2017-10-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Så tänker jag också. Ingenting förvånar vad gäller den mannen. En vattentät förpackning på havets botten för senare hämtning, är också en möjlig variant.

Förening av nytta och nöje, dvs en stark upplevelse i kombination med samtidig finansiering av hans maniska projekt.... och en säkring av "valutan" på havets botten..

Du tänker på en videokamera i en vattentät tank?
Jag är inte där ännu att jag tror att det var planerat. I så fall hade han varit bättre förberedd.
Jag tror att det var ett impulsmord (ett mord som han planerat och fantiserat om med något lämpligt offer).
Så därför funderade jag på mobilen om han kunde skicka film från den.
Citera
2017-10-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men.., om mordet var planerat så var nog planen att han skulle gå fri ifrån det även, eller hur ?

Och iallafall jag syns att hans "exit" ifrån genomförandet..., tills sänkningen utav Ubåten och bli upplockad utav en annan båt är allt annat än planerat.

-När han blir haffad utav polisen har han fysiska spår på sig.
-Han förändrar sin story nästan direkt, ifrån att "alla är ok ombord", till "jag släppte av henne på kajen" och sist "en olycka, och jag begravde henne till sjöss"

-Man finner Kims torso, med spår av brutal sadism.
-Hans pc är full av allehanda sjuka saker.

Peter är väl även 46 år, dvs gott vuxen och kan tänka en tanke framåt.., dvs om han skall genomföra ett planerat mord, så måste han se till att det är vattentätt lodrätt och vågrätt, "för egen del" !

Mord ja, planerat nej. Det är min slutsats..

Kan vara ett mellanting. Planerat såtillvida att han fantiserat om att utföra ett sådant mord i ubåten. Och planerat såtillvida att han tog med sågen "utifall att"...
Citera
2017-10-04, 08:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta med lögnen om Wired har jag missat. Vad handlar det om? Såvitt jag förstått skulle hon pitcha en artikel om PM till Wired, hon var aldrig ute på officiellt uppdrag för dem. Har hon hävdat något annat?

När M kom iland i Dragör sa han om Kim att "hon sa att hon var från Wired". Alltså att det var klart att det skulle bli ett reportage. Men enligt K:s vänner så arbetade hon inte så. Hon gjorde först något halvfärdigt, som hon försökte sälja in till något magasin, och först därefter gjorde hon klart det. Vilket jag antar betyder att hon måste träffa intervjupersonerna två gånger, eller i alla fall få svar på fler frågor (kanske över mail eller telefon), sedan skicka ut nytt korr o.s.v.. Och som sagt: den första gången hon tar upp deras tid så är det inte ens säkert att det blir något, men det berättar hon inte för då skulle hon inte få någon intervju...

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vi vet fortfarande inte om KW ljugit om Wired eller inte för PM. Vi vet bara att han iaf verkade tro att hon (fortfarande) var från Wired när han blev omhändertagen efter att sänkt ubåten, vilke tkan vara en olycklig formulering eller ett enkelt missförstånd. Att hon har kostat PM pengar i diesel handlar om några småkronor, till och med för Madsen.

Det blev nog en femhundring i alla fall. Och det var mycket pengar för M, som var ständigt pank och som måste tigga pengar till diesel till N på sin blogg. Tysken berättade förresten (jag kan hämta originalinlägget om någon tycker att det är viktigt) att när ett TV-team följer med på tur på E, så tar han ut ett självkostnadspris, det är dock en hederssak för honom att han inte ska tjäna på det. Med tidningsjournalister gör han inte det p.g.a. de tjänar så lite på varje artikel, men då åker han inte på tur med dem heller, utan de får bara komma ner i hans ubåt vid kajplatsen. Så nog sjutton är kostnaden viktig, det är ju inte gratis att åka ubåt...

Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag håller med Remark. Bilden av Peter Madsen som ett superkompetent ubåtsgeni är något han själv intenst provat att profilera utåt till media och i bloggar. Det är direkt pinsamt för den media som skrivit om honom hur det låtit sig lura av hans förvrängningar av verkligheten i så många år. Det verkar som du själv i ett bra tag också lät dig luras och hellre litar på det han säger än andra även när verkligheten starkt talar emot Peter Madsens versioner.

Väldigt mycket av det du sagt som förskönar Peter Madsen är antingen tagit direkt från Peter Madsens mun, eller från en artikel eller liknande som också gjort samma misstag att lita på att han ger en bild som är hyfsad ärlig när han ska beskriva verksamheten och sin egen roll i den utan att kolla med verkligheten först.

Att han blivit rätt kunnig om ubåtar är väl inte så konstigt om han haft det som mer eller mindre huvudsyssla i många, många år. Ser inte varför det skulle indikera att han skulle vara intelligent.

Tvärtemot tycks han vara otroligt sparsam med att komma med djupare reflektioner som sätter krav att på ett intelligent sätt se mönster och samband mellan olika saker och med hjälp av detta dra korrekta slutsatser och spå utfall som ej tidigare testats.

