2017-10-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Det är möjligt att Paddock från sitt hotellrum observerade vertikalfilmare i publikhavet, varpå han förklarligt nog började packa upp vapenväskorna. Ett minst lika förståeligt massakermotiv som att det spelas countrymusik sent på kvällen.

Han kanske rentav är en hjälte. Har vi några indikationer på om de som dödats filmade vid tillfället?
Citera
2017-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Du vet att det tog 72 minuter innan dem stormade rummet va? Inte långt ifrån dina 90 minuter du nämner.

ja men GM sköt sig själv efter 10-15 min så ingen extra fara.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Afan är det sant?
Ligger på en säng i vegas (the wynn) och ser på nyheter. Uppfattat det som att de bröt sig in i rummet efter 15 min.
Har du rätt lägger jag mig ner, men tror du har fel.

han sköt ner på publiken i 15 min sen tog han sitt liv efter en kort skottväxling med en säkerhetsvakt(som blev skjuten i benet)
Citera
2017-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Av alla mänskliga idiotier som plågar världen är den kanske ofarligaste men enfaldigaste ATT FOLK HÅLLER TELEFONEN VERTIKALT NÄR DE FILMAR. Oavsett om det är världshändelser eller skrytvideor från hotellrummet. Jävla nötter.

Var glad att någon filmar öht, ett jävla i-landsproblem är vad det är... Och till att börja med en jävla 4-chan meme som gått överstyr då verkliga idioter verkligen retar sig på att en video är vertikal. Alla kanske borde gå en utbildning och köpa riktiga kameror för 150k+ så får vi som är intresserade riktig tv-känsla på liveleak?!
Skärp dig!

OT: Finns det en sammanfattning av alla videos och bilder någonstans?
Citera
2017-10-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han ska ju haft ungefär lika många vapen hemma också, så jag är inte så säker på att han köpte vapen för attentatets skull? Men kan ju kanske vara så att han kom på att ≈40 vapen var lite väl mycket, så några helt enkelt blev kvar där hemma.

Finns det några uppgifter om när vapnen köptes?

Om jag minns rätt så är det under de senaste månaderna. Kanske därför FBI fick honom på sin radar
Citera
2017-10-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Om jag minns rätt så är det under de senaste månaderna. Kanske därför FBI fick honom på sin radar

Men han var ju inte på FBI:s radar.
Citera
2017-10-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
ja men GM sköt sig själv efter 10-15 min så ingen extra fara.

han sköt ner på publiken i 15 min sen tog han sitt liv efter en kort skottväxling med en säkerhetsvakt(som blev skjuten i benet)

5 minuter väl?
Citera
2017-10-03, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Nice!

Nej. Det är en strobelight med största sannolikhet. Hotellets fönster är ej öppningsbara. Ingen har skjutit från 4e våningen.

Ropat "Take cover" i mikrofonen iaf!

Nej. Det är en strobelight med största sannolikhet. Hotellets fönster är ej öppningsbara. Ingen har skjutit från 4e våningen.

Läs tråden innan du börjar tvivlar. Det är sagt 60 gånger minst att fönstren ej går att öppna. Och att det således ej sköts från 4e våningen.
Jag har läst tråden och varför i helvete skulle det stå en strobelight och blinka i takt med skotten?
Citera
2017-10-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Håller med dig där.

Varför skriver du importfru om sambon? Är det nedsättande?
STACK hon verkligen från GM? Har du källa på det?

I USA är det polariserat
"A top lawyer for CBS said she is “not even sympathetic” to victims of the Las Vegas shooting because “country music fans often are Republican,” when discussing the mass shooting in Las Vegas."

Ja och nej.....vet vi något om hans tidigare äktenskap och relationer? Ponera att han haft det svårt med kvinnor under sitt liv. Detta jan säga en helvdelvom hans psykiska tillstånd.

Jag moraliserar absolut inte över importerar annars
Citera
2017-10-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Det är möjligt att Paddock från sitt hotellrum observerade vertikalfilmare i publikhavet, varpå han förklarligt nog började packa upp vapenväskorna. Ett minst lika förståeligt massakermotiv som att det spelas countrymusik sent på kvällen.

När du säger det så... man kanske borde gå i lite anger management för den här irritationen. Hur som, back on topic. Orsaken till att man flamsar lite är ju att det kommer så lite ny, konkret information just nu. Har man lyckats gräva tillräckligt djupt för att hitta en övervakningsfilm från 2011 där han "halkar" / försöker sig på en lawsuit scam borde det ju finnas rätt mycket mer info som inväntar publicering.
Citera
2017-10-03, 17:20
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Jag har läst tråden och varför i helvete skulle det stå en strobelight och blinka i takt med skotten?
Varför i helvete skulle man dölja att det funnits en andra skytt på en annan våning?

För övrigt blinkar den inte i takt med några skott, vilket du borde veta om du nu har läst tråden. Det har åtskilliga gånger postats filmer där man ser blinkandet utan att det hör några skott alls.
Citera
2017-10-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Men han var ju inte på FBI:s radar.

Enligt en uppgift i tråden för någon timme sedan var han det. Om detta är bekräftat vet jag inte..
Men att FBI intresserar sig för en snubbe som köper många vapen under kort tid är inte anmärkningsvärt.
Citera
2017-10-03, 17:22
Medlem
Har denna vart uppe?

VARNING!
https://pbs.twimg.com/media/DLOOEfaV4AA7ACc.jpg:large
Senast redigerad av mrdolan 2017-10-03 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in