och frågade dig om du trodde att vi såg alla hylsor på bilderna.

Jag drar slutsatsen att du tror att vi enbart ser ett fåtal av allt han sköt på bilderna som finns publicerat.

Ja men dåså. Precis. Dessa övriga tusen hylsor bör ligga vid själva platsen där han skjutit från och inte typ mitt i rummet där han valde att spränga skallen av sig.

Då är vi överrens.
Citera
2017-10-04, 16:43
Medlem
Citat:

Och du vet matte? Räkna hylsorna på golvet på bilderna vi fått se, ta det gånger 10. Låt oss säga att han sköt enbart 500 skott, eller kanske 1000. Vilket fall som helst så är det få hylsor. Men som du säger kanske tog han fram borsten och började städa efter sig efter han skjutit och sen tog livet av sig.

Jag skulle återvända till tv-serie forumet om jag vore du, du sitter bara och gissar och tar inte ens hänsyn till avgörande omständigheter.
Citera
2017-10-04, 16:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Lyssna på ljudfilen. Den är tagen från en av videona utanför hotellet. Det man hör är en konstant eldgivning på 100 skott. Jag är 99% säker på att skytten använder en AR-15, full auto, med 100 magasin. Oavsett, han fyrar av 100 skott på ~8.7 sekunder. Ca 12 skott per sekund. Läs in filen i Audacity eller något annat ljudbearbetningsprogram och titta på ljudprofilen.
https://minfil.org/Rde9B2c5b5/AR-15_-_100_magasin_-_12_skott_per_sekund_-_eldskur_8.7_sekunder.mp3

Han använde semi-automat som han hade nån bumper grej till som i princip gjorde vapnet till ett helautomatisk.

Detta syns på bilder samt är bekräftat av polisen.

Modellnamn på vapnen finns i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in