När man hör honom prata tycks han bli väldigt luddig när han ska prova förklara något naturvetenskapligt fenomen. Det är som om han bara av erfarenhet vet att A orsakar B, och att det finns någon form av orsak C till detta som han dock inte tycks förstå eller kan beskriva koncist eller generalisera på ett träffsäkert sätt.

Han har inte en förståelse av C som är stark nog att kunna spå vad C kommer att få för verkan på D, om detta aldrig tidigare explicit testats. Detta tycker jag snarare talar starkt emot att han skulle vara ovanligt intelligent. Förlåt om jag blev lite flummig där.

Han pratar dock med hög grad av övertygelse, så om man är helt okunnig i området och inte granskar vad han faktiskt säger är det nog lätt att gå i fällan att köpa hans bluff som ubåtsgeniet som han så hårt provar att projicera. Du är ju långt från den enda, många journalister gjorde det med.

Intelligens är ofta svårt att definiera, men med min definition är jag inte alls övertygad att han har över genomsnittlig intelligens. Och om han har det är det inte i någon anmärkningsvärd grad på något sätt.

Jaha. Men har du hört någon föreläsning eller läst någon artikel som är ämnad för andra fackmän, då? Han kan ju förklara mer utförligt där. När han vänder sig till allmänheten så måste han ju förenkla, annars skulle folk bara tycka att det var tråkigt. Kan inte du som är så kunnig (enligt dig själv i alla fall) ge något exempel på felaktigheter ifrån någon källa med M (blogg, föreläsning, intervju, whatever)?

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, har inte tagit del av allt som sades under den senaste förhandlingen då man har annat att göra. Hela loggen från förhandlingen bör väl någon här sparat undan någonstans?

Det finns överallt, på BT och Ekstrabladet bland annat

Citat:
Håller med.

Även här kan ju Peter Madsens förvrängda självbild varit förklaringen. Kim Wall säger att hon ska prova pitcha (vad det nu betyder, ej insatt i journalistiktermer, men antar rätt synonymt till sälja) artikeln till Wired. Peter Madsen tar det som en självklarhet att de vill ha en artikel om Super Mario Madsen och glömmer därmed helt enkelt av hennes formulering efter hand då hon i hans ögon i princip är ifrån Wired. Så det var med högsta sannolikhet aldrig någon lögn från hennes sida.

Jag tror att hon ljög, jag. För journalister arbetar inte så i Sverige, och förmodligen inte i Danmark heller. Hennes väninna skrev ju t.o.m. om det arbetssättet i en artikel som var länkad här förut, att konkurrensen på frilansmarknaden är så hård att unga tjejer (självklart drar hon ungdomskortet och kvinnokortet) "måste" arbeta så om de ska få något sålt... (Dessutom var K inte ens särskilt ung längre, vid 30 år de flesta människor etablerade i sina yrken.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 08:39.
Citera
2017-10-04, 08:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tror gott om folk? Det verkar inte ha gällt KW för dig, du har ju spenderat tråden med att hävda att hon är en lögnare, att hon har Asperger, att hon förväntat sig för mycket av PM och inte "förstått att man måste betala på något vis" (syftandes på att PM förväntat sig sex av KW), att hon skriver om vampyrsexorgier, att hon är en naiv medelklasstjej som tror världen tillhör henne, varav i princip allting har visat sig vara falskt när vi väl kollar upp.

Att hon var naiv har väl i alla fall bevisats? Annars hade hon ju varit i livet nu.
Citera
2017-10-04, 08:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Undrar om Madsen kanske hade för avsikt att sälja videon av mordet, som jag är övertygad om att han filmade, till någon excentrisk rik samlare? Har hört talas om att det betalas bra, från olika källor, såg detta i en dokumentär på tv. Och här påstås samma sak i en bok. Var det så den sjuke jäveln skulle finansiera sitt fortsatta arbete? Det äldsta motivet som finns, pengar? Den varan hade han som bekant inte gott om. De rätta kontakterna har han säkert eftersom han själv kommit över sådana filmer. Kanske någon som gett honom ett fett erbjudande om han fixar ett mord i ubåten.

"the snuff films weren't made to be sold to run-of-the-mill sadistic degenerates, McKenna concluded. To do so would ... They paid good money for them and told no one. "

https://books.google.se/books?id=wTmcAAAAQBAJ&pg=PT162&lpg=PT162&dq=snuff+ movies+pay+good&source=bl&ots=Q3HrhMgIlw&sig=xqBQ5 dox5oMep6nAbCEHI-aZXhc&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjc5cqiotbWAhUEIJoKHcI5 B7oQ6AEIMDAE#v=onepage&q=snuff%20movies%20pay%20go od&f=false

Det är en tanke, men det måste ha varit en ögonblickets ingivelse i så fall, när han redan var igång med en fajt med K, eftersom han var så dåligt förberedd.
Citera
2017-10-04, 08:38
Medlem
Citat:
Håller med.

Även här kan ju Peter Madsens förvrängda självbild varit förklaringen. Kim Wall säger att hon ska prova pitcha (vad det nu betyder, ej insatt i journalistiktermer, men antar rätt synonymt till sälja) artikeln till Wired. Peter Madsen tar det som en självklarhet att de vill ha en artikel om Super Mario Madsen och glömmer därmed helt enkelt av hennes formulering efter hand då hon i hans ögon i princip är ifrån Wired. Så det var med högsta sannolikhet aldrig någon lögn från hennes sida.

