2017-10-04, 15:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Jason Aldean spelade. Menlös skvalcountry. Vad gäller mainstream-country så är det få som är uttalat politiska, särskilt efter vad som hände Dixie Chicks. Publiken är i mångt och mycket konservativ men Nashville är hyfsat liberalt.

Även Jason Aldean som även om han pratade väl om Trump inför valet inte sa vem han skulle röstat på (han kunde inte rösta). Underförstått då självklart Trump men för mest cash är det bra att vara inte vara för politisk som artist. För att även demokrater ska köpa ens skiva.

Citat från vänsterhåll som den där CBS-bossen visar dock att country det ses som väldigt republikanskt. Vilken då Dixie Chicks fick uppleva på nära håll.
Citera
2017-10-04, 15:49
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
här ser man brandlarmslampa blinkar långt EFTER skjutningen,

https://www.youtube.com/watch?sns=em&v=_kCTt2NAuhA&app=desktop

hon måste sett det.

Ska det där föreställa 4:e våningen?
Citera
2017-10-04, 15:50
Medlem
trewqs avatar
Fortfarande finns det många frågetecken att räta ut. Vad som framförallt förbryllar mig är syftet med att slå hål på två olika fönster, där det bortre fönstret har betydligt sämre sikt och vinkel i förhållande till konsertområdet. Som jag tolkat saken, så avfyrades majoriteten (alla?) av skottsalvorna från fönstret med bäst vinkel. Varför då slå sönder ytterligare ett fönster?

Och för det andra, var är alla drivor med tomhylsor? Om man, lågt räknat, utgår från att det avlossades 150 skott i minuten i ~ 9 minuter blir det 1350 hylsor, vilket skulle täcka stora delar av golvet vid fönstren, men på bilder syns bara ett tiotal tomhylsor utspridda.
Citera
2017-10-04, 15:52
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Vart ifrån får du uppgiften att han skulle vara vapentokig? Det är väl först inför det här dådet han har köpt vapen? Jag hörde att hans bror sa att han inte var överdrivet fascinerad av vapen.

"In total, there were 23 firearms in the hotel room, including an AK-47, an AR-15-type gun, and a handgun.

But Paddock had still more guns stored in his two houses in Verdi, outside Reno, and Mesquite, bringing the total across all thee locations to 47, she said.

They included rifles, shotguns and handguns bought from Nevada, Texas, Utah and California. All had been bought - legally - over the course of more than 20 years."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html
Citera
2017-10-04, 15:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, du kanske har rätt, jag spekulerar bara. Jag tror ändå folk är kapabla att planera vansinnesdåd trots man drivs av ren ilska som kan grunda sig i att man känner sig orättvist behandlad av världen. Just LV har en förmåga att krossa folks drömmar.

Men, du har kanske rätt som jag skrev innan. Fanns det någon viss typ folk bland publiken till konserten? Jag tänker om det är något band med tydlig politisk inriktning?

Ingenting är ju omöjligt, men det känns lite långsökt. Vissa har ju varit inne på hat mot Trump/Country, men det verkar ju som om han först planerat att slå till mot en annan festival med helt annan inriktning. Jag tror att han bara har varit ute efter att maximera antalet offer. Så som extrema terrorister ibland gör och islamister allt som oftast gör.
Citera
2017-10-04, 15:53
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, du kanske har rätt, jag spekulerar bara. Jag tror ändå folk är kapabla att planera vansinnesdåd trots man drivs av ren ilska som kan grunda sig i att man känner sig orättvist behandlad av världen. Just LV har en förmåga att krossa folks drömmar.

Men, du har kanske rätt som jag skrev innan. Fanns det någon viss typ folk bland publiken till konserten? Jag tänker om det är något band med tydlig politisk inriktning?

Man skulle ju kunna tänka sig att det är mycket patriotiska rednecks på en sådan konsert. Kanske Paddock har upplevt att just folk ur den gruppen till exempel har kommit med nedlåtande kommentarer och gliringar om att han har ett importerat "Thai-luder" eller liknande
Citera
2017-10-04, 15:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Med en AK-5 och 300m, så hade jag en träffbild på 10cm med stöd och 5 skott och under tidspress.
De som hade kikarsikten låg och sköt på 600m, men inte så bara koll på om de testade längre avstånd.

Dock är det nog andra saker som slår in här, och det enorma adrenalinpåslag som måste ske här.

Ok. Skjuter man "automateld" med ett sådant vapen föreställer jag mig att kulorna sprids ganska friskt på 300 m. Om han inte försett det med tyngder eller skruvat fast det i något. Avsikten torde vara att skjuta patronvis på avstånd större än 50-75 m, om man vill träffa.

Sen borde väl bössan vilja vandra iväg lite, om inte han håller i med andra handen.

Här är ju målytan förvisso stor... och träffsäkerhet tydligen inte det avsedda.
Citera
2017-10-04, 15:55
Medlem
selusts avatar
Tänkte precis skriva att den misstänktes döda kropp låg väldigt konstigt till, ena benet under ett prydligt uppställt vapen? Såg att detta tagits upp precis.

Vågar inte ens uttala mig om diverse konspirationer och jag tror ingenting men allt är bara så jävla konstigt. Ingen sanning lär väl komma fram som vanligt heller när det gäller staterna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Daily Mail har en mycket matig genomgång av caset. Bl a finns en planritning över sviten och det anslutande rummet som Paddock hyrde och varifrån han sköt från två fönster.

Läckta bilder från rummen efter polisen stormat in finns. Likaså diskussion om papperslappen på bordet kan ha innehållit någon sorts meddelande från Paddock.

Illustrationer och kartor över området finns också med och ger en fylligare bild av läget.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html

jag har ritat in vart den döde kroppen och vapnen hittades så noga jag kunde på planritningen

https://imgur.com/a/jWJ7w
Citera
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Fortfarande finns det många frågetecken att räta ut. Vad som framförallt förbryllar mig är syftet med att slå hål på två olika fönster, där det bortre fönstret har betydligt sämre sikt och vinkel i förhållande till konsertområdet. Som jag tolkat saken, så avfyrades majoriteten (alla?) av skottsalvorna från fönstret med bäst vinkel. Varför då slå sönder ytterligare ett fönster?

Och för det andra, var är alla drivor med tomhylsor? Om man, lågt räknat, utgår från att det avlossades 150 skott i minuten i ~ 9 minuter blir det 1350 hylsor, vilket skulle täcka stora delar av golvet vid fönstren, men på bilder syns bara ett tiotal tomhylsor utspridda.

Kanske för att han ville att eventuell svarseld inte skulle ha bara ett mål att välja på?
Citera
2017-10-04, 15:56
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Snarare är det väl så att hela situationen är regisserad på plats.
Du har rätt. Det är det absolut mest trovärdiga alternativet.
Citera
2017-10-04, 15:58
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Vart ifrån får du uppgiften att han skulle vara vapentokig? Det är väl först inför det här dådet han har köpt vapen? Jag hörde att hans bror sa att han inte var överdrivet fascinerad av vapen.

Förutom de vapen dom hittade i hotellrummet skulle han väll äga några till?
...har inte läst jättemycket i tråden utan på andra ställen så har isf missat helt att han köpte inför dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in