2017-10-04, 11:02
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kan ju föreställa sig att stadens event-planners helt enkelt INTE är foliehattar, varpå de inte tar hänsyn till samma diffusa "Icke"-teorier som Du gör.

Jag tror snarare att det är just psykopater som ligger bakom idén och att många konservativa människor tyvärr är för godtrogna än idag.

Jag köper inte teorin om att skott avlossats från 32:a våningen. Givetvis har skott avlossats och dödat men inte från det stället. Det finns tillräckligt många klipp som visar Mandalays fasad när det skjuts och det syns inget.
Citera
2017-10-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag tror snarare att det är just psykopater som ligger bakom idén och att många konservativa människor tyvärr är för godtrogna än idag.

Jag köper inte teorin om att skott avlossats från 32:a våningen. Givetvis har skott avlossats och dödat men inte från det stället. Det finns tillräckligt många klipp som visar Mandalays fasad när det skjuts och det syns inget.

Nu har ju polisen varit inne i rummet och tagit en massa bilder vilka starkt tyder på att det har skjutits därifrån.
Jag har tittat igenom ett antal videos där man skjuter med automatkarbiner på Youtube, och det är uppenbarligen så att moderna automatkarbiner inte har någon större mynningsflamma. För det mesta syns ingenting förutom lite lätt rök när de skjuter. På det avståndet som klippen är tagna så skulle detta absolut inte synas. Jag tror även att Paddock kände till det. Han visste att han var i stort sett osynlig där uppe på 32:a våningen.
Citera
2017-10-04, 11:16
Medlem
JustZlatans avatar
Har det kommit fram om mördaren är en Trump-hatare/demokrat?
Citera
2017-10-04, 11:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Nix. Det alla väntar på. De han sköt är då givet mest pro-Trump men det kan givet bara varit en tillfällighet. Om det var något politiskt eller inte borde stå på den där papperslappen om det var ett självmordsbrev.

Det vi kan utesluta bestämt borde vara att IS som de påstår stod bakom.
Citera
2017-10-04, 11:21
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Jag håller med om det vansinniga med en i det närmaste fri tillgång till vapen, med jag vill inte ta den här typen av dåd som exempel. Grejen är ju, att den som planerar att göra den hör typen av massmord, alltid hittar vapen, Breivik är ett bra exempel, liksom många av IS terrordåd. Vapenförbud funkar inte för dem, snarare underlättar det. Om t.ex. folk i Paris själva hade varit beväpnade, hade någon kunnat skjuta en eller flera av terroristerna, skottsäker väst skyddar ju bara delar av kroppen. Kanske också en bidragande orsak att skytten i Las Vegas valde att sitta på sitt hotellrum på relativt säkert avstånd. Och i Sverige ser vi hur de gängkriminella relativt säkert (för sin egen del) kan inneha även automatvapen medan jägare har väldigt strikta regler för sina jaktvapen och inte alls på ett enkelt sätt kan använda dessa som försvarsvapen i offentliga miljöer...Men orsaken till att jag gillar att vapen är svårtillgängliga har att göra med dels t.ex. skolskjutningar och "hämdskjutningar" som dels ofta uppstår på relativt kort varsel i vredesmod och inte är så noga planerade, och där gärningsmännen ofta eljest skulle ha svårt att skaffa vapen. Andra anledningar är t.ex vådaskjutningar i hemmen, där t.ex. barn får tag i vapen och skjuter utan att riktigt förstå konsekvenserna, samt det faktum att inbrottstjuvar och kriminella är extra noga med att beväpna sig, och har lättare att skjuta först om offret kan antas vara beväpnat. Men när det gäller skjutningar som denna i L.Vegas så är vapenrestriktioner meningslösa.
De där argumenten tycker jag inte håller. Visst får dårar som Breivik tag på vapen om de verkligen vill men om det finns stora mängder kraftiga vapen så blir det ju mycket lättare för dom. Det är ju inte en slump att Norge har haft en "galen massmördare" och USA väldigt, väldigt många fler. Dårar finns överallt, men ju fler vapen det finns i samhället desto fler dårar kommer ta steget att ta till vapen.

