2017-10-04, 16:08
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det borde inte förbryllad så mkt med tanke på det stora antalet vapen han hade på rummet. Han hade helt enkelt två "stationer" med vapen.

Varför skulle han ha det? Troligast är väl att det var två skyttar som omväxlande besköt området från varsin station. När en laddade om så sköt den andre. När den var klara så ställde en av dem bössan tvärs över benet på Paddock som förmodligen redan var avrättad innan de började. Naturligtvis kan jag inte styrka min teori men den är lika bra som din om inte bättre.
Citera
2017-10-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Han var miljonär så billig ammo var knappast av betydelse om man avser att döda så många som möjligt. Jaktammo är dessutom inte precis ovanligt.

Kaliber 223 på 350m är inget en erfaren skytt skulle välja.

Du vet inte vad du pratar om, energin har endast marginellt avtagit på det avståndet, du skjuter lätt halvfigur på 350m.

Och i det här fallet behövs inte ens precision.
Citera
2017-10-04, 16:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ok. Skjuter man "automateld" med ett sådant vapen föreställer jag mig att kulorna sprids ganska friskt på 300 m. Om han inte försett det med tyngder eller skruvat fast det i något. Avsikten torde vara att skjuta patronvis på avstånd större än 50-75 m, om man vill träffa.

Sen borde väl bössan vilja vandra iväg lite, om inte han håller i med andra handen.

Här är ju målytan förvisso stor... och träffsäkerhet tydligen inte det avsedda.
Testat automateld dem Ak-5 också, skulle gissa man kan hålla sitt vapen med okey träffbild(par meter) vid 5-8 skott, sen går den inte hålla längre och börjar stegra okontrollerat.
Vi skulle skjuta 2 skurar sa som, det var lättare sagt än gjort, då den steg som faan när man närma sig halva magasinet.
Sen kanske en stark person kan hålla den längre.
Var nog en av de roliga grejerna man gjorde i lumpen, och att vi fick skjuta över fruset vatten med träd här och där, tror det var ett träsk.
Det såg precis ut som film, allt flög åt alla håll och kanter när man sköt mot isen.

Dock den övningen vi hade med tidspress och avlossa fem skott, det var ett och ett skott.
Kan inte svara på tiden vi hade, men var inte över 10sek.
Citera
2017-10-04, 16:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
“From October 2016 to September 28, 2017, he purchased 33 firearms, majority of them rifles,” Snyder said on “CBS This Morning
http://nypost.com/2017/10/04/vegas-shooter-bought-33-guns-in-the-past-year/

Citat:
Tony says Paddock had the room since September 25th not the 28th as was previously reported.
http://www.thegatewaypundit.com/2017/10/report-room-service-receipts-show-hotel-delivered-food-stephen-paddocks-suite-2-people/

Hans yngre bror med ett kriminellt register enligt skvallerblaskan TMZ
Citat:
Bruce Paddock currently lives in California, but he's led a nomadic life. TMZ has pulled court docs which show he's been a regular in the criminal justice system. Among his arrests ...
-- Criminal threats
-- Arson
-- Vandalism
-- Petty theft
-- Burglary
-- Weed
-- Driving on a suspended license
-- Contempt

Så var han på hotellet redan den 25 sept? Kvittot visar mat för 2 personer?
Citera
2017-10-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Men du kan ju inte länka till snopes.
Det är ju som att länka till random nisse med en åsikt, typ Regina Lund.
Och då framstår Regina som ett seriöst underverk i jämförelse.

Ber så mycket om ursäkt men länkade till en video där så jag gör om och gör rätt!
(Hoppas jag)

https://instagram.com/p/BZwofXcgzh9/
Citera
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Du dödar med en pistol på det avståndet också, med ett höghastighetsgevär så skjuter du rakt genom folk på det avståndet.

Med tanke på att avståndet är kring 370 till 500 meter, blev jag tidigt (inlägg #793) övertygad om att det skulle vara frågan om kaliber 7.62 eller .308 om man så vill. En erfaren skytt, skulle om det var möjligt, välja minst denna kaliber, i fall syftet var att åsamka så stor skada som möjligt på detta avstånd.
Senast redigerad av trewq 2017-10-04 kl. 16:17.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Varför skulle han ha det? Troligast är väl att det var två skyttar som omväxlande besköt området från varsin station. När en laddade om så sköt den andre. När den var klara så ställde en av dem bössan tvärs över benet på Paddock som förmodligen redan var avrättad innan de började. Naturligtvis kan jag inte styrka min teori men den är lika bra som din om inte bättre.

Okej. Skumt. Hur tog sig denna person in på rummet? Hade han Harry Potters mantel som gör folk osynliga på sig då menar du?

Du kanske inte förstår riktigt. Jag kan förtydliga. ALLA som går in på Mandalay Bay finns på säkerhetskameror. Samt att gärningsmannen hade egna kameror i rummet samt utanför som spelade in allt. Jesus. Så dumt att kockarna slår.
Citera
2017-10-04, 16:12
Medlem
Vad står det på lappen? Blir tokig!!!
Citera
2017-10-04, 16:13
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Du vet inte vad du pratar om, energin har endast marginellt avtagit på det avståndet, du skjuter lätt halvfigur på 350m.

Och i det här fallet behövs inte ens precision.

I Sverige är det en klass 2 kaliber som duger till rådjursjakt. Ska man döda människor på 300m med den kalibern ska man ha tur.
Citera
2017-10-04, 16:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ska lägga fram en längre teori i den här tråden (FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA? eftersom det är den enda andra som finns och den här går för snabbt.

En sak är säker. Det har aldrig avlossats några skott från våning 32. Det har inte avlossats några skott alls från Mandalay Bay, inte från någon våning överhuvudtaget.

Okej men nu har vi en krigsveteran som lotsade polisen till rätt våning som bodde ovanför, och så har vi då hotellpersonal som säkerhetsvakter osv, som också lokaliserade skottlossningen.
Så nu kan du ranta i väg till konspirationsdelen.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Finns fler möjliga alternativ han tillhör "antivapenlobbyn" och ville göra ett uppseendeväckande attentat för att vapenrestriktioner ska införas.

Om han var genuint vapenintresserad borde har varit det redan i ung ålder, inte vid 60. Att han åkte runt i vapenaffärer i Nevada tyder på att vapensamlandet var något nytt.

Sedan kanske ha tänkte som advokaten Heyley Greftman Gold som tycke det bara vara republikaner som gick på countrykonsert, inget att sörja över, rätt åt dom Trumpanhängarna.

Vi får börja leta om han var en av Hillery Clintons antivapenanhängare. Det måste gå att få veta mer om hans bakgrund några år bakåt. Var han Demokrat som såg en chans att uppnå två syften döda republikaner och jävlas maximal med NRA och Donald Trump på samma gång.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ska lägga fram en längre teori i den här tråden (FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA? eftersom det är den enda andra som finns och den här går för snabbt.

En sak är säker. Det har aldrig avlossats några skott från våning 32. Det har inte avlossats några skott alls från Mandalay Bay, inte från någon våning överhuvudtaget.

Håll dig i den där andra tråden. Du har spårat ur totalt så den är nog lämplig för dig.

Inga skott alls från Mandalay Bay? Haha återigen, du måste ju vara ett troll.

Har man tagit ut dörren som är sönderskjuten och skjutit den på annan plats, samt tagit tillbaka den till Mandalay Bay då?

Kom ihåg att han filmat sig själv och dådet på rummet så du kommer motbevisas å det grövsta med dina jävla idiotiska teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in