Pitcha: En testartikel, typ första utkast, som man försöker att sälja till tidningar. Om Wired (eller annan tidning)köpt den hade Ubåtsturen gjorts om med proffsfotograf. Enligt anhörig som jobbar i branschen. Ett vanligt sätt att jobba på för frilansejournalister. Det arbetssättet tror jag PM är väl förtrogen med.

Om jag får säga vad jag tror om PM:s samtal med polisen. Madsen försöker låta som han träffat henne så ytligt att han knappt vet ett dugg om henne. Därför säger han så lite som möjligt. -Hon hette Kim..... och var... utsänd av.....Wired. Och jag kan ju inte bakgrundskolla alla journalister som ringer ju bla,bla ( Trots att polisen bara frågade om hennes kontaktuppgifter).
Han är otroligt nervös helt plötsligt och klunkar i sig vatten.
Citera
2017-10-04, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att hon var naiv har väl i alla fall bevisats? Annars hade hon ju varit i livet nu.
Jag trodde du skulle lägga ner det där Merwinna. Inget mer negativt om Kim nu. Inga mer positiva inlägg om svinet Madsen. Det är överspelat. Ingen trodde det var så illa. Han har roat sig på hennes bekostnad. Det är inte naivt att göra sitt jobb. I nåt inlägg ovan fortsätter du tjata om Wired. Sluta!!!
Citera
2017-10-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Blod från Kim fanns bland annat på näsan... Diskuterades om det var rivsår i tidigt skede. Går att zooma in bra på bilden här:
https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85
Dna från Kim var det väl?
Citera
2017-10-04, 08:42
Medlem
Citat:
Nej, det är bevisat att PM var långt mycket galnare än vad någon kunnat tro, och hade inte det monstret funnits så hade världen varit en bättre plats och Kim varit i livet. Kims erfarenhet är ett motbevis för att hon är någon av de grejerna du säger, men vill du inte se det så vill du inte. Ni andra som är intresserade, kolla in hennes memorial page och läs om hennes andra uppdrag, knappast en "naiv" tjej: https://www.rememberingkimwall.com
Citera
2017-10-04, 08:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pitcha: En testartikel, typ första utkast, som man försöker att sälja till tidningar. Om Wired (eller annan tidning)köpt den hade Ubåtsturen gjorts om med proffsfotograf. Enligt anhörig som jobbar i branschen. Ett vanligt sätt att jobba på för frilansejournalister. Det arbetssättet tror jag PM är väl förtrogen med.

Nu tror jag att du ljuger, för den branschen är jag väl insatt i. Och man arbetar inte så i Sverige. Det inser du väl själv, att man som journalist inte kan vänta sig att en upptagen person ska ge en TVÅ ubåtsturer - och betala dieseln själv och allt? Jag hade faktiskt aldrig hört talas om det arbetssättet förrän jag läste om Kim, och jag tvivlar på att det är vanligt i USA heller. Måste vara något som hon och hennes kompisar har börjat med. (Att man pitchar IDÉER till chefredaktörerna är en annan sak, men man kontaktar inte ens intervjupersonerna förrän det är klart att det ska bli en artikel i tidningen. Om den blir tillräckligt bra vill säga. Men tidningarna har duktiga redaktörer, så även om en artikel är slarvigt skriven, så kan de ofta ta delar av den och skriva om till en lite mindre artikel i tidningen i alla fall.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 08:48.
Citera
2017-10-04, 08:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, det är bevisat att PM var långt mycket galnare än vad någon kunnat tro, och hade inte det monstret funnits så hade världen varit en bättre plats och Kim varit i livet. Kims erfarenhet är ett motbevis för att hon är någon av de grejerna du säger, men vill du inte se det så vill du inte. Ni andra som är intresserade, kolla in hennes memorial page och läs om hennes andra uppdrag, knappast en "naiv" tjej: https://www.rememberingkimwall.com

Jag tycker faktiskt att det ÄR ganska naivt att reta upp Idi Amins söner och Kim Jong-Un, och att träffa personer som är intresserade av att suga varandras blod också, i alla fall om man gör det ensam, utan ett helt TV-team runt sig. Eller någon form av bodyguard.
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 08:55.
Citera
2017-10-04, 08:49
Medlem
Citat:

Snälla, kan du inte bara sluta nu? Det räcker.

Det var storsint gjort av dig igår i tråden att faktiskt backa lite när nya fakta kom fram, vilket sällan sker på det här forumet. Du skrev bland annat att du "ger dig". Kan du inte låta det stanna vid det då?

Visst är det intressant och viktigt att ta reda på om detta var en planerad eller impulsiv handling, men nu när vi vet vad vi vet så är det bara totalt osmakligt med dina teorier, som mest verkar bygga på att det egentligen är synd om Madsen, att något i KW:s beteende fick honom att göra det, att han inte skulle göra något sådant i vanliga fall.

För din egen och andras skull, ge dig nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in