Australien hade problem med masskjutningar, de ändrade vapenlagstiftningen och staten köpte tillbaka vapen och masskjutningarna upphörde mer eller mindre. Folk som gillade vapen hade samma argument som folk i usa har men så här drygt 20år senare så verkar folk inte speciellt missnöjda.
Citera
2017-10-04, 11:22
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu har ju polisen varit inne i rummet och tagit en massa bilder vilka starkt tyder på att det har skjutits därifrån.
Jag har tittat igenom ett antal videos där man skjuter med automatkarbiner på Youtube, och det är uppenbarligen så att moderna automatkarbiner inte har någon större mynningsflamma. För det mesta syns ingenting förutom lite lätt rök när de skjuter. På det avståndet som klippen är tagna så skulle detta absolut inte synas. Jag tror även att Paddock kände till det. Han visste att han var i stort sett osynlig där uppe på 32:a våningen.

Jag köper som sagt inte teorin om 32:a våningen. En mynningseld/flamma bör synas tydligare än ljuset som blinkar på en lägre våning (som inte är en skytt). Även från en modern automatkarbin. Speciellt som fältet runt där det borde synas (krossat fönster) är mörkt och kontrasten borde då vara optimal.
Citera
2017-10-04, 11:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
https://streamable.com/tcnn2

film... utanför, på skadade.

VARNING

Fy fan vad vidrigt. Jag är inte jättekänsligt men det där var hemskt att se. Kunde bara kolla 1 minut sen blev jag dubbelt äcklad, dels av det jag såg men också av tanken på att snubben faktiskt går runt och filmar närbilder på skadade och döda samtidigt som han lite alibiaktigt låtsas vilja hjälpa till.
Citera
Medlem
Citat:

Man förhör hans flickvän som återvänt från Filipinerna idag. Hon är väl kanske den som kände honom bäst. Brodern säger ju att han inte pratat med GM på ett halvår.
Citera
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:

Förstår inte varför så många här (säger inte du) vill/hoppas att det ska va en vänsteranhängare?

Gubben va mångmiljonär, gambler och vapentokig !

...och skulle han ha varit en sådan så spelar det lixom ingen roll. uppenbarligen så va det en sjuk jävel oas politisk tillhörighet. han verkar ju inte varit någon extremist varken politiskt eller religiöst så förstår inte hur det kan vara intressant?

Verkar vara många som sitter å knådar sina underliv till fantasin om att det skulle va en vänstermänniska ...är det för att det inte va en muslim?

Hans livsstil verkar väll inte va direkt arbetarklass?

edit: förstår att alla vill ha ett motiv men gå runt och hoppas på ett som passar sig själv är ju rätt sjukt. finns inga bra motiv här ...men ska man välja ett så är väll just att det handlar om en sjuk jävel det flippade för?
Senast redigerad av cateatdog 2017-10-04 kl. 11:30.
Citera
2017-10-04, 11:27
Bannlyst
Är det inte ganska jobbigt att skjuta så många skott på så kort tid?
Klarar vem som helst av det?
Citera
2017-10-04, 11:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Får jag då föreslå att du tar den diskussionen i RÄTT tråd: (FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA?
Citera
2017-10-04, 11:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Förstår inte varför så många här (säger inte du) vill/hoppas att det ska va en vänsteranhängare?

Gubben va mångmiljonär, gambler och vapentokig !

...och skulle han ha varit en sådan så spelar det lixom ingen roll. uppenbarligen så va det en sjuk jävel oas politisk tillhörighet. han verkar ju inte varit någon extremist varken politiskt eller religiöst så förstår inte hur det kan vara intressant?

Verkar vara många som sitter å knådar sina underliv till fantasin om att det skulle va en vänstermänniska ...är det för att det inte va en muslim?

Hans livsstil verkar väll inte va direkt arbetarklass?

Om han är en Trump-hatare spelar det ganska stor roll, för då är det antagligen politiskt motiverat och ett terrordåd. Vänstermänniska och arbetarklass - nej knappast, men det är ju inte mångmiljonären Hillary eller många av hennes dollarmiljonär-supporters heller. Går liksom inte att jämföra USA med Sverige när det kommer till vänster och höger.
Senast redigerad av JustZlatan 2017-10-04 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in